hooningkorf Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 (bewerkt) Hoe weet Je of de gps de juiste coördinatie weer geeft M.a.w. Hoe kan je de coördinaties van je gps kontroleren ? 30 januari 2012 bewerkt door hooningkorf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
't Hopbelletje Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Als je bij de aankomst ook een geocache vind Coord ingeven en nakijken op google maps? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de-fam Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 M.a.w. Hoe kan je de coördinaties van je gps kontroleren ? Eiken bij de dikste eik die je kan vinden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Ik heb de vraag nu 5x doorgelezen, maar ik snap 'm echt niet Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 30 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 30 januari 2012 Als je bij de aankomst ook een geocache vind Coord ingeven en nakijken op google maps? Haaaaa maar als je er niks vind is de cache er dan niet of ben je op de verkeerden coördinaten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lepman Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Met een kaart op een bekend punt of met een andere gps. Deze is helaas in het archief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 30 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 30 januari 2012 Ik heb de vraag nu 5x doorgelezen, maar ik snap 'm echt niet Antarctica Misschien als ik zo vraag Hoe weet je of de coördinaten die je gps aangeeft goed zijn ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
't Hopbelletje Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Haaaaa maar als je er niks vind is de cache er dan niet of ben je op de verkeerden coördinaten Of niet goed gezocht Of je gps niet goed ingesteld Of niet de juiste coords ingevoerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 30 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 30 januari 2012 M.a.w. Hoe kan je de coördinaties van je gps kontroleren ? Eiken bij de dikste eik die je kan vinden... Hoe dik moet hij minimaal zijn dan ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bjorn De Mecheleir Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Dat is nu een vraag dat ik mezelf nooit heb afgevraagd ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eitjes Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Hoe dik moet hij minimaal zijn dan ?? De dikste eik die je kunt vinden kan vrij dun zijn, vooral als je in een berkenbos staat te zoeken... Misschien kun je beter vragen: "Hoe lang (of hoe ver) moet je gezocht hebben?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 30 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 30 januari 2012 Hoe dik moet hij minimaal zijn dan ?? De dikste eik die je kunt vinden kan vrij dun zijn, vooral als je in een berkenbos staat te zoeken... Misschien kun je beter vragen: "Hoe lang (of hoe ver) moet je gezocht hebben?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kalkendotters Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 Als je het echt wilt weten, dan zoek je natuurlijk gewoon een vastgesteld ijkpunt op. Daarvan heeft het kadaster er een hele berg online (laten) zetten op onze meetpuntensite: http://meetpunten.geocaching.nl Weliswaar zijn die meetpunten maar gegeven tot op een meter nauwkeurig, maar in de meeste gevallen zal je GPS toch wel iets onnauwkeuriger zijn dan dat. Het 'vervelende' daarin is natuurlijk dat al die meetpunten zijn geijkt in RD (Rijksdriehoekstelsel) en als je je GPS daar neit op insteld, snap je nog weinig van de fouten die het dan oplevert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 30 januari 2012 Share Geplaatst 30 januari 2012 OK, vraag is duidelijk, maar waarom stel je 'm? Twijfel je aan je GPS? Je GPS zal waarschijnlijk wel de juiste plek aanwijzen; alleen de nauwkeurigheid kan per type en merk GPS nogal wat kunnen verschillen. Vroeger (voor mei 2000) was het probleem veel groter. Toen zat de SA nog op het GPS systeem en had je afwijkingen van honderden meters. Toen ik mei 2000 SA uitgezet werd, kocht ik binnen een week mijn eerste GPS: mooie tijden. Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 30 januari 2012 Auteur Share Geplaatst 30 januari 2012 Dat is nu een vraag dat ik mezelf nooit heb afgevraagd ;-) Nou dat word het tijd dat het nu gaat doen Want misschien heb jij het altijd goed gedaan maar je gps niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden