Sivota Geplaatst 7 oktober 2011 Geplaatst 7 oktober 2011 .........Of als je een dag met Barny meegaat, is eigenlijk ook "not done".......maar dat is een verhaal apart. Hou ik voor mezelf, anders loop je weer over een ander te roddelen :lol1: Dan hou ik dat ook maar voor mijzelf...
elisa1955 Geplaatst 7 oktober 2011 Geplaatst 7 oktober 2011 Wie wil er samen puzzelen Wij schenken de koffie Ja, ik wil ook graag samen puzzelen, heel gezellig! (het zij thuis of het zij via de pc met anderen) en anders .... maak ik graag gebruik van geoleaks, die goede tips hebben, waardoor IK zelf de oplossing kan vinden. Dat geeft mij een heel goed gevoel en kan ik met een gerust hart de cache gaan zoeken. Maar als het kan loop ik ook graag met andere cachers mee, die een mysterie hebben opgelost. (en ik nog niet) heb daar totaal geen probleem mee. Het gaat mij om het buiten zijn, en om mooie plekjes te zien!! Zeg maar genieten van de natuur! 2
Twentse Mug Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Het is toch helemaal niet erg om puzzels in groepjes op te lossen? Bij sommige caches is het juist de bedoeling. Bovendien vind ik nog steeds dat je niet alle puzzelcaches moet willen oplossen. Je moet je er soms bij neerleggen dat bepaalde onderwerpen niet voor jou geschikt zijn.
Twentse Mug Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Wie wil er samen puzzelen Wij schenken de koffie Ja, ik wil ook graag samen puzzelen, heel gezellig! (het zij thuis of het zij via de pc met anderen) en anders .... maak ik graag gebruik van geoleaks, die goede tips hebben, waardoor IK zelf de oplossing kan vinden. Dat geeft mij een heel goed gevoel en kan ik met een gerust hart de cache gaan zoeken. Maar als het kan loop ik ook graag met andere cachers mee, die een mysterie hebben opgelost. (en ik nog niet) heb daar totaal geen probleem mee. Het gaat mij om het buiten zijn, en om mooie plekjes te zien!! Zeg maar genieten van de natuur! Waarom moet je dan perse puzzelcaches oplossen? Er zijn toch ook caches zonder puzzels? Mijn knuppel in het hoenderhok. Puzzels die meer tijd kosten dan nodig is voor de wandeling naar de cache en het loggen daarvan zouden verboden moeten worden. Vaak wil een of ander CO laten zien hoe goed hij wel niet is in zijn vakgebied en/of hobby en maakt er daarom een ingewikkeld verhaal van waarvoor je soms ook nog allerlei tooltjes moet zoeken om tot een oplossing te kunnen komen. Ik zou zeggen ga daarmee naar een of andere denksportpagina en drop daar je gedachtenkronkels. Ik heb er daarom ook geen enkele moeite mee om anderen te helpen met puzzels die wij al hebben opgelost. Is dat leaken? Zal me een worst zijn want ik vind: Puzzels die meer tijd kosten dan nodig is voor de wandeling naar de cache en het loggen daarvan zouden verboden moeten worden. (of had ik dat al gezegd p.s. We lossen overigens de meeste puzzels wel op omdat we puzzelen op zich wel leuk vinden. Maar wat ze vaak met geocachen te maken hebben is meestal een nog grotere puzzel om te beantwoorden. Want Puzzels die meer tijd kosten dan nodig is voor de wandeling naar de cache en het loggen daarvan zouden verboden moeten worden. (of had ik dat al gezegd Dan sla je die puzzels toch gewoon over? Hoe gebruikelijk is het om in groepen te geocachen en al dan niet oplossingen (als in coordinaten) van mystery caches buiten geoleaks om met elkaar te delen ? Ik/Wij zijn een nog groene geocache-family en een nog groenere CO. Ik zie regelmatig logjes op mijn twee caches in de geest van samen gedaan met die en die, die de oplossing ook had van een ander had gehoord en die de achtergrond van de puzzel ook niet kent. Ik ben hier nu toch, ik log toch even..... Persoonlijk vind de constructie, het vernuft, het mechanisme, de gedachte die in een puzzel zit uitdagender dan het loggen van de cache. Let wel het hoort bij elkaar! je moet ook naar buiten ! Lukt het niet om de puzzel te kraken gaat hij in de wacht en lukt het dan nog niet een mailtje naar de CO. Wat ik niet begrijp, maar dat zal dus mijn kronkel zijn, is wat lijkt op het ons kent ons circuit, kopje koffie met een koekje en wat coordinaten Zijn we bezig met het opkrikken van de, m.i. nutteloze (thuistaal), cache statistiek ?? Zeg het maar! Er zijn caches waarbij het zelfs moet!
