Spring naar bijdragen

Voorderingen Van Vernieuwde Site Van Geocaching.nl


keske27

Aanbevolen berichten

Verreweg de meeste geocachers hebben volgens mij alleen gc.com nodig.

En wat ze daar missen vinden ze op een andere site.

Is het interessant wie wat waar haalt?

Ik denk het niet, als wat men zoekt beschikbaar is, is de persoon in kwestie denk ik al tevreden.

Alleen de fanatieke forumbezoekers op de verschillende sites uiten zich hierover.

En daar vindt men onderling dan weer wat van.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De gezelligheid en gemeenschapsgevoel is de laatste tijd niet echt te vinden op gc.nl. Als dat het USP is van gc.nl, dan zou dit snel moeten veranderen.

Bovendien: schrap dan alle andere functionaliteit die verouderd is en/of niet werkt. Dit zorgt alleen maar voor verwarring en frustratie onder bezoekers en haalt de waarde van de site omlaag.

Wij, de bezoekers, bepalen de sfeer op het forum. Onenigheid is er altijd geweest en is onderdeel van het gemeenschapsgevoel. Veel kritiek is goed bedoeld en komt voort uit oprechte bezorgdheid over een vermeende teloorgang van gc.nl. Tegenover elk draadje met een negatieve inslag staan echter 10 draadjes met thema's waar het forum voor is bedoeld, en eigenlijk is dat nooit anders geweest.

 

Een vernieuwd gc.nl zal zeker zijn afgestemd op de hedendaagse situatie en niet op die van vijf jaar geleden. Ik laat me graag verrassen en als iedereen nu eens accepteert dat de meeste functies zijn verouderd en/of niet werken is het ook afgelopen met de verwarring en de frustraties. In plaats van voortdurend onvrede te ventileren, en te verlangen dat het team verantwoording aflegt, is het beter van gedachten te wisselen over de manier waarop (het vernieuwde) gc.nl meerwaarde kan bieden, in aanvulling op het forum. Dat forum bepaalt de waarde van de site en wordt drukker bezocht dan ooit tevoren, ondanks het feit dat andere functies niet of niet goed werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet helemaal zo zit.

Inderdaad is het hart van deze site het forum, waar veel te vinden is en is de fuctionaliteit zeker verouderd (en hebben andere sites inmiddels meer of betere functies).

Toch zijn er de laatste tijd veel vragen geweest (geen negatieve kritiek) van gebruikers, die bijna nooit op het forum komen, maar wel nog de kaart en het Geo d'Or systeem gebruiken.

Ik vind het wel wat ver gaan om tegen die mensen te zeggen dat men maar moet accepteren dat de functies niet meer werken hier.

Het is niet anders, iedereen moet wel, maar vrolijk vertellen dat er nog een mooi forum is, waar men gezellig aan mee kan doen, daar heeft niet iedereen een boodschap meer aan.

Of dat betekent dat men meteen negatief moet zijn, vind ik een ander verhaal, maar begrijpen kan ik het wel.

 

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik mijn belofte breek, maar ik wil toch even reageren op Vlindertje:

1) Ik wil je allereerst graag even attenderen op Dubbele Accounts, vertel gewoon je eigen mening onder je eigen account. Verschuil je niet achter een ander account. Woorden die je waarschijnlijk zelf bedacht hebt.

2) "Het valt reuze mee met die verwarring en onzekerheid."

Dat kun je wel vinden als beheerder, maar dat vinden de bezoekers niet. Het is wel duidelijk na 24 geo d'or en statestieken topics dat er onduidelijkheid is, toch? En nu vragen gewoon weer bezoekers om duidelijkheid, dan is not done als de beheerder zegt 'het valt reuze mee, en nu je mond houden'. Nee, dan geef je die duidelijkheid.

3) "Ze beheren al 10 jaar het grootste en meest populaire Nederlandstalige forum en daar kan geen enkele andere site aan tippen, zelfs .com niet."

.com beheert al 11 jaar het beste, grootste, leukste, handigste en enigste geocaching site aan. GCnl moet nog 1000den jaren werken willen ze op het zelfde niveau komen als .com.

4) "Geoman en zijn team moeten zich vooral niet op laten fokken."

Wil jij dan ook stoppen met het trollen op te fokken? Want mensen zeggen altijd wel tegen de gene die negatief zijn dat ze trollen, maar dit is toch hetzelfde? Zonder deze reactie was hier namelijk geen discussie begonnen...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de sfeer op het forum wordt bepaald door de bezoekers/gebruikers is correct.

 

Maar wat ik mij afvraag is of al dat getrol en stemmingmakerij nieuwe forumgebruikers en (kandidaat)-geocachers niet afschrikt om hun vragen te posten en deel te nemen op dit forum...

 

Wordt het stilaan niet ijd om te stoppen met zeuren, klagen, trollen, ... en dit forum terug een positieve uitstraling te geven?

 

Kortom op een positieve en constructieve wijze bij te dragen tot het beoefenen van het geocachen.

