Spring naar bijdragen

Nieuwe Gps


bambino

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Welke GPS het beste voor je is, is erg persoonlijk.

Wil je knoppen of liever touchscreen?

Wil je een kaart er op of niet?

Wil je Chirp of niet?

Wil je Wherigo of niet?

 

En zo zijn er vast nog wel dingen te verzinnen.

Wij hebben een GPSmap 60csx. Dit omdat we knoppen willen en een kaart erop willen kunnen zetten. Wherigo en Chirp kan deze GPS niet. Deze bevalt ons heel erg goed.

De opvolgende 62 serie heeft volgens mij wel chirp, maar nog steeds geen wherigo.

 

Als je wherigo wilt en geen probleem hebt met touchscreen zou de Oregon waarschijnlijk de beste keus zijn, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wherigo hoef ik niet, en knoppen/touchscreen maakt niet uit.

 

Wat is de meerwaarde van een kaart?

Dat je niet alleen die pijl ziet?

 

Als er dan een kaart op staat, kun je de pijl dan nog zien?

Ook wil ik een GPS waar ik de coordinaten op kan zien van op welke plaats ik sta.

bewerkt door bambino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wherigo hoef ik niet, en knoppen/touchscreen maakt niet uit.

 

Wat is de meerwaarde van een kaart?

Dat je niet alleen die pijl ziet?

 

Als er dan een kaart op staat, kun je de pijl dan nog zien?

Ook wil ik een GPS waar ik de coordinaten op kan zien van op welke plaats ik sta.

Wherigo's zijn wel leuk om te doen, maar kunnen evt. ook met een smartphone. Meerwaarde van de kaart is vooral dat je kan zien hoe de paadjes lopen als je een afstand moet afleggen. Je kunt er een hoop omlopen mee voorkomen. Ook zie je als je een WP opgelost hebt onderweg of het een beetje plausibele plek is waar je uitkomt. De langere stukken lopen/fietsen we altijd op de kaart. Vlakbij de cache meestal omschakelen naar de kompasroos met pijl. Dat kunnen ze allemaal wel. Actuele coordinaten kunnen ook altijd getoond worden op de diverse apparaten.

Ga gewoon naar een goede winkel met diverse keuzes en hou ze zelf in de hand en bedien ze even. Ik ben zelf verwend met de touchscreen, maar heb ook een Etrex met knopjes voor de 'gasten'. Dat blijft een persoonlijke voorkeur. Touchscreen heeft wel iets mindere afleesbaarheid, maar redden we ons toch wel goed mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even wat rondgekeken op gpsshop.nl en de Etrex 20 en Dakota 20 hebben momenteel mijn voorkeur.

 

De Etrex 20 staat momenteel op 1 wegens financiele redenen.(ik wil ook nog een SSD in mijn laptop.)

bewerkt door bambino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al eerder aangegeven zou ik kiezen tussen de etrex30 en de dakota20.

 

Waarom de etrex30 en niet de etrex20?

 

Die hoogtemeter is leuk, maar ik heb gemerkt dat ik met het cachen (en dan vooral als ik anderen tegenkom) regelmatig gebruik maak van de mogelijkheid om draadloos gegevens tussen de gps'en uit te wisselen.

En die mogelijkheid heeft de etrex30. Ik heb zelf de dakota20, maar die is vergelijkbaar, is echter touchscreen, waarbij de etrex met en pookje werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er dan een kaart op staat, kun je de pijl dan nog zien?

Ook wil ik een GPS waar ik de coordinaten op kan zien van op welke plaats ik sta.

 

Ik heb een Dakota 20. Als je de kaart bekijkt, dan kun je ook zogenaamde informatievelden instellen. Bij mij heb ik ingesteld dat ik bij de kaart de cachenaam zie, maar ook het kompas (de pijl) en de afstand tot de cache. Daarnaast kan je met de Dakota 20 ook heel simpel zien op welke coördinaten je op dat moment bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had onlangs een goede plaats om een cache te plaatsen,ik heb dan een waypunt gemaakt daar.

Thuis gekomen de cordinaten bekeken en eens in google maps gezet,alles oké.

Dan ben ik op een 500m begonnen te lopen naar die plek,en bleek dat het optelde inplaats van af.

Wat ik verkeerd heb gedaan weet ik ook niet meer.Wat ik wel weet dat mijn legend hcx veel beter is in gebruik,of vergis ik mij.

Daarstraks nog een test gedaan met de dak 20.Naar een cache gegaan en weten dat het op die plaats op die weg links af had moeten zijn

de kompas (dit was om te proberen met de kompasnaald)gaf rechtdoor aan. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.Ik denk ,ik zou hier bij

mij in de buurt iemand moeten vinden die ook een dak.20 heeft en mij 't een t'ander wil uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...