Spring naar bijdragen

Wel Of Niet Een Log Verwijderen Op Commentaar Van De Cache


pd2ave

Aanbevolen berichten

Ik zou zelfs kritische logjes gewoon laten staan, of ik ze terecht vind of niet. Het geeft andere cachers een eerlijker beeld van wat 'men' van de cache vond. Als ik op vakantie ben en in logs lees dat het een eenvoudige oppikker is, of dat de omgeving toch wel wat smerig is, dan kan ik op grond daarvan zelf de keuze maken om die cache toch wel te doen, of gewoon over te slaan. Zie ik een cache met vrijwel alleen positieve logs, dan zal ik eerder geneigd zijn zo'n cache te gaan doen. Heeft de CO alle negatieve dingen weggehaald, dan is de kans groot dat ik aan het eind zwaar teleurgesteld ben, omdat m'n verwachtingen door alle positieve logs te hoog waren.

Juist door commentaar te laten staan en te laten zien dat je wat met dat commentaar gedaan hebt, kweek je een positiever beeld van zowel jezelf als van je cache.

Dus in plaats van je te ergeren aan dergelijk commentaar, zou je gewoon eens moeten kijken hoe je je pagina of cache kunt aanpassen zodat de verwachting die de pagina wekt ook waargemaakt wordt (zoals anderen ook al aangaven). En het geeft andere cachers een eerlijker beeld van je cache op grond waarvan ze kunnen kiezen of ze jouw cache wel willen doen of niet (en dat heeft ook weer met verwachtingen te maken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als het kan, dan de logjes laten staan. Eigenlijk hebben wij er zelf nooit echt last van. Soms vraag ik een spoiler foto weg te halen of iets te veranderen en tot op heden gaat dit altijd in goed overleg. Je mag als CO ook echt wel kritisch naar je eigen product kijken.

 

Even een leuke anekdote:

Een jaar geleden belde er een cacher op dat hij een WP niet in de route vond horen, etc, etc. Hij gaf ook aan dat ik alle recht had omdat ik de CO ben. Ik heb hem toen verzocht om zijn negatieve bevindingen in zijn log te melden omdat dit zijn ervaring is. Ik heb ook aangegeven dat anderen dit net als leuk ervaren. Mocht ik vaker negatieve reacties krijgen dan ga ik bedenken hoe ik dat kan veranderen (tenslotte is het als CO toch de bedoeling iets aan te bieden wat mensen leuk vinden).

Lees je later in de log dat de puzzel in combinatie met het slechte weer niet zo goed viel. verder was het een hele mooie tocht, etc, etc. Gevolgd door een Geo Dór.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Arend,

 

Het is een moeilijke kwestie.

 

Enerzijds denk ik neem je caches inderdaad onder de loep. Oke je heb er 35, maar zou je er niet liever 5 willen met 80 favo point en 60 geodors per cache?

 

Ik heb veel caches van jou al gedaan, en ook ik ben niet zwaar onder de indruk. Ze zijn leuk, want ik vind cachen leuk.

Maar voor een favo punt of een geo dor moet er meer gebeuren.

 

En kijk, het zijn de kritische mensen, de harde kern, de cachers die verwend worden en bij elke cache een pracht ervaring verwachten, die ook in logs gaan zeuren.

 

En als ik naar jou caches kijk is het ook overduidelijk. Bij het berenbos heb je 30 favo points. En die cache is ook anders, leuk, creatief, verassend. En dit geld ook voor je cache dangerous en je cache ? is net online en heeft al 4 favos te pakken.

 

Je andere caches zijn ook prima, maar ik denk wel van een orde waarin de kritische mensen kunnen gaan zeuren, en terwijl de mensen die het allemaal niet zo serieus nemen gewoon denken: Ik heb weer een cache gedaan, en dat is leuk! Die denken: Niet elke cache onthult prachtige vergezichten, schitterende natuur en/of uitmuntende cache behuizingen. Dit hoeft ook niet van mij. De diversiteit is juist leuk!

 

Ik denk niet dat je er aan moet beginnen om commentaren te gaan filteren. Je kan wel op je cache pagina aangeven welke cache gewoon een makkelijke oppikker is, dan zijn de verwachtingen ook lager. Een cache overduidelijk verstoppen en.of hele duidelijke hints geven kan helpen om irritatie te voorkomen, ookal krijg je dan soms alleen maar logjes als: 'snel gevonden, dat was het dan'. Dan zijn ze ook weer niet tevreden.

