Spring naar bijdragen

Wat Is Een Event Eigenlijk?


Udoos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben bang dat ik dan de eerste ben die niet positief over een event is. Ik mag er ook niet negatief over zijn want de organisatoren van de event waar wij geweest zijn hebben erg hun best gedaan. Dat was allemaal leuk en goed georganiseerd.

 

Maar wij dachten daar mensen te ontmoeten, gezellig te kletsen, kennis maken, praten over geocachen, bladibladibla......

 

We hebben idd gezamelijk een cache gedaan. In het pikkedonker. Leuk, was weer eens wat anders en goed van opzet.

Maar na het loggen van de daadwerkelijke cache, bestelde wij nog fanatiek een wijntje. En voordat dat wijntje op tafel stond, was iederen NAAR HUIS!!!! Niemand, maar ook niemand is blijven hangen en binnen een half uur zaten we stom verbaasd alleen in het café.

 

Wij hebben dus nooit meer de moeite gedaan opnieuw in te schrijven voor een event. Het gaf ons geen meerwaarde.

 

Ik hoop dat jullie vandaag een geslaagdere dag hebben.

bewerkt door Indy & Jones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het er bij een eventbezoek tegenwoordig sterk van afhangt wat je wilt.

Wil je, al dan niet met andere teams, geocachen, kies dan voor een event waarop aangekondigd wordt dat er (veel) nieuwe caches worden gelegd.

Soms kun je aansluiten, soms hebben teams vooraf al met elkaar afgesproken.

Op deze events zijn er alleen veel cachers te ontmoeten rond de starttijd en misschien tijdens de lunch of op het eind (of er blijft op locatie of een camping nabij een groepje geocachers samen kamperen)

 

 

Dan zijn er nog events die aansluiten bij een grotere, niet speciaal voor geocachers georganiseerde, gebeurtenis.

De landmachtdagen, marinedagen, maar ook een open dag van een natuurbeheer organisatie bijvoorbeeld.

Daar is er meestal een stand (soms geocachingactiviteiten) maar komt iedereen afzonderlijk en op eigen tijd langs.

 

 

Wil je het accent op de ontmoeting, kies dan voor een event waar minder of geen nieuwe caches uitkomen en de gezelligheid of activiteiten op de eventlocatie voorop staan.

Dat zijn bijvoorbeeld stamtafels. een picknick of een BBQ.

 

 

Er zijn ook wat events waarbij je in groepen wordt ingedeeld om gezamenlijk een spel, een wandeling of fietstocht of een (nacht)cache te volbrengen en events rond bijvoorbeeld het thema geocoins verzamelen, een gezellige dag voor kinderen of een ander specifiek thema.

 

Het is dus van belang om de eventpagina goed te lezen en, vooraf via mail, eventuele vragen die je (als starter) hebt te stellen aan de eventorganisatie.

Een goede eventkalender (waarbij je kunt filteren op land) vind je op deze site van Japiejoo.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je nog nooit een event hebt bezocht kan het nuttig zijn om de logs te lezen van de geocachers die een eerder event hebben bezocht.

Veel event organisaties doen dit niet voor de eerste keer. Klik eens op de profielnaam bovenaan de pagina en kijk dat bij "Geocaches (owned)".

Dan vind je, als je daarop klikt, ook de eerder gehouden events.

Bijvoorbeeld: deze

Je kunt ook in het profiel van willekeurige geocachers gaan naar "Geocaches (found)".

Klik daarna "All event types"aan en je vindt de door die geocacher bezochte events.

 

Op die manier kun je bij gearchiveerde events de logs lezen en die zeggen dan, in combinatie met de informatie op de pagina iets over het karakter van een event, de sfeer en de ervaringen.

 

Hierbij ook wat (willekeurige) links naar events uit het verleden die zeer uiteenlopend van aard waren:

 

ACE 2012

 

FPE 2011

 

4e DCG BBQ event

 

Geocoinfest 2011 Europa

 

HHE 2010

 

Diepenveense stamtafel Spring 2012

 

2e OFZE picknick

 

CITO Landelijke opschoondag 4e ed.

bewerkt door Sivota
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer terug naar het geocache-thee-event, nou ja! Een geocacheevent zou ik het niet willen noemen, zeker een geocacheevent wat een weekend moest duuren, ik vond er niks aan en ook nog eens de coords boven aan de pagina had de organisatie geen zin in om te veranderen zodat ik natuurlijk eerst 100 meter verderop zat te kijken waar het event was.

 

Buiten dat om 12:45 uur de cola op was waren echt wel een paar lichtpuntjes, zo heb ik de eer gehad om Udoos in het eggie te ontmoeten, een mooie T-shirt uit Amerika in ontvangst mogen nemen en een kort gesprek mogen voren met een paar geocachers voordat ze weer gingen “wandelen” de zaal bleef in de korte tijd dat ik daar was leeg en voor mij was het teken om iets te doen wat ik wel leuk vond.

 

Ydoos wat ik jou al zij dit is geen event wat in mijn ogen een geocache event behoort te zijn ik hoop zeker dat je ook een poging doet om naar betere geocache events te gaan

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus eigenlijk hadden we van deze info stand op de wijkdag een event kunnen maken?

Er kwamen inderdaad een aantal geocachers uit de buurt even kijken.

 

info stand topic

 

Groet, Klaas

 

Dat lijkt inderdaad wat onduidelijk c.q. inconsequent.

 

De guidelines zeggen o.a. over eventcaches:

" If an event is already organized outside of the geocaching community, and/or it would take place regardless whether or not it is listed on Geocaching.com, it is likely not an event cache.

Examples include music festivals, neighborhood or block parties, and organized sporting events."

 

Daar lijken echter ook een aantal events onder te vallen die nu wel goedgekeurd en gepubliceerd worden.

 

In de guidelines staat echter ook:

"Please be advised that there is no precedent for placing geocaches.

This means that the past publication of a similar geocache in and of itself is not a valid justification for the publication of a new geocache."

 

 

Je zult deze vraag daarom ook aan de reviewers voor moeten leggen en bij afwijzing, in tweede instantie, mogelijk bij Groundspeak middels een appeal.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had inderdaad wat een event omschrijving is gezien. Een evenement alleen voor geocachers. Niet tijdens een ander soort evenement zoals een wijk/feest dag, of wat dan ook. Had daarom ook niet er een aangevraagd. Als je sommige topics hierboven leest zou je anders kunnen denken hierover.

 

Bedankt

 

Grt. Klaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...