Spring naar bijdragen

Wat Is Een Event Eigenlijk?


Udoos

Aanbevolen berichten

Hallo! Morgen ga ik met mijn zoon naar ons eerste geocache event. Op zoek naar informatie kom ik erachter dat er eigenlijk nergens uitleg is te vinden over een event. Ik begrijp uiteraard dat er allemaal cachers samenkomen op 1 locatie. En dat er een stand is van een shop, er een speciale coin is en er ook event-caches zijn of komen.

 

Maar dan? Je kan toch niet met 50 personen 1 cache gaan zoeken? En zijn die caches dan op loopafstand of met de auto? En hoe kom je dan aan de coords? En wat kan je er verder doen (in het algemeen, begrijp dat dat per event verschilt)

Veel cachers kennen elkaar al op zo'n event, maar wij kennen (nog) geen andere cachers, dus daar zie ik een beetje tegenop. Kun je daar ook vragen stellen aan cachers? Hoe weet je dan wie wie is? Is er bijv. een deelnemerslijst aanwezig? En kun je vragen over hardware zoals je gps of ook over puzzels bijv?

 

Moet ik nog iets anders mee dan m'n gps, cachespullen en pen?

 

Waarschijnlijk maak ik me weer druk om niks, maar ik hoor graag alle do's&dont's en in's&out's :thumbup:

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor ons is een Event vooral een gezellige dag samen met vrienden :yes:

 

Het geeft niet dat jullie 'nieuw' zijn! We zijn allemaal ooit eens naar ons eerste Event gegaan. Juist als je vragen hebt, is er vast morgen wel een team die op die vragen antwoord wil geven :yes:

 

Geniet van morgen. Heel veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

een event is bij uitstek de plaats om andere geocachers te ontmoeten, zeker als je nieuw bent.

Vaak hebben ze tijdens een event al hun nieuwe caches op papier staan, of wordt je GPS ingeladen door de organisatie met de nieuwe caches.

Soms komt er eerst 1 cache online, waarbij iedereen tegelijk gaat zoeken of kan je bij sommige events tussen bepaalde tijden komen en starten met het zoeken naar de Eventcaches. (en uiteraard caches in de buurt van het Event)

Wij nemen altijd onze cacherugzak mee met de standaard materialen. Uiteraard nemen we eten en drinken mee voor onderweg.

 

Nogmaals het ligt aan het event zelf hoe deze georganiseerd is, maar leuk is het zeker !

 

Mvg,

Team Dutchcoppi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een event is wat je er zelf van maakt. Het is niet zo nodig snel nieuwe caches zoeken maar het kan wel. In principe is het een gezellige bijeenkomst van hobbygenoten. Kan je kletsen over van alles en nog wat met lotgenoten. Heb je vragen kan je ze daar stellen en proberen oplossingen te krijgen. Er hoeft helemaal geen winkel te zijn en er zal zeker niet altijd een coin te verkrijgen zijn. Ieder Event is anders. Vaak komen er nieuwe caches online maar echt niet altijd. Kijk vooral maar een in de lijst nieuwe caches en als je het leuk vindt kom dan ook hier maar eens kijken FlevoPolderEvent. Hier kan je zeker met je vragen op technisch maar ook praktisch terrein terecht.

Je zal zal zien keuze genoeg en voor iedereen voldoende aanbod. Veel plezier :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ons is een Event vooral een gezellige dag samen met vrienden :yes:

 

Het geeft niet dat jullie 'nieuw' zijn! We zijn allemaal ooit eens naar ons eerste Event gegaan. Juist als je vragen hebt, is er vast morgen wel een team die op die vragen antwoord wil geven :yes:

 

Geniet van morgen. Heel veel plezier!

 

Ik lees zojuist dat jullie uitgenodigd zijn, voor het Flevo Polder Event! Tsjaa, dan kán Kikker onmogelijk achterblijven :yes:

 

Misschien hebben jullie zin om naar het Marine Dagen Event GC3CJ25 te komen? :thumbup:

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan doen wij ook schaamteloos mee :yes:

 

Heb je na het event van morgen de 'smaak te pakken'? Kom dan naar het Poffertjes Event!

Dit jaar alweer de 8e editie en we hopen dan ook weer veel oude maar ook nieuwe bekenden te mogen verwelkomen en natuurlijk: veel kinderen!

 

De nadruk ligt bij het Poffertjes Event nl. niet op het maken van nieuwe caches maar vooral op het plezier van kinderen die soms wel eens vergeten worden tijdens geocaching events.

Zo zijn er elk jaar zaken te vinden als luchtkussens, schminken en een kindercache, maar ook popcorn, slush puppie en natuurlijk heel veel poffertjes!