 

Je cache pagina opfleuren met fotos van de omgeving kan zeker helpen! dan weten ze ook al een beetje waar ze gaan komen.

 

Zo is het bij een van je recentere caches with or without you en its so easy totaal niet duidelijk dat je op een terrein van een zorginstelling gaat lopen. Dit schrok mij in eerste instantie af, en daarmee vorm je dus negatieve reacties.

 

En verder moet je er maar in berusten dat de een gewoon kritischer en veeleisender is dan de ander. Die gaan zeuren over voortuincaches terwijl ze weten dat het een voortuincache is, of gaan piepen over dat ze een nano hebben gevonden i.p.v. de zo gingantisch originele ammobox.

 

Ik vind je caches leuk en prima, en het is zonde dat mensen zo snel gaan piepen.

 

Een cache niet vinden en je lam zoeken hoort toch bij de sport? Daar ga ik niet over lopen zeuren bij de eigenaar.

 

En vreemd is nog dat de cache del 1 bijv. 598 keer is gevonden maar ook maar liefst 308 not founds heeft staan. Maar mensen zien het hier als een sport om terug te komen en opnieuw de cache proberen te vinden. Waarom hier niet negatief doen? Geen idee!

 

 

Succes!

bewerkt door team-paddestoel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topicstarter: zie mijn handtekening.

PN

Oee ik krijg echt kromme tenen van zon handtekening.

 

Wat een houding.

 

Weet wel dat je die maat zelf ook moet hanteren. Zal je wel aardig wat druk geven

wetende dat je nu een fantastische creatieve cache tocht moet opzetten, in een gebied

wat uitblinkt van schoonheid en pracht, om dit af te sluiten met een fantastische cache

constructie.

 

Veel succes!

 

Ik blijf tevreden met elke cache, die onder een bankje in een park in de Bijlmer, tot die

fantasische multi-tocht in de duinen van Katwijk.

 

Ik ga niet zo fanatiek doen, het is een hobby.

 

Ik respecteer iedereen die een cache heeft gelegd.

Niet iedereen is bij machte om fantastische caches te maken,

maar die kunnen toch leuk zijn.

En niet iedereen heeft de omgeving om dit te doen.

Ik respecteer dat, ik vind de hobby leuk genoeg om allerei soorten caches te vinden.

Dat maakt het juist zo divers en leuk.

 

Ik heb geen zin om fanatiek te doen en veel eisen te gaan stellen.

Ik laat iedereen lekker zijn ding doen, en respecteer het als ik caches tegenkom die niet uitblinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een houding.

 

Weet wel dat je die maat zelf ook moet hanteren. Zal je wel aardig wat druk geven

wetende dat je nu een fantastische creatieve cache tocht moet opzetten, in een gebied

wat uitblinkt van schoonheid en pracht, om dit af te sluiten met een fantastische cache

constructie.

 

Veel succes!

 

Helemaal met je eens; daarom heb ik ook geen 35 caches.

Op dit moment zelfs 0, de vorige die ik had voldeed wel aan je beschrijving: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC17BYW

 

Niet iedereen is bij machte om fantastische caches te maken

Als je je daar van bewust bent: leg dan ook geen cache neer!

Denk eerst eens na, knutsel, denk weer na, verander, verken, vraag hulp, denk weer na, knutsel, timmer, loop rond, vraag weer hulp of advies, en na heel veel tijd, geld en energie plus moed, beleid en vaseline: jippie! Een fantastische cache!

Geen fantastische cache? Laat het dan! Please!

PN

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook geen cache te maken die voor iedereen leuk is. Iedereen heeft anderen waardes die ze toekennen aan een cache om de cache leuk te vinden. Sommigen mensen willen een cache die ze naar een bijzondere plaats brengt anderen mensen willen weer een cache die spectaculair te vangen is. Weer anderen mensen willen een cache die leuk is voor het hele gezin.

 

En mensen zeuren nu eenmaal dat is zo. Op basis van de cache pagina en de commentaren kunnen de cachers zelf beoordelen of ze deze cache gaan zoeken of niet. Dus daarom is het belangrijk om de commentaren gewoon te laten zoals ze zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En kijk, het zijn de kritische mensen, de harde kern, de cachers die verwend worden en bij elke cache een pracht ervaring verwachten, die ook in logs gaan zeuren.

