Spring naar bijdragen

Wel Of Niet Een Log Verwijderen Op Commentaar Van De Cache


pd2ave

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

elke voortuin cacheeigenaar zou zich achter zijn oren moeten krabben of zijn cache wel de moeite waart is om gevonden te worden

Geldt dit alleen voor anderen, voor voortuincaches? Of geldt dit ook voor jezelf met jouw gele busje?

Want zeg nu eens eerlijk: Is jouw logboekje op de achterbank van de auto wel de moeite waard om te 'vinden'?

 

Blijkbaar is het heel makkelijk om de ander te vertellen dat die 'mooie' caches moet leggen, maar enige zelfreflectie ontbreekt hier volledig!

En als jij het gele busje de moeite waard vindt, dan is dat een bewijs van het feit dat ieder zo zijn smaak heeft en mensen dus eens moeten ophouden anderen te melden wat ze wel en niet moeten doen t.a.v. een cache leggen.

 

Willem, als jij je wil opwerpen als ambassadeur voor mooie caches, dan zou ik zeggen: begin bij jouw eigen caches!

Tot die tijd vind ik het nogal ongeloofwaardig om het zacht uit te drukken.

 

- Robert

bewerkt door De broekies
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arend,

 

Mag ik de logs verwijderen waar naar mijns inzicht teveel commentaar is staat .

Ik heb dit soort logs liever gewoon als persoonlijke mail .

 

Een simpel antwoord . . . . Nee !!!

 

Een ieder ervaart een cache anders.

Als je pas begint vind je alles leuk en ben je blij dat je er weer een paar gevonden hebt.

 

Heel veel traditionals kun je zeker afkraken omdat het vaak niets voor stelt.

Dat zie je vaak terug als je caches gaat zoeken van mensen die net met deze hobby zijn begonnen.

Ze hebben er een paar gevonden en moeten er zelf ook zo snel mogelijk zelf een verstoppen.

Dan missen ze de kennis/ervaring van het zoeken en vinden nog maar er moet al wat verstopt worden.

80% van de traditionals behoort eigenlijk gewoon in de grijze ton te verdwijnen omdat het gewoon niets is.

Natuurlijk zijn er ook hele mooie bij die echt de moeite waard zijn.

Kort geleden is hier in de buurt ook een traditional geplaatst door iemand die er op het moment

van plaatsing ook nog maar 48 gevonden had.

Maar . . . . perfecte plek, zeer netjes verzorgd en echt de moeite waard.

Ik zelf heb ook enkele tradi's geplaatst waarvan ik zelf zeg dat het niet geweldig is.

Ze liggen wel op leuke plekken en de potjes zijn ook verzorgd en met aandacht gemaakt.

 

Dus als er commentaar komt eens eerst kijken of de loggers misschien ook gelijk hebben.

Cachers die al veel gevonden hebben zullen kritischer zijn dan beginners.

 

Het is met deze hobby net als met Hamradio.

Er zijn mensen die de machtiging halen en nog nooit echt op de amateurbanden hebben geluisterd,

beginnen, omdat ze protocollen nog niet eens kennen, gelijk te blèren en krijgen ook veel commentaar.

 

Kortom kunnen we hier ook weer de discussie aan slingeren.

Eerst 250 vinden en dan pas verstoppen.

Of te wel bij de radiohobby eerst verplicht eerst een jaar luisteren en dan verbindingen gaan maken.

 

Succes met je geweldige hobby's.

 

73es Major Dundee ( PD ø A )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de bijdrage van Major_Dundee dreigde het topic even te verzanden in een discussie over de kwaliteit van caches. Logisch, want dat is een aantrekkelijke discussie waarover iedereen kan meepraten en waarin altijd dezelfde makkelijke doelwitten opduiken. De kwaliteit van caches is echter niet het onderwerp van dit draadje, maar wel de kwaliteit van de logjes en hoe deze door de trotse eigenaar van de cache gebruikt (kunnen) worden om de cache - ongeacht de vorm of soort - te verbeteren.

 

Als er dus in de logjes veelvuldig geklaagd wordt over het ontbreken van een stickertje op het raam bij een voortuincache dan kan de eigenaar denken ja duhuu boeie en de kritiek over zich heen laten komen (of met man en macht proberen de kritiek te laten "verdwijnen").

Maar hij kan zich de kritiek natuurlijk ook aantrekken en besluiten om de gegeven goede raad op te volgen door een herkenningsteken te plaatsen. De cache zelf wordt daar absoluut niet beter of slechter van, maar de verwachtingen van de cacher zullen wel veel beter aansluiten bij de realiteit waardoor de hele beleving positiever wordt en dus het logje ook. Het is - en het woord is al genoemd - verwachtingsmanagement, en daarbij geldt nu eenmaal dat mensen het veel prettiger vinden om zich positief te laten verrassen door een prachtig onaangekondigd uitzicht, dan negatief door een als een paradijsje gepresenteerd hondentoilet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

elke voortuin cacheeigenaar zou zich achter zijn oren moeten krabben of zijn cache wel de moeite waart is om gevonden te worden

Geldt dit alleen voor anderen, voor voortuincaches? Of geldt dit ook voor jezelf met jouw gele busje?

Want zeg nu eens eerlijk: Is jouw logboekje op de achterbank van de auto wel de moeite waard om te 'vinden'?

 

Blijkbaar is het heel makkelijk om de ander te vertellen dat die 'mooie' caches moet leggen, maar enige zelfreflectie ontbreekt hier volledig!

