Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Laten wij het zo zeggen...

Na 1.5 jaar hebben wij bijna 120 caches gelogd. Waarvan ... euh 26 ofzo op 1 dag.

Die ene dag was een rondje fietsen in Groningen. En op een gegeven moment heb je het echt wel gehad om binnen 1 km weer af te stappen voor een kokertje bij een overduidelijk cache-paadje.

Dus: Liever een multi of tradi van een paar kilometer dan iedere keer moeten stoppen voor iets onnozels. En ook een leuke tradi met een verhaal is super hoor! Laat ons een leuke plek zien en we zijn blij dat we er geweest zijn. Als we nog meer willen op die dag dan vinden we dat zelf ook wel, maar een beetje hulp van lokale geocachers is super.

Groeten van de Duifjes. (Oja, die ene cache die wij hebben geplaatst is nu niet op een super plek, maar dat is nu eenmaal de invloed van een jong Duifje)

• 1 month later...
Geplaatst

wat een zielig topic. je weet toch zelf wat jij belangrijk vindt en wat je kunt, nou kies dan ook de caches uit die daar bij passen. het is niet slim om een rondje te gaan doen (wij hebben hem ook gelopen) waar je bij de logjes kan zien dat elke dag zo'n 20 teams hem lopen, als je het liefste niemand tegenkomt.

Als het er om gaat dat je een heel erg bijzondere hobby wilt hebben denk ik dat je wellicht een nieuwe moet zoeken. Want ja er zijn nu duidelijk meer cachers en caches dan 10 jaar geleden. Maar bedenk: op welke punten je ook een pijnpunt ervaart er zal altijd je begindatum zijn als teken van superioriteit: ahhhh ..... een echte!!!!

Geplaatst (bewerkt)

Laat iedereen de hobby op zijn of haar manier beleven, wij vinden het leuk om een lange multyt te lopen en dan 1 puntje te scoren, maar een andere dag een powertrail met 100 puntjes is ook leuk. Zo'n Powertrail, is ook niet iets om elke dag te doen, maar af en toe best leuk. Het gaat voor ons om de omgeving, plekken waar we anders niet zouden komen.

Team van Druten

bewerkt door Team van Druten
  • Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

De eerste cache van de serie waar de topic starter het over heeft, is in nog geen DRIE MAANDEN 276 keer gevonden. Eén van mijn caches een multi van 16KM met een schitterende wandeling is in bijna NEGEN JAAR 149 keer gevonden. Het startpunt van deze ligt nog geen KM van de serie. Hieruit kun je dus zien wat cachers blijkbaar leuker vinden.

Op deze route is rust dus gegarandeerd maar ja het is wel een stukje lopen.

bewerkt door snoopy and woodstock
Geplaatst

Dat is de GCGGQA? Die hou ik dan als tip in gedachten voor een mooie voorjaarsdag! :yes:

Ook ik heb hem op onze todo-list gezet. Wat me wel opvalt is dat de cache een attribute <10km heeft. Maar in de tekst staat inderdaad 16km vermeld. Het spreekt zich wel iets tegen.

Geplaatst

heerlijk topic... nog wat kooltjes op het vuur!

afgelopen wewekeinde hebben wij in duitsland 130 caches gedaan een Power Trail van 112 en 18 andere.....

Laat die duitsers maar schuiven, goed verzorgde caches en boven al een super mooie omgeving. Veel wild gezien veel gelachen en kortom een super mooie dag uit gehad..... Natuurlijk zijn dat een boel puntjes maar daar gaat het niet om, wij waren met 4 man en hebben lekker geklept gereden en plezier gehad.

Moraal van het verhaal..... iedereen beleefd de hobby zoals die het zelf wil. Volgende keer weer een tocht van een stapel kilometers.. Misschien de Stevig stappen serie of ergens met de fiets naar toe...

Geplaatst

De eerste cache van de serie waar de topic starter het over heeft, is in nog geen DRIE MAANDEN 276 keer gevonden. Eén van mijn caches een multi van 16KM met een schitterende wandeling is in bijna NEGEN JAAR 149 keer gevonden. Het startpunt van deze ligt nog geen KM van de serie. Hieruit kun je dus zien wat cachers blijkbaar leuker vinden.

Op deze route is rust dus gegarandeerd maar ja het is wel een stukje lopen.

Bedoelde multi-cache staat hier op de to-do list.

De serie trads (heeft me wat klikwerk gekost :rolleyes: ) staat op ignore.

Omdat ik liever een multi doe van 16 km met 1 kist op het eind dan een rondje 20+ trads waar waarschijnlijk om de haverklap een of meerdere caches foetsie zijn of "goedwillende" cachers er een tweede koker hebben neergeplempt nadat het origineel niet snel genoeg gevonden kon worden.

Smaken verschillen. Toch blijf ik erbij; als de smiley-teller niet zou bestaan, zou de 20+ traditional serie ook niet zo vaak gedaan zijn als nu...