 

En aan al diegenen die deze intensie niet hebben, stel ik voor dat ze hier wegblijven en andere oorden gaan opzoeken.

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is juist het forum het minst belangrijke van geo.nl

 

De kaart vond ik heerlijk en zo nu en dan kijk ik dan ook even of er eindelijk weer wat functionaliteit terug is, maar nee het blijft zoals het sinds een paar maanden is.

 

Juist doordat die functionaliteit er niet is kijk ik dan weer wat vaker naar het forum maar puur om te lezen wat er aan de hand is/was en wanneer er verandering en/of duidelijkheid komt.

 

Daarnaast was het systeem van de Geod'Or iets moois en unieks.

 

Sinds een aantal maanden ben ik dus juist meer en meer de WEL werkende functionaliteit van .com aan het gebruiken en zie daar ook een mooi NL forum. Kortom het roepen om het feit dat .nl het mooiste forum is blijkt alweer achterhaald.

Sinds kort een beginnend geocacher aan het helpen en haar direct gemeld gewoon via .com te werken sorry daarvoor maar wil haar liever goed helpen dan alleen een forum voor te schotelen.

 

Greetz AAPJ

PS ben dan wel geen donateur maar zal dat momenteel ook zeker niet overwegen

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum ................

Is dat alles wat er straks overblijft van deze site?

Ik zou dat ontzettend jammer vinden.

Juist de extra functionaliteit (Kaarten, Geo's, enz) maakten deze site juist zo prettig toegankelijk en uiterst bruikbaar.

Wat ik vooral mis op dit ogenblik is heldere communicatie: komen de Geo d'Ors ooit terug?

Of is dit puur Hollandse waarderingssysteem (ook voor niet PMers) voorbij?

Er wordt aan gewerkt .............. waaraan?

Het wordt niet meer zo als 5 jaar geleden .............. dus geen Geo's meer?

Je kunt alles doen wat je wilt via .com ......... ja, maar hier was het allemaal net wat leuker en persoonlijker (was).

We wachten maar af ............ zucht!

Antarctica

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum ................

Is dat alles wat er straks overblijft van deze site?

Ik zou dat ontzettend jammer vinden.

Juist de extra functionaliteit (Kaarten, Geo's, enz) maakten deze site juist zo prettig toegankelijk en uiterst bruikbaar.

Wat ik vooral mis op dit ogenblik is heldere communicatie: komen de Geo d'Ors ooit terug?

Of is dit puur Hollandse waarderingssysteem (ook voor niet PMers) voorbij?

Er wordt aan gewerkt .............. waaraan?

Het wordt niet meer zo als 5 jaar geleden .............. dus geen Geo's meer?

Je kunt alles doen wat je wilt via .com ......... ja, maar hier was het allemaal net wat leuker en persoonlijker (was).

We wachten maar af ............ zucht!

Antarctica

Ook wij zouden het jammer vinden dat alleen het forum overbleef.

En ook wij maken gebruik van de extra functies.

Met name de Geo d'Ors hebben bij ons altijd een positieve bijdrage geleverd.

Het is een peiling van een cache met kwaliteit.

En er wordt wel degelijk gebruik van gemaakt, want wij bezitten een aantal caches met veel Geo d'Ors.

Onze caches liggen helemaal in het zuiden van het land en er komen regelmatig cachers die 200km of meer rijden om 1 dag te cachen.

Ook denk ik dat de cachers in algemeen de laatste 5 jaar veranderd zijn, 5 jaar geleden wilden de cachers meer wandelen en maar 1 puntje pakken.

Tegenwoordig is een mulitie niet meer zo intersant maar als er een serie gelegd wordt die net zolang in het zelfde gebied maar met 30 puntjes dan komen er honderd cachers erop af.

Zie wat er in Belgie gebeurd.

Ook dit zie je terug op het gebruik van Geocaching.nl

Want mensen komen niet meer op de sites, want het gros doet alles met Iphone en andere mobile internet.

Het zijn de mensen die met normale GPS (Garmin, enz, enz)gebruikmaken van Geocaching.nl.

Wij zullen ook maar afwachten de toekomst gaat geven op het geocaching gebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het Forum altijd wel handig om te op de hoogte te blijven van dingen.

Wat ik vooral 'mis' is de (geupdate !) kaart functies hier.

De uitgebreidere zoekfuncties waren toch altijd wel erg handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...In plaats van voortdurend onvrede te ventileren, en te verlangen dat het team verantwoording aflegt, is het beter van gedachten te wisselen over de manier waarop (het vernieuwde) gc.nl meerwaarde kan bieden, in aanvulling op het forum....
Ik ben benieuwd of die vernieuwde site er überhaupt zal komen. Vorderingen heb ik vooralsnog nog niet gezien. En dat is jammer.