En als jij het gele busje de moeite waard vindt, dan is dat een bewijs van het feit dat ieder zo zijn smaak heeft en mensen dus eens moeten ophouden anderen te melden wat ze wel en niet moeten doen t.a.v. een cache leggen.

 

Willem, als jij je wil opwerpen als ambassadeur voor mooie caches, dan zou ik zeggen: begin bij jouw eigen caches!

Tot die tijd vind ik het nogal ongeloofwaardig om het zacht uit te drukken.

 

- Robert

 

Goh, ik was al benieuwd wanneer jij je weer eens uit je cocon kroop en je niet aan je eigengemaakte belofte ging houden om nooit weer op mij reageren,,,,,,

 

Want sinds jij jou log heb weggehaald bij “het gele Biussie” waar je onlangs op jou site nog met trots vermelde dat hij meer dan wel 100 woorden bevatte begon jij meteen met je sage om de cache “het gele Bussie” af te katten.

 

Het is even stil geweest maar nu kon je het weer niet laten, toch wel leuk.

 

Het Gele Bussie is zelfs zo gelieft bij cachers dat ze meten gaan klagen bij groundspeak als ze niet hun zin krijgen, en ze vergeten even voor het gemak dat ik ook ik mijn zin door hun belachelijke logjes niet krijgt, het Bussie is zelfs zo gelieft dat ze daarna alle moeite doen om dan die cache waar ze zoveel moeite voor hebben gedaan en zoveel waarde aan hechte in het archief te helpen, doet mij denken aan eerwraak die sommige cultuuren er op nahouden (als ik haar niet krijg,(de bus niet loggen) krijgt niemand haar, (mag niemand nooit meer de bus loggen)) een beetje dubbel maar dat is #hetnieuwecachen van tegenwoordig we hebben het er maar mee te doen. en jij voelt je je er in thuis, ik zelf ben van een andere cachegeneratie.

 

Dus toen jij de bus gelogd had was je wel zo positief dat je zonder enige vraag van mij kant er meer dan 100 woorden aan bestede, en bij mij weten heb je geen enkele andere cache van mij gedaan, dus daar lijkt het mij dat je daar geen oordeel over kan hebben.

 

Dus ik vraag me nu af? schrijf je nu dit om het schrijven? te mekkeren ? of heb jij je dag gewoon niet?

 

 

 

Barny

 

 

 

Note: Ik heb persoonlijk een hekel aan de complete qwoot neer te zetten maar het zal niet de eerste keer zijn dat er “wat” verandert word als ik gereageerd heb.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny en de broekies: grow up en hou het bij het onderwerp. Dit gaat over negatieve logjes.

 

Als wij enthousiast zijn over een cache, omgeving, wandeling, etc, dan laten we dat blijken in de log.

Zijn we minder enthousiast of erger, dan laten we dat ook blijken in de log.

In beide gevallen: onze mening! kortom, logjes niet verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je terechtwijzing,

 

Ik heb bij jou loges even een steekproef genomen maar daaruit blijkt niet heel veel met wat je hier beweert of moet van de zin “op de terugweg richting kantoor ook deze nog even snel meegepikt” de cacheeigenaar snappen dat je de cache prachtig vond of dat je hem afschuwlelijk vond, ik zou als cacheigenaar het niet weten

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf ook vinden dat je reacties op je cache niet moet verwijderen. Gewoon om eerlijk te zijn tegen jezelf. Maar ook tegen anderen zodat zij kunnen zien wat voor beeld er van de cache is, en zo hun verwachtingen kunnen bijstellen.

Natuurlijk is het wel pijnlijk als je alleen maar shit-reacties krijgt, miss. is het dan beter voor jezelf om de cache tijdelijk offline te doen en over de toekomst na te denken. (cache aanpassen, leuker maken.)

 

Maar aan de andere kant...die reacties...Ik ben en blijf erbij. Het is een hobby, een spel. Ik ga niet zo fanatiek lopen doen om over de kwaliteit van caches te gaan miepen. Oke een cache is soms niet helemaal zoals ik het verwacht, nou prima. Ik vind het spel leuk genoeg om aan elke cache plezier te beleven. En is de cache wat minder dan hou ik dit gewoon voor mezelf. Ik respecteer de eigenaar en laat die gewoon in zijn waarde. En van mij hoeft elke cache ook niet uit te blinken.

 

Het zijn de mensen die dit wel willen, dat elke cache fantastisch is in creativiteit, in prachtige vergezichten, in een fantastische cache-constructie, die vaak zure reacties gaan geven. De mensen die naar mijn mening verwend zijn, en bij elke cache verrast en geprikkeld willen worden. Dan denk ik geeft het een meerwaarde om te zeuren? Oke je heb de cache niet gevonden..Oke het was een bosje aan een drukke weg zonder een mooi uitzicht? So what? Volgende keer beter toch? Je bent weer even van de straat.

 

Alleen als er bijv. glasscherven bij de cache ligt, of als de cache echt overduidelijk nietszeggend is kan je dat wel is noemen vind ik. Maar ik ben zelf meer het terughoudende type.

 

Maar misschien is het ook leuk om is van de topicstarter zelf te horen, van Arend, wat hij van al onze reacties en meningen vind.

 

Kan hij er iets mee?

 

wat vind hij ervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo aan U alle ,

 

Ik heb al Jullie berichten aandachtig gelezen .

Ik ben het niet met alles eens .

Maar dat is mijn persoonlijke mening .

Ik ben van mening dat een ieder zijn eigen mening mag hebben .

 

Ik ga met al jullie meningen aan de slag .

 

Dank aan een ieder die dit mogelijk gemaakt hebben .

 

AREND

DE PD2AVE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...