Spring naar bijdragen

Geocaching Info Materiaal


Klaas1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

In het voorjaar vindt er in onze wijk (in Uden) een wijk info dag plaats met stands e.d.

Ik probeer mede geocachers uit de regio enthousiast te maken om een stand te bemannen om geocaching te promoten. Dwars door onze wijk loopt n.m. de Peelrandbreuk, de reden dat rond Uden en zelfs in onze wijk traditionals (GC1KWXM) en een multi GC22B5C) geplaatst zijn aan dit onderwerp. Ook zijn in directe omgeving meerdere traditionals, multi’s en Earthcache aan dit onderwerp gewijd. Reden voor mij om hier meer bekendheid aan te geven.

 

Om een stand wat inhoud te geven ben ik op zoek naar Geocaching info materiaal om geheel een beetje leuk aan te kleden.

Ik heb met diverse woorden gezocht op dit onderwerp maar niets gevonden.

 

Vraag, is er uitleen materiaal voor dit doel beschikbaar?

 

 

 

Grtn, Klaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Klaas1: nobel. Er is alleen geen uitleenmateriaal. De .nl site, die promoten tot doel had, heeft te weinig metingen gedaan aan eigen performance. Er is dus niets. Niettemin zijn er veel leuke stukken geschreven over geocachen her en der. Zoek ze op, en leen hier wat van, en maak er een leuke stand van. In zoetermeer is er ieder jaar dag van het park, en ook de gemeente vraagt 2 nieuwe geocaches in de parken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij enkele ideetjes:

 

Je kan de bezoekers een brochure meegeven:

http://www.geocaching.com/articles/Brochures/NL/NL_Geocaching_BROCHURE_online_color.pdf

http://www.geocaching.com/articles/Brochures/NL/NL_Geocaching_BROCHURE.pdf

 

Wanneer de bezoekers hun email adres achterlaten, kan je een uitnodiging sturen om gratis lid te worden van de geocaching gemeenschap:

http://www.geocaching.com/account/SendReferral.aspx

(Wanneer je onderaan Nederlands kiest bij Choose Your Language, wordt de uitnodiging in het Nederlands verstuurd.)

 

In je stand kan je enkele introductie filmpjes over geocaching tonen:

http://www.geocaching.com/videos/default.aspx#cat=cat:newbies&vid=-4VFeYZTTYs

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thex en DanPan,

 

Bedankt voor de info en suggesties. Ik had inderdaad het vermoeden dat er geen uitleen promoot materiaal was. Maar inderdaad met een beetje creativiteit kun je een heel eind komen.

 

Ben pas 1 jaar lid (na een aantal keren met mijn zoon gelopen te hebben) en heb pas 13 finds en 3 hides. Ik ben geen cache hunter maar probeer ervan te genieten. Dus heb nog niet veel ervaring maar probeer er wat van te maken. Ben inmiddels wat verder aan het denken, en denk aan een aantal wat grote kartonnen info borden (ongeveer 1 x 1,5 meter).

 

- Eén met info over geocaching en de site met tekst en plaatjes. Hiermee wil ik laten zien dat je in je eigen omgeving soms verassende ontdekkingen kunt doen waarvan je nooit het bestaan wist. (die reacties heb ik eerder in de logs gehad van mijn multi in onze wijk). Ik probeer een laptop te plaatsen, hang mijn mobieltje eraan om via 3g op het net te kunnen, om zo het een en ander te laten zien. Zal kijken of ik een korte filmopname kan maken van het plannen, zoeken, vinden en loggen van een cache.

 

- Eén info bord van een interessante multi die door onze wijk loopt (Wandeling over de Peelrandbreuk/GC22B5C) met tekst en plaatjes, inclusief originele cache (ammo box) en geocaching logboek. (Deze is 5 mnd geleden geplaatst en heeft inmiddels 9 favorites)

 

- Eén info bord over een traditional (Vispasage Moleneind/GC342RA) met tekst en foto materiaal. Ik laat de originele (kleine) cache en logbriefje zien. (4 mnd geleden geplaatst en heeft inmiddels 2 favorites)

 

- Eén info bord van een Eartcache (Maashorst en zijn Vorst(in)/GC345HJ) met tekst en foto’s even buiten Uden. (4 mnd geleden geplaatst en heeft inmiddels ook 2 favorites)

 

- Eén info bord van een lijn van multi’s met tekst en foto’s b.v. ‘Het Duitse lijntje’/GC25E95 welke langs Uden loopt. Moet de eigena(ren) nog contacten of zij mee willen werken.

 

Alle caches zijn in en rond Uden geplaatst. Ik weet dat je met visualisatie veel meer de aandacht trekt, dus het moet een beetje fors van formaat zijn. Maar ja dan denk ik dat gaat me veel printcasettes kosten. Ik plaatst tijdelijk mijn reserve caches en logboek van die ik mee neem naar de stand. De wijkdag vind plaatst in mei, dus heb nog even de tijd.

 

Hebben jullie nog meer ideeën of suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee! Dan snappen de buurtbewoners tenminste wat die vreemde snoeshanen in hun buurt uitspoken.

 

Graag wel een beetje terughoudendheid betrachten bij het verstrekken van informatie over de locatie en eventuele tussenpunten van de caches. Het laatste wat je wilt is dat ze geript worden door iemand die minder snel enthousiast te krijgen is voor ons spelletje). Bovendien vraag ik me af of het slim is om de originele caches en logboekjes/-rollertjes uit te stallen, want dat maakt het voor mij als bezoeker van de stand wel heel makkelijk om te loggen.

