Team Gelaen Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Als men Premium Member moet zijn of worden om een bepaalde cache te mogen loggen dan zou er sprake zijn van aanvullende logvoorwaarde (additional logging requirement, of ALR) en die mogen niet van Groundspeak. Vandaar dat dit kattenluikje open is gezet. Edit: Woordje extra teveel weggehaald Dat lijkt me niet de reden. Als niet PM kun je een PM cache in principe niet zien, dus ook niet loggen.
regenboog2 Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Als men Premium Member moet zijn of worden om een bepaalde cache te mogen loggen dan zou er sprake zijn van aanvullende logvoorwaarde (additional logging requirement, of ALR) en die mogen niet van Groundspeak. Vandaar dat dit kattenluikje open is gezet. Edit: Woordje extra teveel weggehaald Dat lijkt me niet de reden. Als niet PM kun je een PM cache in principe niet zien, dus ook niet loggen. Dit is wel een cache die al eerder te zien was voor iedereen. Er zijn dus teams die nog een uitdraai kunnen hebben of een oude download in hun GPS. Als member een Premium Cache zien lukt inderdaad niet en loggen kan ook alleen via iemand die Premium Member is.
Bloodwoosj Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Als men Premium Member moet zijn of worden om een bepaalde cache te mogen loggen dan zou er sprake zijn van aanvullende logvoorwaarde (additional logging requirement, of ALR) en die mogen niet van Groundspeak. Vandaar dat dit kattenluikje open is gezet. Edit: Woordje extra teveel weggehaald Dat lijkt me niet de reden. Als niet PM kun je een PM cache in principe niet zien, dus ook niet loggen. Toch is het zo. Groundspeak heeft wel degelijk bewust om die reden het achterdeurtje open gelaten en je kunt wel degelijk als niet PM een PM cache loggen.
Team PeEr Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Even een kleine check. Je kunt premium caches gewoon zien als niet premium member in de zoeklijsten. Verder kun je ze zelfs op de kaart zien als je maar wat uitzoemd zodat je de 'nieuwe' icoontjes krijgt. Als je verder inzoomt verdwijnen ze wel. Als je er op klikt zie je uiteraard niets.
Nijen Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 (bewerkt) Als ik met mijn premium account een premium Cache ga zoeken, en mijn vader met zijn niet premium account gaat met mij mee deze te zoeken, en wij vinden vervolgens de cache. Dan mag hij hem toch ook zeker online loggen? Gevonden, gelogd in het boekje = online loggen toch? Gewoon de Cache pagina met mijn premium account opzoeken, uitloggen, inloggen met mijn vaders niet-premium account, log youre visit, done En trouwens.. Is dat hele premium Cache gezeik niet gewoon omdat GS hoopt dat er daardoor meer betalende cachers komen? De verdere toegevoegde waarde kan ik niet bedenken bij een premium Cache.. Het enige verschil dat ik zie is het regeltje op de pagina: "this a premium member Cache only" ze hadden er net zo goed bij kunnen zetten (so only for people that paid us) 14 april 2012 bewerkt door Nijen
DanPan Geplaatst 15 april 2012 Geplaatst 15 april 2012 (bewerkt) De verdere toegevoegde waarde kan ik niet bedenken bij een premium Cache Wanneer je "PM cache only" aanvinkt beschik je over een audit log. Je kunt dan zien wie wanneer en hoeveel keer je cache werd bekeken. 15 april 2012 bewerkt door DanPan
Biertje Geplaatst 15 april 2012 Geplaatst 15 april 2012 Even een kleine check. Je kunt premium caches gewoon zien als niet premium member in de zoeklijsten. Verder kun je ze zelfs op de kaart zien als je maar wat uitzoemt, zodat je de 'nieuwe' icoontjes krijgt. Als je verder inzoomt verdwijnen ze wel. Als je er op klikt zie je uiteraard niets. Toevoeging: als je op dat 'nieuwe' icoontje klikt, verschijnt er een pop-up met de naam van de cache, GC-nummer, formaat, en een linkje om direct te loggen. Het linkje naar de cachepagina levert een standaardpagina waarop staat dat dit een PM-cache betreft. Het linkje om te loggen brengt je direct naar de logpagina van die cache. In twee gevallen heb ik op die manier toch nog kunnen loggen, toen ik thuis ontdekte dat de cache kennelijk in de afgelopen weken ineens PM was gemaakt.
Nijen Geplaatst 15 april 2012 Geplaatst 15 april 2012 De verdere toegevoegde waarde kan ik niet bedenken bij een premium Cache Wanneer je "PM cache only" aanvinkt beschik je over een audit log. Je kunt dan zien wie wanneer en hoeveel keer je cache werd bekeken. Nou.. Joepie!