 

Het is een beetje vreemd dat je oproept dat we in dit forum geen kritiek mogen leveren. Draadjes die gesloten worden die gaan over onderwerpen die veel mensen bezig houden leveren ook niet echt mee aan een open constructieve atmosfeer. Natuurlijk kan je begrip vragen voor de nukken van deze niet meer bijgehouden en verouderde site; maar begrip kan nooit worden opgeëist.

 

Dus tot dat ik verbetering zie, zal ik je blijven beoordelen op daden, niet op woorden.

Vanzelfsprekend blijven al mijn Geo'dors ingetrokken. Ondanks dat sommige cache eigenaren zich hierdoor benadeeld voelen.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet helemaal zo zit.

Inderdaad is het hart van deze site het forum, waar veel te vinden is en is de fuctionaliteit zeker verouderd (en hebben andere sites inmiddels meer of betere functies).

Toch zijn er de laatste tijd veel vragen geweest (geen negatieve kritiek) van gebruikers, die bijna nooit op het forum komen, maar wel nog de kaart en het Geo d'Or systeem gebruiken.

Ik vind het wel wat ver gaan om tegen die mensen te zeggen dat men maar moet accepteren dat de functies niet meer werken hier.

Het is niet anders, iedereen moet wel, maar vrolijk vertellen dat er nog een mooi forum is, waar men gezellig aan mee kan doen, daar heeft niet iedereen een boodschap meer aan.

Of dat betekent dat men meteen negatief moet zijn, vind ik een ander verhaal, maar begrijpen kan ik het wel.

 

helemaal eens sivota.ik ben dus vervent gebruiker van de nevenfuncties die NL te bieden had.

het is dat er een deel van het forum op de pagina tevoorschijn komt als ik

deze open en daarom wel eens geintereseerd ben.maar anders zou ik er zelden naar om kijken.

deze mensen dus een klein beetje op de hoogte houden,of er ooit nog iets gaat veranderen

aan de oude funties,zou toch wel netjes zijn.

mvg een teleurgestelde gandalf 2000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de huidige technieken zoals Twitter, Faceboek, en de vele lokale geocachesites worden de grote Forums steeds minder belangrijk om de discussiëren of op de hoogte te blijven van de laatste geocache nieuwtjes/roddels.

 

Zo word het steeds rustiger op de flora en sterft de geocache flora een zachte dood, met als gevolg dat ook geocaching.nl een zachte dood sterft als er niet vlot wat gebeurt om de Nederlandstalige geocacher te binden aan deze site, iets bieden waarom ze elke keer weer terug willen komen.

 

Een “ons” gevoel kweken waar je vol passie over kan praten, overkoepelende functie creëren, een vraagbaak voor ideeën, adviseren hij die vragen heeft, een algemeen landelijk aanspreekpunt dat zou pas toekomst geven aan deze site

 

Dan blijft ook het forum een levendig iets waar iedereen wel eens een kijkje komt nemen

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de huidige technieken zoals Twitter, Faceboek, en de vele lokale geocachesites worden de grote Forums steeds minder belangrijk om de discussiëren of op de hoogte te blijven van de laatste geocache nieuwtjes/roddels.

 

Zo word het steeds rustiger op de flora en sterft de geocache flora een zachte dood, met als gevolg dat ook geocaching.nl een zachte dood sterft als er niet vlot wat gebeurt om de Nederlandstalige geocacher te binden aan deze site, iets bieden waarom ze elke keer weer terug willen komen.

 

Een “ons” gevoel kweken waar je vol passie over kan praten, overkoepelende functie creëren, een vraagbaak voor ideeën, adviseren hij die vragen heeft, een algemeen landelijk aanspreekpunt dat zou pas toekomst geven aan deze site

 

Dan blijft ook het forum een levendig iets waar iedereen wel eens een kijkje komt nemen

 

Barny

over dit punt ben ik het zeker met barny eens.

het lijkt net alsof geocaching.nl al een tijdje overleden is,

of het niet lang meer gaat duren.

er zal echt een positief beeld/bericht naar buiten moeten komen

voordat iedereen straks wegloopt.

gandalf 2000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de huidige technieken zoals Twitter, Faceboek, en de vele lokale geocachesites worden de grote Forums steeds minder belangrijk om de discussiëren of op de hoogte te blijven van de laatste geocache nieuwtjes/roddels.

 

Zo word het steeds rustiger op de flora en sterft de geocache flora een zachte dood, met als gevolg dat ook geocaching.nl een zachte dood sterft

Ofdat de geocache flora met de komst van Twitter en Faceboek een zachte dood sterft, heb ik toch mijn twijfels... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk forum is nu toppie ?

Ik zie alleen ultieme verdeeldheid: nl, gepikt spul op .com, geroofde wicki (hoe kan dat nou, een wicki is een community ding, hoe kan dat nou geroofd zijn ???), een nagenoeg lege chat, global, en nog ergens wat andere fora en plekken. De rest verdampt met Twitter.

Hehe, tis net weer 2003, toen kende je je buurcacher ook niet. Nu ook de grote bekende gezellige factoren als GME er niet meer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...