Spring naar bijdragen

Kan Ik Een Wherigo Lopen Met Een Samsung Galaxy Y?


glennenmaik

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als je je telefoon aan je computer koppelt, kun je op je telefoon kiezen uit verschillende usb-opties. O.a. iets van alleen opladen, of als kaartlezer. Die laatste moet je selecteren.

Ik hoop dat het je zo gaat lukken!

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even stap voor stap:

Download de cartridge als .gwc-bestand naar je bureaublad. Neem de cartridge voor Pocket-PC.

Ga in je telefoon naar Instellingen --> Draadloos en netwerk --> USB-instellingen. De instelling moet op Massaopslag staan.

Verbind de telefoon met je computer. De telefoon vraagt om de USB-opslag in te schakelen Doe dat. De computer maakt dan een driveletter voor de telefoon aan.

Start Windows Verkenner en zoek de map WhereYouGo op je telefoon op.

Kopieer het .gwc-bestand van je bureaublad naar die map.

Ontkoppel de telefoon en wacht even tot de telefoon klaar is met zoeken naar nieuwe media.

Start dan de WhereYouGo app op en controleer of je de cartridge nu wel ziet.

Soms ziet de app de cartridge toch niet. Verplaats dan de cartridge naar de map Caches.

 

Persoonlijk doe ik dit soort dingen draadloos met behulp van Dropbox, Google Drive of Skydrive. Dit zijn cloud-opslagdiensten die je ook op je smartphone kan installeren. Maar dat vereist wel iets meer kennis van hoe je smartphone werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier met hetzelfde probleem. Heb een cartridge gedownload, lijkt ook in de juiste map te zitten, zoals het programma het aangeeft, maar ik kan het niet openen. tips van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar heb je de cartridge precies neergezet? Probeer het eerst eens met direct in de map WhereYouGo, werkt dat niet, dan in de map WhereYouGo/cache

En natuurlijk open je de cartridge vanuit het programma WhereYouGo - Start. Dan krijg je een lijst met cartridges die je telefoon in de juiste map gevonden heeft

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De-fam, StefanD en fotogravinnetje: THANKS!!!! het functioneert.

 

Eerst heb ik alles gedaan volgens Stefans beschrijving. Daar zag ik dat ik de cartridge al in mijn telefoon had staan. Hoe? Volgens het knippen plakken ding van de-fam denk ik. Ik kon dat eerder niet controleren omdat ik dat van die massaopslag niet wist. Nu zocht de telefoon inderdaad naar de opslag op de SD kaart en leek het goed te gaan. Ik heb toen via de verkenner mijn map op de telefoon opgezocht en de download in de gewone WYG map gezet en niet nog eens in een submap (bij mij 'cache' en 'map'). Dan afgesloten en WYG opnieuw opgestart op de telefoon en voila ik zag hem!

 

Ben superblij dat het is gelukt, nu nog even bekijken hoeveel batterij het vreet.

Ik hoef nu niet om die wherigo te lopen op internet ingelogd te blijven toch?

 

Echt mensen bedankt! Nu kan ik het dichtstbijzijnde puntje binnenkort gaan weghalen ;)

Loggen is een tweede...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Even stap voor stap:

Download de cartridge als .gwc-bestand naar je bureaublad. Neem de cartridge voor Pocket-PC.

Ga in je telefoon naar Instellingen --> Draadloos en netwerk --> USB-instellingen. De instelling moet op Massaopslag staan.

Verbind de telefoon met je computer. De telefoon vraagt om de USB-opslag in te schakelen Doe dat. De computer maakt dan een driveletter voor de telefoon aan.

Start Windows Verkenner en zoek de map WhereYouGo op je telefoon op.

Kopieer het .gwc-bestand van je bureaublad naar die map.

Ontkoppel de telefoon en wacht even tot de telefoon klaar is met zoeken naar nieuwe media.

Start dan de WhereYouGo app op en controleer of je de cartridge nu wel ziet.

Soms ziet de app de cartridge toch niet. Verplaats dan de cartridge naar de map Caches.

 

Persoonlijk doe ik dit soort dingen draadloos met behulp van Dropbox, Google Drive of Skydrive. Dit zijn cloud-opslagdiensten die je ook op je smartphone kan installeren. Maar dat vereist wel iets meer kennis van hoe je smartphone werkt.

 

Ik heb keurig deze stappen doorlopen maar wanneer ik met de windows verkenner in de de telefoon kijk, zie ik geen map WhereYouGo staan. Ik heb de app al wel geinstalleerd op mijn telefoon. Ik zie wel veel andere mappen staan zoals .cgeo en download maar ook daar staat hij niet bij.Wat doe ik fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zelf heb de samsung galaxy 3. had ook problemen om de cartridge naar mijn telefoon te krijgen. uiteindelijk is het via het samsungprogramma kies wel gelukt. zonder dat programma kon ik geen enkel bestand op de sd kaart krijgen. wellicht dat dit hier ook het probleem is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb keurig deze stappen doorlopen maar wanneer ik met de windows verkenner in de de telefoon kijk, zie ik geen map WhereYouGo staan. Ik heb de app al wel geinstalleerd op mijn telefoon. Ik zie wel veel andere mappen staan zoals .cgeo en download maar ook daar staat hij niet bij.Wat doe ik fout?

 

Even de app een keer opstarten, dan wordt de map als het goed is aangemaakt en zou hij zichtbaar moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...