• Top! 2
Geplaatst

Wat me wel opvalt is dat de cache een attribute <10km heeft. Maar in de tekst staat inderdaad 16km vermeld. Het spreekt zich wel iets tegen.

Dat komt omdat die sukkels van Groundspeak inc. het "significant hike" ikoontje voor iedereen zonder te vragen, nadenken, controle, etc. hebben omgezet in <10km.

Tc

Geplaatst

Ik had dit postje eigenlijk bedoelt voor een ander topic, maar dat was gesloten voordat ik op "reageer" had gedrukt. Met wat kleine aanpassingen past het hier ook wel denk ik...

Ik denk niet dat cachen zijn piek heeft bereikt. Van mij mag iedereen cachen zoals ze zelf willen. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen, dus allemaal verschillend.

Zelf zijn wij met onze eerste cache begonnen met een multi. Dat was ook onze achterliggende gedachte, geocachen gebruiken om te wandelen. Maar al snel ontdekte we de mysteries. Als ik niet uit een puzzel kom vraag ik een hint aan de CO, of ik vraag hulp aan bevriende cachers (om samen de puzzel op te lossen). Lukt het niet, dan laat ik ze links liggen, maar als de puzzel me intrigeert dan probeer ik hem later nog eens. Ik (of eigenlijk moet ik zeggen wij) vind het in ieder geval leuk om puzzels op te lossen. Sommige opgeloste puzzels liggen op zo'n afstand van ons thuisadres dat het maar de vraag is of we ze nog ooit gaan proberen te vinden.

Ok: Niet iedereen vind puzzels leuk. Van mij mag je ze gewoon links laten liggen, of ze op een andere manier proberen te loggen.Wat de CO's van mysteries betreft: Probeer je er niet al te veel van aan te trekken van mensen die puzzelen maar niets vinden. Er zijn nog steeds cachers die het wel leuk vinden om te puzzelen. Net zo goed als dat er cachers zijn die wel lol beleven aan een multi van 10km of meer.

Ja, het klopt dat met de moderne media er steeds meer cachers bijkomen die puur voor de puntjes gaan. Van mij mogen ze. Ik beleef lol aan het cachen op mijn manier. Soms puzzelen, regelmatig langere wandelingen, en soms rondrijden om wat tradi's op te pikken. Het is maar net waar we zin in hebben.

Ik hoop wel dat er leuke caches bij blijven komen. En met leuk bedoel ik niet iets specifieks. Een leuke cache kan een cache zijn met prachtig gemaakte wp's. Maar een leuke cache kan ook een cache zijn met simpele wp's door een mooi gebied. De combinatie van die twee kan ook heel leuk zijn natuurlijk, maar soms hebben we ook gewoon zin in een lekker stuk lopen zonder al te veel na te denken.

Dat er veel kokertjes liggen op misschien wat minder interessant plekken vind ik niet erg: Ook hierdoor wordt er in een behoefte voorzien. Er zijn immers genoeg cachers die daar lol in beleven, en als ik eerlijk ben: Soms horen ook wij daarbij.

Gelukkig komen er nog regelmatig leuke caches bij, en aangezien wij nog niet erg lang bezig zijn, zijn er ook nog genoeg wat oudere leuke caches om te doen. Maar ik raak een beetje off-topic geloof ik. Maar ik hoop wel dat mijn "boodschap" overkomt.

• Top! 1
Geplaatst

Wij kunnen ons helemaal bij jouw verhaal aansluiten Wolojoli.

Cachen heeft zeker voor ons nog niet zijn piek bereikt, en als dat voor iemand wel zo is kan die toch gewoon een andere hobby zoeken, niet dan!

• Top! 1
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Het cachen had zijn piek al eind 2001 bereikt.

We hadden vanaf toen nooit meer cachers toe moeten laten.

Zonnig spoor

Zuurtje

en mensen die er meer dan 3000 hebben gevonden moet er ook maar uit

• 4 months later...
Geplaatst

Ik ben pas sinds maart dit jaar met geocachen bezig en ik vind het heel erg leuk. Het is als het ware een soort geheime wereld waar `niemand` vanaf weet. En ik vind het dan raar dat je het vervelend vind om andere cachers tegen te komen. Tuurlijk, ik snap wel dat als je een cache zoekt en er staat al iemand daar dat dan de lol van het vinden erf is, maar toch. Ik heb zelf alleen 1x een team gezien dat de zelfde cache wilde doen als wij, maar daarvan af zag vanwege drukte om de cache, verder nooit iemand. Het lijkt mij nou eens leuk wel iemand tegen te komen met dezelfde gekke hobby!

Geplaatst

[...] Het lijkt mij nou eens leuk wel iemand tegen te komen met dezelfde gekke hobby!

Nou, welkom dan op dit forum dan! Een grotere vergaarbak met gekke hobbyisten*) zul je niet snel elders aantreffen, dus je zult je wel snel thuisvoelen!

*) Zulke gekken komen natuurlijk wel met een gebruiksaanwijzing, maar die heb jij ook begrijp ik.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...