Spring naar bijdragen

Verdwenen Cache Gevonden.


Major_Dundee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heel simpel.

 

Leest het verhaal over de gestolen fiets.

Ik ga niet iets stelen maar haal iets terug wat mijn eigendom is.

 

Je kunt met een dergelijke "eigenaar" een discussie starten maar dat heeft geen enkele zin.

 

Gezien de Nederlandse wetgeving is het vaak erg moeilijk om je gestolen eigendom terug te krijgen.

Zeker als het gaat om iets dergelijks als wat in het verhaal van de fiets wordt omschreven.

 

Een mooi voorbeeld . . . .

 

Enkele jaren geleden werd hier in de buurt bij iemand ingebroken.

 

Daar werden kostbaarheden en een kistje met een niet gering bedrag aan geld gestolen.

 

Uiteraard erg triest en onaanvaardbaar.

 

De man, we noemen hem slachtoffer, heeft daar in de buurt bijzonder veel lawaai

over gemaakt en was op zijn manier erg zielig en gedupeerd.

 

Wat de buurt dan weer niet weet, en ik dan toevallig wel, is dat slachtoffer een bijzonder lang

strafblad heeft onder andere voor diefstal en heling en nog zo het één en ander meer.

En . . . . . hij gaat nog steeds vrolijk door met zijn handeltjes zodat het strafblad

binnenkort wel weer wat groter zal groeien.

 

En dat noemen we dan een koekje van eigen deeg.

 

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

 

Waarmee ik uiteraard de inbraak bij bewust "slachtoffer" niet goed wil praten.

 

Kortom als je zelf steelt moet je niet gaan klagen als je zelf ook een keer de pisang bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af waar sommige mensen hun verstand en gevoel voor fatsoen hebben zitten. Dat jij bestolen bent is rot. Je bezit terug stelen is geen oplossing, dan verlaag je je tot hetzelfde niveau. Als je sterke vermoedens hebt dat je gestolen eigendom op een bepaalde plaats is, en je kunt contact opnemen met degene die zich nu de eigenaar noemt, dan neem je contact met die persoon op. Desnoods zeg je tegen die persoon: ik vind het heel erg rottig voor je als jij te goeder trouw aan deze cachebehuizing gekomen bent, maar ik had een identieke behuizing, met die en die unieke kenmerken. Hoe ben jij eraan gekomen?

Dus niet meteen beschuldigen. Daar zul je toch eerst betere bewijzen voor moeten hebben. Dat je wilt uitzoeken wie de dief geweest zou kunnen zijn, vind ik prima. Maar de behuizing eerst zelf jatten en dan pas gaan onderzoeken, zonder in gesprek te gaan met de persoon die mogelijk geen idee had dat deze behuizing gejat is, is echt NOT DONE. Dan maak je jezelf tot een ordinaire dief, en heb je imho weinig recht meer om een ander nog te beschuldigen (of je moet jezelf dezelfde sancties opleggen uiteraard)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

 

 

 

Laat deze uitspraak nog eens even tot je komen, want die geldt m.i. voor iedereen en daarmee ook voor jou....

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

 

 

 

Laat deze uitspraak nog eens even tot je komen, want die geldt m.i. voor iedereen en daarmee ook voor jou....

Daarom dit dus ;

 

Behandel een ander zoals je wilt dat iemand waar je heel veel van houdt behandelt wordt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ZEKER zou weten dat het mijn eigendom was, zou ik het direct meenemen en VERVOLGENS contact met de betreffende persoon opnemen. Als die dan een goed verhaal had, zou er nog verder gepraat kunnen worden. Als je eerst contact opneemt en die persoon (tja dat is toch echt niet denkbeeldig in dit scenario) niet te goeder trouw is, zal hij of zij wellicht direct de container uit het veld gaan halen zodat je hem zelf niet meer kunt gaan ophalen (en verder misschien wel niet eens op je mailtje reageren).

En voor al diegenen die hier zo fel op tegen zijn: als je jouw gestolen (en bijvoorbeeld aan gravering te herkennen) fiets ergens zonder slot op straat ziet staan, moet ik dus aannemen dat jullie die niet meenemen? Nou ik dus echt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het aanspreken van iemand nu eenmaal veel belangrijker dan het terughalen van een cache container (of een fiets etc.).

Ook wanneer ik er vrijwel zeker van ben dat een eigendom mij toebehoort en is gestolen.

Als je het gewoon terug steelt ben je m.i. zelf ook een dief en zullen anderen er eventueel ook niets van leren.

Voor de dief, de koper/ontvanger van gestolen waar en voor mijzelf gaat het dan in dit soort zaken alleen om 'jezelf en datgene waar je mee wegkomt'.

Wat mij betreft hebben we daar al veel te veel voorbeelden van in het dagelijks leven en bij geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Majoor Dundee..... Zouden dat dezelfde lui zijn, die eerder deze maand die mooie boom hebben omgezaagd van Graphics 2 ????? Zouden we die boom nou elders in Twente tegen kunnen komen met een ingebouwd vogelhokje??? Ik laat het je weten, want jij bent boos om je doosje, maar ik heb me eerder deze week het rambam gezocht, terwijl ze stiekum een hele boom hebben meegenomen....... De boeven..... hahaha (Jij weet als enige waar het om gaat....)

 

:thumbup::lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar weken geleden belde de boswachter me op; hij had bij werkzaamheden in het bos een ammokistje gevonden.

Hij zei: “Dit is toch net zoiets als wat jij wel eens gebruikt voor een cache?

Kun je er iets mee?”

 

Ik heb het kistje een kwastje verf gegeven en gebruikt voor een nieuwe cache.

 

Dus, Major Dundee: ik ben het, ik heb je kistje gebruikt! Niet gejat, maar gekregen!

Sorry van je cache; die zal wel het slachtoffer geworden zijn van muggles of van overenthousiaste boswerkers!

 

Je mag je kistje weer bij me komen ophalen; dan drinken we er samen een borrel op!

Niet terugjatten: dat vind ik niet fair!

 

PN

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...