Spring naar bijdragen

Wat Vragen Als Starter


De Lieshoutjes

Aanbevolen berichten

Wij zijn pas naar een Waypoint geweest. Dit vonden wij erg prettig. Je kunt dan erg goed de toestellen vergelijken. Wij kwamen uit op een Etrex 30. Maar volgens mij maakt het geen verschil in menu hoor tussen Etrex of Dakota. Alleen vonden wij het touchscreen van de dakota slechter te zien. We mochten ze allemaal even meenemen naar buiten voor het vergelijk.

 

Onze 1e cache was een gewone, op een heel rustig plekje. Erg fijn om even wat te testen. Onze app gaf direct de juiste plek aan, maar de vEtrex niet. Toen hebben we wat zitten rommelen in het profiel en bleek dat we hem nog op offroad moesten zetten, anders wil hij je over wegen sturen en dan kom je er dus niet.

De etrex is gewoon makkelijker in de omgang. Dakota is naast het irritante touchscreen wat het 5/10 keer niet doet, ook niet heel nauwkeurig met de coords. Etrex en dakota zijn dat wel! :)

Enigste nadeel met een leuke starter Etrex is dat je geen paperless cachen heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De etrex is gewoon makkelijker in de omgang. Dakota is naast het irritante touchscreen wat het 5/10 keer niet doet, ook niet heel nauwkeurig met de coords. Etrex en dakota zijn dat wel! :)

Enigste nadeel met een leuke starter Etrex is dat je geen paperless cachen heb!

 

Volgens mij maak jij een foutje in je vergelijking want je zegt dat de Dakota wat problemen hebt en dan zeg je dat ie weer goed is, volgens mij is het een ander merk of type.

 

Papperles cachen is ook niet alles hoor, met een multi zal je nog altijd wel een apart lijstje bij je moeten hebben met de vragen want schakelen tussen door is wat lastiger.

 

Als je start met een starters Etrex is het een alternatief om een smartphone te nemen met GDAK (Android) of iGeoKnife (Apple) en daar een database in hebben staan met de caches.

 

@De Lieshoutjes,

Ik heb nog een gebruikte Etrex venture hc liggen met een fiets steun er bij, welke goed is om mee te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij dachten aan een vista of legend. Zijn niet heel erg duur en evt via marktplaats. Zijn dit ook aanraders voor starters? We zagen wel goedkopere, maar daar zat bijvoorbeeld geen kompas op. En dat is volgens mij wel handig. Tenminste, deze hebben we regelmatig gebruikt. (via Iphone dat wel, maar die is waarschijnlijk niet zo nauwkeurig) Wat ook belangrijk is dat het gemakkelijk met een Imac bediend kan worden. Ik zag toevallig bij een model dat er een pc voor tussen moet zitten, en die hebben we niet.

 

Ik forum nu via mijn telefoon, dus kan geen namen van reacties teruglezen. Maar jullie hadden het over een waypoint? Dat is een testmiddag? Om te geocachen of echt voor het gebruik van een GPS? Zal eens zoeken op het forum of dat hier in de buurt ook is. Bedankt voor de tip!

 

Sorry, ik zie nu pas de andere reacties. Met mijn neus gekeken dat er een pagina bij is gekomen denk ik.

Jefman, als dat een goede is voor een starter is, dan heb ik misschien wel interesse!l

 

Alle anderen, bedankt voor de reacties!

 

Hé, volgens mij heeft 'ie mijn post niet geplaatst.

 

Ik zie nu pas dat er al 2 pagina's zijn, dus ik had nog niet alle reacties gelezen.

 

Jefman, als dat een goede is voor een starter, dan heb ik misschien wel interesse!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft paperless cachen, wellicht is het gewenning, maar tot dusver hebben we alle antwoorden opgeschreven, omdat je sommige antwoorden verder in de cach weer nodig hebt. Blijft het overzichtelijk? Sorry voor de onwetendheid hoor. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waypoint is een winkel. Je hebt meerdere vestigingen. Wij waren bij Rijssen op vakantie en hebben het gelijk gecombineerd.

Nee, geen testmiddag. De verkoper raadde ons aan om ze even mee te nemen naar buiten, zodat we het verschil in scherm zagen. Dat was dus echt een groot verschil. Een gewoon scherm is stukke duidelijker dan een touchscreen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De door Jeffman genoemde Etrex venture hc is inderdaad een goede starter Gps.

Het enige nadelige vond ik in het verleden er van was het joystickje maar dat is een persoonlijke smaak.

Ik had waarschijnlijk wat te lompe vingers :lol1:

Hij brak namelijk :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben onze eerste 400 caches met een etrex vistra hxc gevonden. Dat ging uitstekend.

Nu overgeschakeld naar de uitgebreidere gpsmap62. Waar veel meer informatie per cache of waypoint (niet de winkel...) in past.

En uitgebreider kompas. En ook omdat ik het erg leuk vond om een nieuw speeltje te krijgen :-)

Maar zeker om te starten was de vista gewoon prima. Dat geld ook voor de venture denk ik.

Ik heb nooit problemen gehad met de joystick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Waypointshop bij Eindhoven in de buurt is in Vessem. Ik ben er zelf al verschillende keren geweest. Je krijgt er goede uitleg en service. Soms moet je wat langer wachten, maar men neemt de tijd voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...