 

Succes en laat hier even weten wat voor een moois je ervan gemaakt hebt (pics or it didn't happen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag wel een beetje terughoudendheid betrachten bij het verstrekken van informatie over de locatie en eventuele tussenpunten van de caches. Het laatste wat je wilt is dat ze geript worden door iemand die minder snel enthousiast te krijgen is voor ons spelletje).

Een goede hint, hier moet ik wel voor oppassen! Drie van deze info caches zijn van mij of mijn zoon. Dus hiermee heb ik mezelf. De vierde niet, uiteraard contact ik eerst de eigenaar of hij mee wil doen om zijn eigen cache te promoten en zijn verhaal te schrijven. Anders zoek ik een ander die dit graag wil doen. Het spreekt vanzelf dat we geen enkele coördinaten vrij gaan geven. Denk wel aan een map zoals je die op Map-it ziet. Dit om een idee te geven hoeveel verstopte caches in de buurt zijn. Ook hiermee moet ik oppassen. Misschien moet ik het plaatje fotoshoppen door alle icoontjes wat te verschuiven.

 

Bovendien vraag ik me af of het slim is om de originele caches en logboekjes/-rollertjes uit te stallen, want dat maakt het voor mij als bezoeker van de stand wel heel makkelijk om te loggen.

Dit is een goede hint! Het blijft natuurlijk leuk dit te showen, iets tastbaars van een cache en logboekje die anders nooit te zien is. Misschien moet ik het logboekje onder een plaat pertinax leggen of iets dergelijks. Moet hiervoor nog even goed nadenken voor een praktische oplossing.

 

Goed dat je dit laat weten, zelf had ik er nog niet aangedacht.

Inmiddels weet ik dat het plaats vind op 11 en 12 mei. Zal daarna zeker laten weten hoe het gegaan is.

 

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vragen i.v.m. presentaties zijn op dit forum wel vaker gesteld.

Misschien ben je ook in staat om een powerpoint presentatie te geven?

 

Als je zoekt op dit forum op powerpoint of presentatie, dan komen er vast wat oudere draadjes (met links naar presentaties) te voorschijn.

Misschien heb je daar nog iets aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, nog een mooie hint. Heb hier niet op gezocht maar ga dit komende tijd zeker doen. Lijkt me geweldig een presentatie te kunnen presenteren. Helaas krijg ik op dit moment met beide woorden (presentatie of powerpoint) een zoek error, dus zal dit vanavond weer proberen.

 

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen: niet doen.

Geocaching is niet gebaat bij een grote toeloop van nieuwe cachers.

Ga gewoon lekker cachen, maak MOOIE caches.(dus geen fotorolletje onder steen).

Neem af en toe eens iemand mee en wijdt ze in.

Je enthousiasme is mooi maar tevens je grootste valkuil, zoals zo vaak gebleken.

 

-ook dit is maar een gedachte-

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen: niet doen.

Geocaching is niet gebaat bij een grote toeloop van nieuwe cachers.

Ga gewoon lekker cachen, maak MOOIE caches.(dus geen fotorolletje onder steen).

Neem af en toe eens iemand mee en wijdt ze in.

Je enthousiasme is mooi maar tevens je grootste valkuil, zoals zo vaak gebleken.

 

-ook dit is maar een gedachte-

 

Allen zijn dit caches die iets laten zien van de bijzonder omgeving. Er bevindt zich geen fotorolletje maar netje gemaakte caches, die zelfs in de logs benoemd worden als apart. (zie listing van de caches) Juist door het verhaal van de bijzondere omstandigheden kun je iets schrijven zonder inhoudelijk op de vragen en/of locaties in gaan.

 

Zoals eerder vermeld is het een info stand in een wijk van ons dorp. Hier komen geen hordes mensen op af dus in die zin zal het meevallen. Maar is zeker een punt waar we goed naar moeten kijken. Ik zal dit met de eventuele vrijwillige mede Geocachers zeker over hebben over de mogelijke risico’s die je kunt lopen.

 

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Hallo allemaal.

De wijk info dag in Udense wijk Melle is voorbij en wil jullie graag laten weten hoe het gegaan is.

Zoals eerder gemeld had ik info borden gemaakt van wat is Geocaching? Met uitleg. Daarnaast van diverse cache’s in directe omgeving een layout gemaakt. Tevens een aantal voorbeelden van een cache en attributen die je bij geocaching wel eens gebruikt.

 

Het was zeer positief ontvangen.

Ik had ook in omgeving een cache voor deze dag verstopt zodat bezoekers eens met een gps op pad konden gaan om die te vinden. Ook mkinderen vonden het leuk. (ik ging natuurlijk mee)

 

Een plaatje van mijn stand

2je8dmu.jpg

bewerkt door Klaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Heel interessant zoals je dat allemaal hebt uitgestald en zo reclame maakt voor deze interessante sport/spelvorm. Ik ben nog maar kort bezig, maar ontdek meteen het grote voordeel van deze tijdsbesteding. Ik zelf en met mij vele anderen zijn heel graag bezig met alle mogelijkheden van een computer en aanverwante apparatuur. Maar weten ook dat het belangrijk is om in beweging komen en er op uit te gaan. Geocaching biedt voor velen van alle leeftijd het voordeel om computers, spel, sport en kennis van alles wat we maar weten willen, te combineren. Het is een heel goed streven om dit ook aan onze kinderen en kleinkinderen proberen duidelijk te maken. Hopelijk komen er bij meer gelegenheden in Nederland dit soort infostands te staan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn vele events waar je genoeg informatie kan vinden over de ins en outs betreffende de techniek om het geocachen heen.

Maar om nou te pas en te onpas het hele geocachen aan de grote klok te hangen lijkt mij nou niet nodig.

Een beetje geheimzinnigheid en minder openheid is juist wat deze sport siert. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...