Spring naar bijdragen

Munzee Stikker Op Je Stash?


klob

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bij Munzee gaat het puur om de puntjes en daarom is het spel aantrekkelijk voor puntenjagers. Geocaching draait niet om puntjes, maar om het delen van routes en locaties met behulp van het GPS.

Even dit stukje aangehaald omdat er twee dingen in staan die in mijn ogen niet kloppen.

1. Munzee gaat niet bij iedereen om de puntjes, wij doen het voor de leuke tochten en we hebben al erg veel leuke fietstochten gedaan, bijv. rondom Essen en Kalmthout, bij Budel, langs de Maas tussen Venlo en Roermond.

2. Bij geocaching gaat het niet bij iedereen om de puntjes, maar de ftf race en zoveel mogelijk caches doen is toch bij veel mensen een erg belangrijk iets.

 

Als wij met z'n twee op pad zijn, dan proberen we geocachen en munzee te combineren, de één doet de cache en de ander de munzee. Op deze manier zijn we samen bezig.

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 10 caches liggen en ik heb niets met munzee. Als iemand er graag een sticker op wil plakken, Be my gast! Wel eerst vragen a.u.b.!!!

Als mensen zo twee vliegen in een klap slaan...leuk voor hun! :thumbup:

 

Het is maar een spelletje!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tweede helft van het mooie betoog van Vlindertje kan ik me helemaal in vinden.

 

Aandoenlijk is wel dat hij halsstarrig volhoud bij zijn onjuistheden maar dat is hem niet kwalijk te nemen dat overkomt de beste ook wel eens, kan me in dat kader dus zelfs voorstellen dat het mij ooit is/zou-kunnen overkomen ;)

 

 

Barny

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Op de Ermelose heide zijn de afgelopen week een stuk of 70 filmkokers rondgestrooid (waarom eigenlijk filmkokers? filmkokers waarvan iedereen weet dat die binnen de kortste keren lekken en dan een de logrol een uiteen vallen tot een onbeschrijfbaar vodje papier)

Al dat geotrache is alleen afgelopen zaterdag alleen al door meer dan 20 teams afgestruind het was zelfs zo erg dat er soms een wachtrij ontstond en logrolletjes doorgegeven werden.

Allemaal roemen ze de prachtige heide en roemen ze het “geocachen” omdat ze er anders nooit geweest waren.

70 keer op enkele 4 kante meters een kokertje zoeken 70 stikkers plakken of 70 keer stempelen of 70 keer datum en naam krabbelen je heb er een dagtaak aan en bevordert het “genieten” van de omgeving waar je dat doet.

Op die zelfde heide ligt ook een multy die je ook alle hoeken van die heide laat zien, die multy is de afgelopen 7 maanden door welgeteld 13 teams bezocht,

Al die20+ beweringen van afgelopen zaterdag over de mooie heide amehoela, al lagen er 70 kokers in de sloppenwijken van elk willekeurige achterstandsbuurt dan zouden de Hype cachers ook dat schitterend mooi vinden #puntjes

De grote hoeveelheid kokers maakt dat voor de huidige de Hype of statistiek cachers de heide veel mooier maakt dan de heide er uit ziet met 1 cache die er al maanden ligt.

Het geocachen van anno 2013 is voor de grote massa vervalen tot kokertjes rapen, geen enkele “schat” word er haast meer gepubliceerd. Het “puntje” daar gaat het tegenwoordig om, waar dat puntje dan ligt maakt totaal niets meer uit

 

Barny

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, dta is idd wat je zoveel ziet.

 

De multii's laat men liggen de rondgestrooide tradi's strooit men neer. Ik heb hier bij mij in de polders een best wel mooi fietsrondje uitgezet, een multi. Wordt niet veel gedaan. Ik weet dat ik veel en veel meer verkeer genereer door er 10 trai's van te maken met een bonus. Geen zin in dus.

Zelfde voor een vriend van ons. 10 km wandel/fiets multi. Wordt oook nauwelijx gedaan, gaat niet snel genoeg.

 

Waar ik die rondgestrooide dingen wel voor gebruik is om favo's bij elkaar te verdienen zodat ik die weer kan uitgeven aan caches die ik echt leuk vind en om mijn 366 matrix vol te gooien. Daar hebben ze dan wel een doel voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou jij je ook ergeren als op de Ermelose Heide op elk paaltje een Munzee-sticker was geplakt? Er zijn daar vorige week geen geocaches geplaatst, maar 70 logkokers gestrooid. Een logkoker is hetzelfde als een Munzee-sticker: een kans om een puntje te scoren. Bij een logkoker gebeurt dat door een strookje te stempelen, terwijl je bij een Munzee-sticker een code kunt scannen. In wezen is er echter geen verschil.

 

Bij Groundspeak worden diverse GPS-spelletjes gespeeld, zoals geocaching en waymarking. Een afsplitsing van geocaching is geotrashing, een apart spel dat draait om statistieken. Geotrashing heeft (nog) geen eigen database, zoals waymarking, en daarom worden de logkokers voor geocaches aangezien. Stoor je niet aan het simpele strooigoed; het gaat om een ander spel. Kokerrapers zijn geen geocachers, maar Munzee-spelers op de verkeerde site.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny; onbeperkt kokersrapen is ook niet mijn ding.

Maar als je de logs leest ( hoeft maar van een enkele cache, want de rest is geknipt en geplakt), hebben deze cachers een leuke dag gehad.

Pijn in de rug van het bukken, moe en voldaan, ieder z'n ding.

 

Ik heb voor deze kokerrapers meer bewondering dan voor cachers die met een coord-database elke multi en mystery degraderen tot een simpele opraper.

Zo is mijn SOS cache ooit gelogd door iemand die op de zelfde dag nog een stuk of 20 lange (+10 km) multies en mysteries heeft "gelopen".

 

Maar het lijkt me wel een naar gevoel als je in de buurt van Ermelo woont en van plan bent een fraaie, lange multi te gaan bouwen.

Waar moet je dan heen met je waypoints?

 

Het zal vandaag wel weer druk zijn op de heide in Ermelo ........

Antarctica

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...