Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gisteren onverwachts nog even een cache gezocht, maar helaas geen pen bij me. En uiteraard omdat het een micro was, was er ook geen pen aanwezig. Nu zie ik dan mensen dan soms de inhoud van de cache fotograferen en deze bij hun online log plaatsen met de melding erbij dat ze geen pen bij zich hadden.

Ik heb dit nog niet gedaan. Als beginnend cacher wil ik graag weten of dit gebruikelijk en geaccepteerd is.

Wat vinden jullie van deze (in mijn ogen mindere) manier van loggen in noodgevallen.

Geplaatst

Gisteren onverwachts nog even een cache gezocht, maar helaas geen pen bij me. En uiteraard omdat het een micro was, was er ook geen pen aanwezig. Nu zie ik dan mensen dan soms de inhoud van de cache fotograferen en deze bij hun online log plaatsen met de melding erbij dat ze geen pen bij zich hadden.

Ik heb dit nog niet gedaan. Als beginnend cacher wil ik graag weten of dit gebruikelijk en geaccepteerd is.

Wat vinden jullie van deze (in mijn ogen mindere) manier van loggen in noodgevallen.

Een pen is minimaal de standaard uitrusting van een cacher.

Oogluikend wordt deze manier van loggen geaccepteerd, maar persoonlijk zou ik dit nooit doen.

Geplaatst (bewerkt)

Welkom uiteraard op dit forum.

Heel goed dat je deze vraag stelt, maar eigenlijk weet je het antwoord wel toch?

Edit: Niet goed gelezen.

bewerkt door Triskelle
Geplaatst

Ik heb het 1 keer gedaan, maar zou het niet nog eens doen. Is gewoon dommigheid als je niet standaard een werkende pen op zak hebt als geocacher ;) En die ene keer was het ook nog eens de CO die me mailde met: log hem maar als gevonden. Ik had namelijk zelf met een note gelogd. Later heb ik de cache alsnog met pen gelogd en weer een note geschreven. Maar zoals ik al zei: ik zou het niet nog eens zo doen. Geen pen is pech hebben. Maar als anderen er voor kiezen om wel op die manier te loggen, moeten ze dat zelf weten (als de CO er tenminste toestemming voor geeft, want in principe mag CO de log verwijderen als je niet fysiek gelogd hebt)

Geplaatst

Eerlijk gezegd hebben wij na het klooien van de logrol, bij een nano, besloten om het met een foto te doen.

Dit kwam omdat het vreselijk koud was en de logrol met moeite was terug te krijgen.

Daarom hebben wij besloten om bij nano's deze manier van loggen te gebruiken.

Onlangs zijn hebben we in Belgie deze regel ook overtreden omdat de cache 20 mtr hoog zit.

Iets te gevaarlijk voor onze leeftijd om in een boom te klimmen.

het BeBo Team

Geplaatst

wees creatief de volgende keer, het maakt niet uit hoe je naam op de logrol staat, een verkoolt stokje schrijft ook priema bijvoorbeeld, zo zijn er legio mogenlijkheden om je naam achter te laten, ik heb persoonlijk nooit een cache als not found hoeven te loggen omdat ik geen pen (en geloof me dat komt bij een warhooft als ik vaak voor) bij me had

maar kort door de bocht jou naam niet in het logboekje is gewoon geen found en als een cache op 20 meter hoogte zit en dan met een foto loggen is meer dan zeer triest en zou je je alls mens diep weg in een hoekje gedoken moeten schamen

wat is er mis om een Not Found te loggen, daar kan je toch ook mooi je verhaal in kwijt wat je bij de cache heb ervaren?

Barny

• Top! 1
Geplaatst

wees creatief de volgende keer, het maakt niet uit hoe je naam op de logrol staat, een verkoolt stokje schrijft ook priema bijvoorbeeld, zo zijn er legio mogenlijkheden om je naam achter te laten, ik heb persoonlijk nooit een cache als not found hoeven te loggen omdat ik geen pen (en geloof me dat komt bij een warhooft als ik vaak voor) bij me had

maar kort door de bocht jou naam niet in het logboekje is gewoon geen found en als een cache op 20 meter hoogte zit en dan met een foto loggen is meer dan zeer triest en zou je je alls mens diep weg in een hoekje gedoken moeten schamen

wat is er mis om een Not Found te loggen, daar kan je toch ook mooi je verhaal in kwijt wat je bij de cache heb ervaren?

Barny

Volledig mee eens. Daarnaast kan je ook de nano's negeren en lekker small of regulars gaan zoeken.

Geplaatst

Een cache loggen die te hoog voor je zit?

Log je een cache ook als ie te laag zit?

Antarctica ( die al over heel veel caches heen gevlogen is zonder ze te loggen)

Geplaatst

Prima, wat mij betreft. Voor anderen is het taboe. Er is echter maar één mening die telt: die van de cache-eigenaar. Het is zijn/haar cache. Je speelt zijn/haar spel en hij/zij heeft het laatste woord.

Geplaatst

Er is echter maar één mening die telt: die van de cache-eigenaar. Het is zijn/haar cache. Je speelt zijn/haar spel en hij/zij heeft het laatste woord.

Als de cache op geocaching.com staat, denk ik dat dit niet klopt. Dan is het volgens mij dat je hun spelletje speelt, want je logt op hun website! Dat iemand anders het doosje heeft geplaatst geeft hem/haar zeggenschap over het doosje, niet zonder meer over de webpagina en wat daar gebeurt.

• Top! 1
Geplaatst

Dank voor jullie snelle antwoorden. mijn gevoel zei tegen me niet op deze manier te loggen. De meeste delen hem dus met mij. Binnenkort gewoon nog een keer langs om hem wel te loggen. Nu een fluitje van een cent.

Dank voor het welkom op het forum. Leuk om de nu al verslavende hobby te delen met anderen.

• Top! 1
Geplaatst

Ten eerste: goed dat je dit soort dingen vraagt.

Ten tweede: goed dat je besluit niet te loggen als je niet je handtekening gezet hebt.

Het is een leuk spelletje, maar een paar simpele regels moeten we wel in ere houden!

Antarctica

• Top! 1
Geplaatst

Een cacher, die zonder pen onderweg gaat is als een slager, die zijn mes thuis laat liggen.... "Niet erg handig" is the least to say.... Voor het overige is het een zaak tussen de fotograaf en de cacheowner. Als de laatste je toestemming geeft om zo te loggen is onze mening verder niet meer van interesse.

Geplaatst

"Onlangs zijn hebben we in Belgie deze regel ook overtreden omdat de cache 20 mtr hoog zit.

Iets te gevaarlijk voor onze leeftijd om in een boom te klimmen."

Dat is toch gewoon een DNF en heeft niets met deze vraag te maken??

Geplaatst
Hier nog wat recent leesvoer over deze vraag c.q. discussie, de verschillende meningen en grenzen....:D
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...