DanPan Geplaatst 15 april 2012 Geplaatst 15 april 2012 Nou.. Joepie! Reasons for PMO Caches Groundspeak does not state a reason for PMO caches. However, cache owners have stated various reasons for restricting their cache listings to premium members, including: Hiding cache coordinates from local cache maggots who have only basic accounts. Using the audit log feature of PMO caches. Encouraging others to buy premium memberships, or rewarding them for doing so. Keeping the cache out of products like the Geomate.jr (which include preloaded cache data, and don't require a geocaching.com account). Preventing search engines and unregistered visitors from accessing logs and photos posted to the cache. Rewarding premium members with an FTF opportunity (switching off the PMO flag later). Reducing the traffic to the cache, to reduce the maintenance required (e.g., replacing full logs, resetting on-site puzzles) or to reduce geotrails. Slowing down the initial rush of traffic to the cache site, to attract less attention from muggles or to reduce geotrails (switching off the PMO flag later). Limiting access to "serious" geocachers, expecting them to treat the cache/camouflage/location/contents with more respect. Limiting access to "serious" geocachers, expecting them to know how to log trackables correctly. Limiting access to "serious" geocachers, expecting them to post better online logs. Hiding a mystery/puzzle cache that requires premium membership to complete, so basic members don't see it. Hiding a challenge cache from basic members who might not understand the need to complete the challenge before logging online. Hiding caches from local basic members who complain (e.g., about caches that are "too difficult" or that cost money to find). Being curious about what it's like to own a PMO cache. Wanting to take advantage of all the features offered to premium members.
meelhopper Geplaatst 15 april 2012 Auteur Geplaatst 15 april 2012 Heb een mailtje terug gehad van de logger. Hij heeft hem via de app C-Geo gelogd. Tja, die tooltjes hè.
technetium Geplaatst 15 april 2012 Geplaatst 15 april 2012 Wat ik wel belangrijk vind, of een niet-PM'er ( sorry voor de bewoording, dit is beslist niet discriminerend bedoeld ) ook de gegevens/data/WP’s kan zien van een PM cache Niet PM-ers kunnen behoorlijk veel informatie van je cache opvragen. ( i.v.m beschermen tegen rippen ). Je cache PM maken is waarschijnlijk de /minst/ effectieve manier om je cache te beschermen tegen rippen. Tc
haakmeer Geplaatst 15 april 2012 Geplaatst 15 april 2012 tja de discussie PM, vele cache owners zetten de caches tegenwoordig voor PM, en waarom denk ik dan. Men wilt toch gezamenlijk deze schitterende hobbie beoefenen. En als je alleen een bepaalde cache mag doen omdat je Groundspeak een bijdrage hebt gestort vind ik te ver gaan. Vele caches die ik ken en PM zijn, zijn niets bijzonders, vaak oppervlakkig verstopt en ook door niet geocachers te vinden. Ook willen vele cacheowners graag veel caches op hun naam hebben staan, en een fatsoenlijke locatie dat is dan in vele gevallen ver te zoeken of zelfs onbelangrijk, als ze het ene puntje van ik heb er eigen cachepuntje maar hebben. Als een CO gewoon zijn caches zo verstopt dat ze voor een buitenstaander niet zichtbaar zijn, en ook als je als cacher daar een beetje onopvallend kan zoeken en loggen is er in de meeste gevallen niets aan de hand. Maar ja het moet tegenwoordig moeilijk gemaakt worden, en om dan een cache te pakken moet je lang aanwezig zijn om te zoeken op die plaats, en daar gaat het dan fout, voorbijgangers en omwonenden die niet cachen worden op den duur nieuwschierig en gaan ook op zoek wat daar te doen is. Vaak zijn ze ook niet op de hoogte en denken dat als het object weg is dat het dan is afgelopen, frustraties bij de CO frustraties bij de cachers, maar ook frustraties bij de omwonenden, want zij hebben altijd last van die auto's die blijven draaien en andere overlast. 1
Harm en Jacqueline Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 :cry: Ik heb absoluut geen probleem met discriminatie. Er zijn gewoon mensen die geld genoeg hebben om zich een uitzonderingspositie te kopen. Dat is altijd zo geweest, en dat zal ook altijd zo blijven. Gelukkig blijven er voorlopig nog genoeg gewone caches over. Maar wat ik wel jammer vind is dat ik op Geocaching.com de lijst met caches niet kan filteren (als niet premium member). De eerste pagina (groeiend) staat vol met premium caches die ik niet zal kunnen vinden en loggen. Dat is uitermate vervelend. Lijkt een beetje op pesten. Ik denk er wel over om binnenkort eens een cache te plaatsen die "non-premium" is. Lijkt me leuk, om met de hand alle logjes van premium members (die het natuurlijk toch proberen) weer te verwijderen..... toch een beetje gefrustreerd ?? Natuurlijk .... dit is toch van de gekke.
Triskelle Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 :cry: Ik heb absoluut geen probleem met discriminatie. Er zijn gewoon mensen die geld genoeg hebben om zich een uitzonderingspositie te kopen. Dat is altijd zo geweest, en dat zal ook altijd zo blijven. Ja, ik zie dat het jullie eerste post is op dit forum en dat ik jullie hartelijk moet verwelkomen (bij deze). Dat gezegd hebbende: Beetje belachelijk grote woorden vinden jullie ook niet? Voelen jullie je ook gediscrimineerd door - zeg - een Bentley dealer? Ik denk er wel over om binnenkort eens een cache te plaatsen die "non-premium" is. Lijkt me leuk, om met de hand alle logjes van premium members (die het natuurlijk toch proberen) weer te verwijderen..... toch een beetje gefrustreerd ?? Natuurlijk .... dit is toch van de gekke. Waarschuw me even als dit gaat spelen, dan zorg ik voor voldoende popcorn want die discussie wil ik graag volgen!
Oemoemenoetjes Geplaatst 16 april 2012 Geplaatst 16 april 2012 Vrijdagavond was in Brugge het reviewersevent. Ik was er zelf niet bij, maar hoorde van anderen dat dit onderwerp ook is besproken. Zij vertelden mij dat daar door de reviewers is gezegd dat je als niet-premiummember, je wel "premiummember only caches" mag loggen.
Aanbevolen berichten