Spring naar bijdragen

Cahe Kaart Voor Curacao


diana

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wij zijn in sept naar Curacao geweest en hadden een oregon 450 mee met de standaard kaarten erop. Daar valt de antillen helaas niet onder. De straten staan er dus niet op, maar met een papierenkaart erbij kom je een heel eind hoor! Zoveel wegen heb je daar niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn weinig carpoolcaches daar zie ik. Op die eilanden is je kompasnaald vaak voldoende.

 

ik zou voor de zekerheid de rest van het kompas dan ook maar meenemen :lol1:

 

Maar zonder gekheid, kaarten zijn altijd een leuk extraatje bij het cachen, maar natuurlijk niet perse noodzakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik afgelopen Maart naar Curaçao ging heb ik eerst vrijwel alle wegen/wijken overgetrokken uit de bing maps en in Openstreetmap gezet.

 

Breng je daar niet openstreetmap mee in de problemen doordat je informatie invoegt waar ze de rechten niet op hebben? Volgens mij waren dingen als de satellietkaarten van bijv Yahoo wel vrij genoeg, maar ik kan me niet voorstellen dat Google maps en Bing maps zo vrij zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik afgelopen Maart naar Curaçao ging heb ik eerst vrijwel alle wegen/wijken overgetrokken uit de bing maps en in Openstreetmap gezet.

 

Breng je daar niet openstreetmap mee in de problemen doordat je informatie invoegt waar ze de rechten niet op hebben?

Nee, je voegt zelf die informatie in. Ik heb ooit wel eens gewerkt voor een bedrijf dat in India telefoonboeken e.d. over liet tikken t.b.v. hun database.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je die database niet publiceert, is dat toch een andere situatie lijkt me. Nog los van het feit dat het niet perse overtuigend is dat iets ergens gebeurt.

 

Zeker aangezien je vrij goed kan verdedigen dat het maken van een kaart veel meer een eigen werk is dan het op een rijtje zetten van telefoonnummers.

 

Even voor de duidelijkheid: mijn insteek is dat ik niet graag zou zien dat OSM in de problemen zou komen door bronnen te gebruiken die daarvoor niet geschikt zijn om licentieredenen.

 

Overigens had ik ook gewoon op https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bing kunnen kijken, en dan met name dit stuk:

 

Bing have declared that we are allowed to trace from their aerial imagery for OpenStreetMap.

 

You are not allowed to copy from Bing's streetmaps - only their aerial imagery (i.e. the overhead pictures taken from a plane or satellite). Streetnames and other names are not part of the aerial imagery, and may not be copied.

 

Dat is dus ongeveer hetzelfde als bij de Yahoo kaarten. Blijft natuurlijk de vraag wat het overtrekken van itserik in dit geval betekende. Het lijkt me in het belang van OSM om in het geval van het overtrekken van de stratenkaart van Bing, die informatie er toch maar gewoon uit te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...