Spring naar bijdragen

Pal West


snuf&snuitje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw op het forum dus vertel het even als dit topic verkeerd staad of dat ik een regel overtreed.

Tijdens het cachen kwamen we bij een vraag dat we pal west moesten lopen maar er stond bij dat dit niet naar het westen lopen betekend. Mijn vraag (aangezien we beginners zijn) wat betekend het dan wel?

 

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

nee, dat hebben we niet gadaan, wand we wilde het zelf oplossen (dus zonder de hulp van de eigennaar). En we vonden internet wel een handig hulp middel :), maar helaas niks gevonden dus is poging twee:

een forum

bewerkt door snuf&snuitje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken wel het begrip 'pal staan'.

 

In dit geval lijkt me dat je 100% west moest nemen, onbeweeglijk west.

 

 

Pal staan

Spreekwoorden: (1914) Pal staan,

d.w.z. onwrikbaar, onbewegelijk staan; nd. (to) pall stân (Goedel, 349) naast to pall settten, vast zetten. Vroeger luidde deze uitdr. te palle staan, d.w.z. op de pal staan; onder de pal of een zetter verstaat men eene pen, staak, kl...

Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_1825.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je er in dit geval van uit mag gaan dat de cachelegger je wilde helpen door aan te geven dat je naar het Westen (270 graden) moet maar dat er geen pad rechtstreeks naartoe gaat. Mogelijk kan je er wel komen door eerst wat richting het zuid-westen te gaan en dan richting het noorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, dat hebben we niet gadaan, wand we wilde het zelf oplossen (dus zonder de hulp van de eigennaar). En we vonden internet wel een handig hulp middel :), maar helaas niks gevonden dus is poging twee:

een forum

 

Listen very carefully, I shall say this only once:

 

Apart dat jullie voor het krijgen van een antwoord er voor kiezen om een omweg via het forum te nemen ipv direct een mailtje naar de cache-eigenaar te sturen, maar dat deze constructie in het veld niet bij jullie opkomt.

 

... en laat dit nu even bezinken ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naar het westen gaat in een peiling is dat altijd 270 graden dus wat is het effect van de toevoeging pal west ipv naar het westen. Ik vind het helemaal niet erg dat het niet gelukt is. Ik heb de leggers al bedankt vooor de prachtige wandeling in een prachtig gebied. Toch wil ik graag weten wat dit betekent. Er zijn wel vaker toevoegingen waardoor het eigenlijk onduidelijker wordt. Bij het BSE 2012 in hoogvliet gecached. Daar was een hint de reden dat twintig man de cache niet vond. Hielp juist niet terwijl een hint daar voor is. Dit draadje is dus gewoon een vraag naar hoe moet je iets uitleggen of overleg hoe leggen jullie dit uit als je zoiets leest. En nogmaals buiten het woordenboek waardoor je niets wijzer wordt is er geen antwoord op de gestelde vraag gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pas mijn woorden aan: via noord etc. is wel een antwoord. Waar ik het ben tegen gekomen was een cache op de heide (Ermelo kriemelberg) en om te voorkomen dat mensen dwars over de hei lopen is dit een logische verklaring. Ik had genoeg aan de ook aanwezige tekst blijf op de paden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pas mijn woorden aan: via noord etc. is wel een antwoord. Waar ik het ben tegen gekomen was een cache op de heide (Ermelo kriemelberg) en om te voorkomen dat mensen dwars over de hei lopen is dit een logische verklaring. Ik had genoeg aan de ook aanwezige tekst blijf op de paden.

 

Ok, gezien, duidelijk. Niet domweg het pijltje van je GPS volgen, maar via paden naar het westen. Ik heb die fout bij een andere cache gemaakt als beginneling, keek alleen maar naar het kompas en belandde in een moeras :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je overtreedt een spellingsregel :-)

Drie in twee zinnen en in hun tweede post vijf in twee zinnen (als je de ontbrekende beginhoofdletter ook meetelt, zes in twee zinnen)...

Het blijft toch verbazingwekkend dat steeds meer mensen steeds slechter Nederlands kunnen schrijven. Een slechte ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...