Spring naar bijdragen

Kan Ik Een Wherigo Lopen Met Een Samsung Galaxy Y?


glennenmaik

Aanbevolen berichten

Ik krijg maandag mijn nieuwe telefoontje binnen. Ik heb nu nog een ouderwets model ;)

Het zal dus allemaal even wennen zijn.

 

Mijn vraag is: Kan ik er nu misschien ook wherigo's mee lopen?

Heeft iemand hier al ervaring mee? Moet ik dan speciale apps downloaden of hoe en wat?

 

Ik ben echt een telefoonleek dus weet het niet zo goed.

Zou ook wel handig zijn om bijvoorbeeld een webcamcache ermee te kunnen doen.

Kan dat ook?

 

Help!???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, je kunt wherigo's lopen met de Y. Daarvoor download/installeer je de app WhereYouGo uit de Play Store (ofwel via je mobiel, ofwel via play.google.com terwijl je ingelogd bent met hetzelfde account als op je telefoon). Met de computer download je de cartridge voor PocketPC van www.wherigo.com (inloggen met je groundspeak-gegevens). Die cartridges (.gwc-bestanden) zet je op je telefoon in de map WhereYouGo (dus op de sd-kaart). Daarna ben je in principe klaar om op pad te gaan met de wherigo. Ik kan je aanraden om de wherigo tutorial cartridge te downloaden om zo kennis te maken met de bediening en opties bij wherigo.

Ik zie wel dat je telefoon niet overdreven veel geheugen heeft, dus mogelijk werkt het ietwat traag. Regelmatig de cartridge opslaan is altijd al aan te raden, maar helemaal met zo weinig geheugen. De kans op vastlopers is wat groter

Veel plezier!

 

Webcamcaches heb ik nooit geprobeerd via m'n mobiel. Best kans dat het besturen van de webcam (wat je voor webcamcaches nodig hebt) niet of niet goed werkt via de mobiel. Een thuisfront of vriend met de computer aan is dan wel handig. Zelf heb ik nog nooit een webcamcache gedaan, maar ik heb al weleens voor een andere geocacher de webcam bestuurd en de gevraagde afbeelding opgeslagen en doorgestuurd

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites