Spring naar bijdragen

Gsak 1.4.3-Beta20120114 Geen Favo's


Linkalovers

Aanbevolen berichten

Hallo mede-cachers,

Ik gebruik Gsak 1.4.3-beta20120114. Ik heb de volgende vraag aan jullie ( hopelijk weet minimaal één van jullie een oplossing ):

 

Om een of andere reden is de hele 'Fav Points' kolom leeg (= allemaal '0' ). Als ik op een cache rechtsklik en dan "Refresh" kies, dan staat er wel 'Fav Points' ( natuurlijk moet dié cache dan wel Favo-points hebben ).

 

Waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan, want ze stonden er ooit wel. Ik heb vorige week de update naar GSAK811B34 gedaan, maar weet niet of ze ( = de Favo's ) toen weg waren, of dat ik daarna iets heb vernaggeld.

 

Edit: die rottige dikke vingers....

 

Gr. & b.v.d.

LinkaLovers

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het versienummer dat je schrijft is van GPSBabel en niet van GSAK zelf. Dat staat helemaal links bovenin, huidige versie is 8.1.1.36. Bij mij worden de favorieten wel getoond. Om ze van bestaande caches die al in GSAK zitten opgehoogd te krijgen, moet ik wel steeds de cachedata verversen (bv. met Refresh cache data onder Geocaching.com access).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Terp1234: je hebt gelijk ( het is het versie nummer van GPSBabel ). Ik heb dus Gsak 8.1.1.34.

Als ik een cache refresh, dan staat er inderdaad wel een zinnige waarde in de kolom 'Favo'. Maar dit gebeurt niet tijdens/na een import van een "Pocket Query".

 

Het is toch niet nodig dat ik per cache een refresh moet doen om de Favo kolom gevuld te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, de favo zit nog niet in de pocketquerie 1.01

 

Bedankt voor je duidelijk antwoord. Ik was al bang dat ik iets in Gsak had verknoeid. Weet jij toevallig of er nog een andere/betere wijze is om Favo te importeren, dan m.b.v. de macro 'RefreshFirstNN.gsk'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet jij toevallig of er nog een andere/betere wijze is om Favo te importeren, dan m.b.v. de macro 'RefreshFirstNN.gsk'

Je kunt ook een selectie/querie maken in GSAK en dan via het menu (geocaching.com->refresh data) alle caches in die selectie refreshen (even aanklikken dat je alle caches wilt refreshen). Via deze functie kun je maximaal 6000 caches per dag refreshen. Ik denk dat de macro dezelfde functionaliteit gebruikt. Zelf doe ik elke maand een refresh van caches binnen 65 kilometer van mijn huis. Dat zijn er dus net iets minder dan 6000. De verder weg gelegen caches refresh ik minder vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook een selectie/querie maken in GSAK en dan via het menu (geocaching.com->refresh data) alle caches in die selectie refreshen (even aanklikken dat je alle caches wilt refreshen). ............... elke maand een refresh van caches binnen 65 kilometer van mijn huis ...............

Bedankt :thumbup: : Exact zoals ik het graag zou hebben :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook een selectie/querie maken in GSAK en dan via het menu (geocaching.com->refresh data) alle caches in die selectie refreshen (even aanklikken dat je alle caches wilt refreshen). Via deze functie kun je maximaal 6000 caches per dag refreshen. Ik denk dat de macro dezelfde functionaliteit gebruikt. Zelf doe ik elke maand een refresh van caches binnen 65 kilometer van mijn huis. Dat zijn er dus net iets minder dan 6000. De verder weg gelegen caches refresh ik minder vaak.

 

Kijk, het luisterend oor heeft ook weer wat geleerd. Ik heb alleen nog 1 vraagje.

Wanneer ik een selectie heb gemaakt, en dan geocaching.com->refresh data doe(alle caches refreshen aangeklikt), refresht ie dan alleen de selectie, of heel de database? Of moet ik nog iets extra's doen om juist alleen die selectie te laten refreshen?

bewerkt door dennden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dennden:

 

Vanmiddag enkele testjes gedaan. Alleen de selectie wordt ge-refresh-d, als je de hele database wilt refreshen moet je geen filter gebruiken. Gebruik daarvoor het 'rode kuis' knop ( onder 'User Flags' ). Let wel, je kan maximaal 6000 caches per dag refreshen/updaten. Dit aantal is het maximale toegestaan door Geocaching.com. Als de database dus groter is dan 6000, moet je het aantal splitsen en dan in meerdere dagen refreshen. Je kan zien hoeveel refreshen/updatens je nog te goed hebt d.m.v. de 'Balance' knop ( geocaching.com->refresh cache data->Balance ).

 

In Gsak staat rechtsonderin, in het witte vak, het aantal caches in de huidige selectie.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linkalovers

 

Ik had Gsak al aan het werk gezet. Ik was alleen iets te enthousiast met 4000 geselecteerde caches. Hij is dus nog een tijdje bezig. Ik had het achteraf beter eerst met een stuk of 10 caches kunnen testen. :blush:

Bedankt voor je reachtie.

 

Dennden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linkalovers

 

Ik had Gsak al aan het werk gezet. Ik was alleen iets te enthousiast met 4000 geselecteerde caches. Hij is dus nog een tijdje bezig. Ik had het achteraf beter eerst met een stuk of 10 caches kunnen testen. :blush:

Bedankt voor je reachtie.

 

Dennden.

Het gaat iets sneller wanneer je in het dialoogvenster "Refresh cache data" kiest voor "Logs per cache = 0" i.p.v. 30.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...