Spring naar bijdragen

Cordinaties


hooningkorf

Aanbevolen berichten

en verschillen laat zien van soms meer dan 50 meter

 

Tja, da's inderdaad wel héél fors! Als we 't over zulke afwijkingen hebben, kan ik me voorstellen dat er iets niet goed zit in de GPS.

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hooningkorf: er is maar 1 oplossing voor je probleem: weggooien dat ding en postzegels gaan verzamelen!

Wat je ook doet, je GPS stuurt je steeds een klein beetje de verkeerde kant op.

Antarctica

 

 

Ik denk dat jij al een hele tijd geen postzegels heb gekocht

Want er zijn nu maar 3 soorten postzegels 1 met een 1 voor gewoon post 3 voor pakjessssss

Dus niet echt spannend meer om te verzamelen

Snel uit gehobby't

 

nee dan maar een afwijking :) zowel de gps als mij zelf met geocaching haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

c) de GPS vult deze info aan op basis van laatste waarnemingen en waargenomen richting/snelheid

d) c is afhankelijk van of de software denkt dat het om een auto, een fiets, dan wel een wandelaar gaat (check dit maar eens in een tunnel).

 

en in die software kunnen (zullen zeg ik als ervaringsdeskundige) fouten zitten.

 

Software denkt namelijk niet, software doet wat het is opgedragen: Befehl ist Befehl heette dat zo'n 70 jaar geleden. Tegenwoordig noemen we dat Regels zijn Regels. Die regels zorgen er voor dat je GPSr vaak een nauwkeurige positie kan bepalen dan allen met de gegevens van de satellieten.

 

Maar soms gaat het fout. Een berucht geval is als je heel langzaam loopt (minder dan een knoop = 1,8 km/h) dan schrijft de regel voor: Zo langzaam is waarschijnlijk drift van het signaal. Dan gaat je GPSr niet je positie aanpassen, maar corrigeren voor die drift. Dat kan soms wel eens leiden tot 100 meter of meer afwijking.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hooningkorf: er is maar 1 oplossing voor je probleem: weggooien dat ding en postzegels gaan verzamelen!

Wat je ook doet, je GPS stuurt je steeds een klein beetje de verkeerde kant op.

Antarctica

 

Een beetje genoeg van carpoolcaches, voortuincaches, oprapers en nano's?

Probeer eens iets anders: X

 

Toch denk je als ik jouw zin zo lees bij elke reactie dat het tijd word dat JIJ een andere hobby moet gaan zoeken :) :)

bewerkt door hooningkorf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat natuurlijk Apeldoorn worden. Heerenveen is net iets te ver weg.

Uiteraard neem ik Hooningkorf mee....al moet ik hem aan z'n oren meesleuren. :thumbup:

 

Beloften maakt schuld dus bij deze neem de uitnodiging graag aan !!!

 

Maar we wijken iets af met de coordinatiesafwijking

jaja ik weet het ook >> ik << ben daar schuldig aan.

 

als ik nu alles nog een keer rust door lees dan kom ik tot de conclusie dat de gps ALTIJD afwijkt

zoeken bij een nul punt naar een caches is dus meestal fout.

Ik heb zelf een cache vlak bij mijn werk en ik heb dus heel wat cachers zien zoeken wat volgens hun het nul punt was en deze was altijd ergens anders dan wat ik had ingeklopt op de website en daar voelde mijn dus een klein beetje schuldig door

(want was ik fout waren zij fout of gewoon de gps ???)

Na dit draadje voelde ik mij al een stuk minder schuldig

Dus wat voor advies kunnen wij nu aan de "nieuwe" caches geven want de meeste gpsen worden verkocht als HEEL nauwkeurig toestellen en wel op de meter zelf bij dicht begroeid bos (wat dus nog niet waar is)

 

ik zou willen zeggen tegen de nieuwe vrienden als je op het nul punt komt zet een kruis op de grond (denkbeeldig) en maak een cirkel van zeg 3-5 meter en ga in deze cirkel zoeken naar de cache en ja gebruik hier bij natuurlijk wel een beetje je verstand (als die hebt :))

 

mocht ik fout zitten met deze conclusie dan hoor ik het natuurlijk graag in dit draadje

bewerkt door hooningkorf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het inmeten van een cache is het verstandig om verschillende metingen op verschillende dagen te doen, liefst met zo helder mogelijk weer. Per 'meting' zou je dan je gps moeten laten middelen met een stuk of 100 metingen. Aan het eind kun je dan al je metingen over verschillende dagen nog eens middelen. De kans is dan groot dat je een vrij exact coordinaat hebt. Dan hebben alleen degenen die de cache gaan zoeken nog last van hun afwijking op die dag, maar niet meer zoveel last van jouw afwijking op 1 bepaald moment. Als je begrijpt wat ik bedoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...