 

 

Misschien kunnen we hier ook eens wat genuanceerder over nadenken.

Soms zijn mensen kritisch (wie de "harde kern" hier is weet ik niet).

Zeuren kritische mensen?

Ik zie zelf in kritische logs ook heel veel (goede) feedback.

Soms is het wat onhandig en mopperend geformuleerd, maar deze logs kunnen ook veel informatie opleveren.

 

 

Met kritiek kun je op verschillende manieren omgaan:

Ga na of het terecht is en zo ja, verbeter dat,

Vind je het niet terecht, laat de ander dat weten (of haal je schouders op en ga verder met leven),

Vind je het te scherp of onduidelijk verwoord, schrijf een PM met de vraag om verduidelijking of ander taal gebruik (of haal je schouders op en ga verder met leven),

 

Stop ermee om alles zeuren te noemen, een groep 'vervelende anderen' aan te wijzen en van alles te willen wissen op cache-pagina's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een houding.

 

Weet wel dat je die maat zelf ook moet hanteren. Zal je wel aardig wat druk geven

wetende dat je nu een fantastische creatieve cache tocht moet opzetten, in een gebied

wat uitblinkt van schoonheid en pracht, om dit af te sluiten met een fantastische cache

constructie.

 

Veel succes!

 

Helemaal met je eens; daarom heb ik ook geen 35 caches.

Op dit moment zelfs 0, de vorige die ik had voldeed wel aan je beschrijving: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC17BYW

 

Niet iedereen is bij machte om fantastische caches te maken

Als je je daar van bewust bent: leg dan ook geen cache neer!

Denk eerst eens na, knutsel, denk weer na, verander, verken, vraag hulp, denk weer na, knutsel, timmer, loop rond, vraag weer hulp of advies, en na heel veel tijd, geld en energie plus moed, beleid en vaseline: jippie! Een fantastische cache!

Geen fantastische cache? Laat het dan! Please!

PN

 

Als men echt deze manier van doen zou kopieren, dan zullen er weinig caches overblijven in stedelijke gebieden, heel weinig.

Er zijn een heleboel caches die naar mijn mening gewoon 'leuk' zijn. Een verassende plek in de stad, een grappig thema, of gewoon een doodnormale oppikker.

Zo ligt er bij mij in de buurt een serie over het water, kanaalzicht genoemd. Allemaal caches onder bruggen etc.

Door jou strenge criteria zullen dit soort caches nooit overleven, terwijl ik er genoeg plezier aan beleef om ze te doen.

Of een cache verstopt in een grote, oude boom. Leuk om is te zien, om te ontdekken in je woonplaats. Meteen geodor waard? Nee! Maar te stom om dan niet te laten bestaan, ook niet.

 

Wat is het voor jou dat je wilt dat elke cache zo fantastisch uitblinkt?

 

Vind je dat niet zonde? Zoveel caches die dan verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het punt is meer dat er wel heel veel caches verschijnen die niet op een verrassende plek liggen of een leuk thema hebben. Je hebt gelijk dat niet alle caches meteen geod'or waardig hoeven te zijn, maar veel caches voegen echt helemaal niets toe. Series caches op industrieterreinen, caches zonder enige toelichtende tekst, zonder foto's. Een voorbeeld hoe het ook kan is de Bekenserie van Molletje83. Een serie die laat zien hoe beken door Velp stromen. Ook dit is geen serie die van mij een geod'or zou krijgen, maar het zijn wel verrassende plekjes. En de cachepagina's zien er ook goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel een probleem. Hier in de omgeving komen de laatste tijd best veel nieuwe caches online. Waar je bijvoorbeeld een cache uit een voortuin moet halen in een woonwijk waar je niet op je gemak zoekt. Dat soort caches vind ik persoonlijk minder.

Probleem is wat je er zelf van maakt, een goede selectie in je PQ of GSAK en je komt normaal gesproken niet meer in een voortuin uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan doe je je zelf tekort omdat je dan ook de kans loopt om hele mooie caches te missen,

de mooiste creaties die ik persoonlijk tegen kwam lagen in voor of achter tuinen

 

elke voortuin cacheeigenaar zou zich achter zijn oren moeten krabben of zijn cache wel de moeite waart is om gevonden te worden

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...