Spring naar bijdragen

Wel / Niet Opgeloste Mysteries


PimH

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben nu een tijdje aan het cachen en bij het uitzoeken van op te lossen Mysteries moet ik steeds op de pagina kijken of ik 'm al een keer heb opgelost. Als je PM bent kun je wel een Personal Note invullen, maar dan moet je nog steeds de cachepagina openen voor je weet of je deze al gedaan hebt.

Zou het niet handig zijn als er op de Cache-pagina een knopje zou zitten waarmee je het vraagteken in een uitroepteken zou kunnen omzetten? Hiermee heb je op de kaart in één oogopslag alle opgeloste en niet-opgeloste Mysteries gesorteerd en kun je makkelijk de nog openstaande kiezen om te gaan puzzelen. Mogelijk past dit ook bij Virtuals, en misschien meer, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik denk dat deze knop dan wel voor iedereen beschikbaar moet zijn en niet alleen voor PMs.

Ik weet niet of het de moeite loont om hiervoor een Feature Request in te dienen bij Groundspeak, dus wil ik hier eerst even de stemming peilen.

Ben benieuwd naar de reacties.

 

PimH

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat vind ik een uitstekend idee.

In Excel heb ik nu een bestand gemaakt met GC-nummer, cache-naam, plaats, uitgepuzzelde coördinaten en de hint.

Het is inmiddels al een hele waslijst geworden.

Ik mis daarbij een overzicht op de kaart, dus een uitroepteken als de puzzel opgelost is vind ik prima.

Die moet je dan zelf aanvinken als je de puzzel opgelost hebt.

 

Ruben Pols (gpols1)

bewerkt door gpols1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel al enigszins met GSAK bezig en daar via corrected coordinates de opgeloste puzzels aan het invoeren. Ik weet echter nog niet hoe je in GSAK kunt zorgen dat als je het gpx bestand naar je GPS stuurt de vraagtekens in bijvoorbeeld een uitroepteken kunt laten veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel al enigszins met GSAK bezig en daar via corrected coordinates de opgeloste puzzels aan het invoeren. Ik weet echter nog niet hoe je in GSAK kunt zorgen dat als je het gpx bestand naar je GPS stuurt de vraagtekens in bijvoorbeeld een uitroepteken kunt laten veranderen.

Als je de Garmin export macro gebruikt, je zet bij Include Attribute POIs het vinkje bij Corrected, zie je die als uitroepteken terug op de kaart van je Garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat deze knop dan wel voor iedereen beschikbaar moet zijn en niet alleen voor PMs.

Zelf gebruik ik ook gsak voor dit soort dingen en daarom heb ik het van Groundspeak niet echt meer nodig. Ik kan me echter wel voorstellen dat het een mooie feature is.

Ik denk echter niet dat Groundspeak dit voor niet-PM leden gaat maken, als ze het al doen. De meeste nieuwe functionaliteit wordt doorgaans sowieso eerst alleen voor PM gemaakt om het op een kleinere groep te 'testen'. En bovendien wil Groundspeak natuurlijk wel dat er voordelen zitten aan een PM-lidmaatschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik ben nu een tijdje aan het cachen en bij het uitzoeken van op te lossen Mysteries moet ik steeds op de pagina kijken of ik 'm al een keer heb opgelost. Als je PM bent kun je wel een Personal Note invullen, maar dan moet je nog steeds de cachepagina openen voor je weet of je deze al gedaan hebt.

Zou het niet handig zijn als er op de Cache-pagina een knopje zou zitten waarmee je het vraagteken in een uitroepteken zou kunnen omzetten? Hiermee heb je op de kaart in één oogopslag alle opgeloste en niet-opgeloste Mysteries gesorteerd en kun je makkelijk de nog openstaande kiezen om te gaan puzzelen. Mogelijk past dit ook bij Virtuals, en misschien meer, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik denk dat deze knop dan wel voor iedereen beschikbaar moet zijn en niet alleen voor PMs.

Ik weet niet of het de moeite loont om hiervoor een Feature Request in te dienen bij Groundspeak, dus wil ik hier eerst even de stemming peilen.

Ben benieuwd naar de reacties.

 

PimH

Deze feature kunnen wij wel maken als je wilt (wel alleen voor PMs). Hiervoor kun je bij ons op www.glob alcaching.eu terecht.

- Hemma

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PimH

Deze feature kunnen wij wel maken als je wilt (wel alleen voor PMs). Hiervoor kun je bij ons op www.glob alcaching.eu terecht.

- Hemma

 

Ik was al veel te lang geleden voor het laatst op de buren.com

Wat een mooie zoekfunctionaliteit!!

 

:thumbup:

 

EDITEDITEDIT:

 

Hellup ik word automatisch verslechterd .... :cry: :cry:

k Wil niet zomaar dat mijn tekst wordt veranderd!!!!

:no:

 

GL0Ba1CaCH1nG.eu dus en niet buren.com :no:

bewerkt door Leandraakje
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere oplossing is de opgeloste puzzels in het veld gaan zoeken en dan op het www loggen.

Het vraagteken veranderd dan vanzelf in een smiley :rolleyes:

 

Helemaal mee eens. Geocaching wordt teveel een computerspelletje en men wil alles onder controle hebben. Statistieken, aantal favo's, aantal founds en aantal not found opgeloste mysteries. Of bedoel je dit niet Haelder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel al enigszins met GSAK bezig en daar via corrected coordinates de opgeloste puzzels aan het invoeren. Ik weet echter nog niet hoe je in GSAK kunt zorgen dat als je het gpx bestand naar je GPS stuurt de vraagtekens in bijvoorbeeld een uitroepteken kunt laten veranderen.

Als je de Garmin export macro gebruikt, je zet bij Include Attribute POIs het vinkje bij Corrected, zie je die als uitroepteken terug op de kaart van je Garmin.

 

Terp1234 dankjewel voor het antwoord! Daar kan ik verder mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel al enigszins met GSAK bezig en daar via corrected coordinates de opgeloste puzzels aan het invoeren. Ik weet echter nog niet hoe je in GSAK kunt zorgen dat als je het gpx bestand naar je GPS stuurt de vraagtekens in bijvoorbeeld een uitroepteken kunt laten veranderen.

 

 

In GSAK heb ik een database gemaakt waarin ik alle caches heb staan die ik moet gaan loggen in het veld. Dus alle traditionals, multis, opgeloste mysteries etc.

Daarnaast heb ik een database gemaakt waarin de nog NIET opgeloste puzzels heb staan.

Heb je ze opgelost, dan verplaats je ze gewoon naar de TO-Do database en met het laden van je GPS heb je dus alle caches bij de hand....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...