 

De volwassen ;) geocacher komt overigens ook meer dan voldoende aan bod; in de omgeving van Arnhem liggen vele fraaie caches.

Neem echter wel zelf cache uitdraaien mee, want die zijn niet voorradig op het terrein.

 

namens de organisatie,

 

Team GeoGorkum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat andere er ook van vinden of denken er is maar 1 antwoord die gegeven kan worden en dat is wat er in de help center van Groundspeak staat :

 

2.2.5.

 

Event Caches

 

Event caches are gatherings that are organized by geocachers and are open to other geocachers. They are submitted at least two weeks prior to the event so that potential attendees will have sufficient notice to make plans. Events are published no more than three months prior to the event date. Events may be published up to six months prior if an overnight stay is expected or if the event is designed to attract a regional or international group of cachers.

 

For caching events with several elements, multiple event listings may be submitted if each element stands on its own merits as an event, and meets the listing guidelines. After an event has passed, the listing is archived by the cache owner.

 

An event cache should not be set up for the sole purpose of drawing together geocachers for an organized geocache search. Such group hunts are best organized using a discussion forum or an email distribution list.

 

If an event is already organized outside of the geocaching community, and/or it would take place regardless whether or not it is listed on Geocaching.com, it is likely not an event cache. Examples include music festivals, neighborhood or block parties, and organized sporting events.

 

Cache owners can include basic information about the location on the cache page, even if it is a commercial location. Event caches, like other geocaches, cannot be published if they do not meet the commercial cache guideline. Additionally, Groundspeak reserves the right to deny or retract publication of events sponsored by other commercial geocache listing services unless written permission has been granted by Groundspeak.

 

Daar staat onder andere duidelijk dat het niet de bedoeling is om een event te organiseren voor gezamenlijk een cache te zoeken, of een geocache event word afgekeurd als hij bevind binnen een ander niet geocache aangemeld event, en nu hoor ik al iemand zeggen dat niet klopt vanwege de vele events die tegenwoordig online komen waar het juist gaat om het zoeken van (zoveel) mogelijk cache’s (of te wel de mensen wegjagen van het event) of dat events georganiseerd worden op marine en landmacht basissen ook dat klopt, al zou het allemaal niet moeten kloppen.

 

Ik ben van het standpunt (jawel, ouwe stomp spreekt;)) cachen kan je elke dag van het jaar, je cache vrienden ontmoeten voor een mooie tocht kan je ook altijd, maar een event waar je andere (on)bekenden mede geocachers kan ontmoeten kan eigenlijk alleen maar tijdens een geocache event

 

En weest nooit bang om andere aan te spreken we hebben allemaal de zelfde afwijking alleen de een alleen een beetje meer dan een ander.

 

De schaamteloze reklame van de aankomende events vind ik ongepast en ook onnodig voor een goed event.

 

Misschien zie ik je daar, spreek me aan ik bijt niet

 

Barny

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>

 

De schaamteloze reklame van de aankomende events vind ik ongepast en ook onnodig voor een goed event.

 

Misschien zie ik je daar, spreek me aan ik bijt niet

 

Barny

We zien op de eventpagina ook een (schaamteloze) reclame voor een niet nader te noemen kleur busje ;) maar van ons mag je!

Tot zondag Willem, dan drinken we samen een glaasje :pepsi: of :beerchug: dat vinden we ook lekker :thumbup:

bewerkt door GeoGorkum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een aantal events bezocht en ga binnenkort weer (Lissabon)

 

Ik doe dat vooral om vrienden te treffen en lekker te kletsen over van alles wat al dan niet met cachen te maken heeft.

 

Van de twintig events die ik heb bezocht is behalve het loggen van het event, het aantal gelogde caches bij mij op twee handen te tellen. Domweg geen tijd voor of zin in, omdat ik het samenzijn met vrienden belangrijker vond.

 

 

Anderen maken er juist weer een sport van om zoveel mogelijk Event-caches te loggen alleen of samen met vrienden.

 

Zo doet iedereen wat hem goeddunkt op een Event, hapje erbij, drankje erbij, kinderen blij en dat maakt het dus voor iedereen gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties! Ik lees alleen maar positieve dingen, dat scheelt :thumbup:

 

@Langzaam, ik had me al aangemeld voor het event in Almere, dat is een thuiswedstrijd :D

 

@Barny, wie weet tot morgen, moet ik dan maar gewoon zoeken naar een ouwe stomp? :blush:

 

Wat betreft de 'reclame' ik ga eerst maar eens kijken of we het wat vinden, voordat ik me gelijk op andere events stort, bedankt voor alle uitnodigingen, het voelt in ieder geval als welkom.

 

Ik zal zondag laten weten hoe het was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...