Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
:blush: Ik sta vóór de drempel om in de wereld van Geocache te stappen. De termen en begrippen duizelen al. De vraag 'welk apparaat schaf ik aan' is al moeilijk. Wie helpt mij echt over de streep en geef mij een richting aan? (svp nog niet lengte-/breedtegraden svp...)
Geplaatst (bewerkt)

Gelukkig duizelt het je, anders had ik het niet 9 jaar volgehouden. De instap is hoog, maar zoals bij elke hobbie: met doorzetten wordt het wel wat. En vragen stellen kan in het cafe, de chat en in een draadje. Welkom dus. P.s.: koop wel een GPS en ga niet met een foon aan de gang, en teken een keer in op een "expeditie" naar 1 van de lastiger caches. In een groep lukt het altijd wel, en je steekt er veel van op.

Edit: als je denkt dat het permament is, meningen verschillen, maar ik zou voor een mapgps62s gaan en wat open streetmap kaarten op een flinke sd kaart van minimaal 8 gieg.

Dan mis je alleen de whereigo, die is gratis op elke android phone met een ingebouwde gps.

bewerkt door thex
Geplaatst

Rustig verder lezen in dit forum. Er zal straks wel iemand een linkje neer zetten naar een beginners-guide.

Als het gaat om de aanschaf een GPS-ontvanger: Dat hangt erg af van hoeveel geld je daar aan uit wilt geven. Mijn advies is om niet te duur te beginnen. Mocht het toch niet zo leuk zijn als je hoopt, dan zit je met een dure GPS-receiver (GPSr).

Wij cachen met een Etrex h (oud model) en een Etrex 10 van Garmin. De laaste zou ik niet meer aanschaffen. Bij mij werkt hij onder de bomen minder dan de Etrex h. Verder zijn ze voor simpel geocachen goed genoeg.

Verder moet je je niet te veel aantrekken van boosmensen die vinden dat je eerst en vooral de zoekfunctie van dit forum moet gebruiken. Die zoekfunctie is vervelend en werkt soms goed en meestal slecht.

Succes!

Geplaatst (bewerkt)

Gelukkig duizelt het je, ............l

Dan mis je alleen de whereigo, die is gratis op elke android phone met een ingebouwde gps.

Dus toch een foon ?? :bag:

Oregon heeft het er in zitten beetje duur maar dan heb je wel wat

bewerkt door hooningkorf
Geplaatst

:blush: Ik sta vóór de drempel om in de wereld van Geocache te stappen. De termen en begrippen duizelen al. De vraag 'welk apparaat schaf ik aan' is al moeilijk. Wie helpt mij echt over de streep en geef mij een richting aan? (svp nog niet lengte-/breedtegraden svp...)

Welkom in deze wereld! :beerchug:

Leen of koop een simpele gps (Garmin eTrex, oudere modellen als Legend en Vista voldoen goed en zijn met een beetje zoeken/geduld voor een paar tientjes te vinden op eBay of Marktplaats en dergelijke websites), kijk op geocaching.com naar een traditional cache in de buurt van je woonplaats 9eentje die al een aantal found-logs heeft, laadt de eindcoordinaten daarvan in je gps en ga op pad. Misschien vind je hem wel, of misschien vind je hem (de eerste poging/keer) niet. Maakt niet uit....de ervaring zal je het meeste leren. Op een gegeven moment zal je zelf wel door ervaring leren welke eisen JIJZELF aan een gps om te geocachen stelt. Dan is het misschien wel tijd om een volgende meer uitgebreidere/duurdere gps aan te schaffen.

Geocachen leer je door het TE DOEN, niet door er (alleen) over te lezen...

"Fouten maken" is niet echt mogelijk en eventuele missers doe je gewoon de 2e keer anders/beter.

Dus eropuit! en veel plezier gewenst met deze geweldige hobby. :thumbup:

Geplaatst

Hallo,

Ik kom zelf uit krimpen aan de lek. Ik wil wel is mee gaan en je het onder het cache uitleggen. Hoe het werkt enzo. Laat maar wat via Pm of dit topic.

Gr. jefmen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...