Twentse Mug Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Ik wil wel samen puzzelen! Zullen we de resultaten met elkaar delen en verder voor ons houden ? Wat ik niet doe is de puzzel die ik gisteren zelf heb opgelost met jou delen. Wat ik niet doe is de uitkomsten van ons gezamelijke puzzel met anderen delen. Oggy Ik vraag mij eigenlijk af hoe vaak je al met andere teams op stap bent geweest en events hebt bezocht en hoe je dit, wanneer je dit aan anderen vertelde, is bevallen? Ik vind namelijk het gezamenlijk gezellig op stap zijn, ontelbare keren belangrijker dan het principieel zijn om de uitkomst bij een enkele of een paar puzzel-cache(s). Moet ik dan degene die met mij meelopen wegsturen en/of zij mij? Bij een multi-cache met puzzels, die je vaak gezamenlijk doet, is dat nog moeilijker. Wie gaat dan loggen, alleen de vinder of gaan we onderweg bijhouden wie er wat heeft bijgedragen en daarna stemmen wie er mag loggen? Ik zou aan meelifsters (mensen die niet puzzelen maar wel vinden) de vraag willen stellen of het zou kunnen zijn dat de schier onoplosbare puzzels met de zo dikwijls gevonden caches bestaan bij de gratie van de massa die meelift op de puzzelvaardigheid, vakkennis of gedachtekronkel van de enkeling? Leuke vraag, ik negeer iedere cache die mij niet leuk lijkt en neem, bij gezamenlijk cachen, de puzzels die iemand 'weggeeft' (en ik heb genegeerd) gewoon aan, behalve dan weer wanneer de cache op een waardeloze plek eindigt, want die caches log ik nooit. Ik geef ook wel eens wat weg, wat ik zelf heb opgelost. Puzzels die de maker expres moeilijk maakt en ook nog ergens meldt dat hij/zij het leuk vindt dat de cache daarom niet vaak gevonden wordt, daar begin ik gewoon niet aan. Ik voel mij dan toch wat minder welkom en vind het raar dat je eigenlijk niet wilt dat jouw cache gevonden wordt, maar ook voor die puzzels geldt voor mij: Als ik de oplossing van de puzzel, tijdens het gezamenlijk cachen krijg, dan log ik een found. Dus soms log ik een found omdat een ander hard heeft gewerkt aan een moeilijke puzzel en soms log ik niet, omdat de ander weliswaar hard heeft gepuzzeld, maar ik de eind-cache waardeloos vind. (en soms heb ik zelf gepuzzeld, maar log ik om voornoemde reden ook geen found) Er is zelfs een icoontje voor caches die je in groepen moet doen!
Casteel Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Bovendien vind ik nog steeds dat je niet alle puzzelcaches moet willen oplossen. Je moet je er soms bij neerleggen dat bepaalde onderwerpen niet voor jou geschikt zijn. Scheidsrechter tegen twee voetbalteams: 'Jongens, voordat we beginnen moeten jullie eerst een raadsel oplossen over Suske en Wiske'. Voetbalteams (in koor): 'Donder op scheids! We willen VOET-BAL-LEN!!!'
technetium Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Scheidsrechter tegen twee voetbalteams: 'Jongens, voordat we beginnen moeten jullie eerst een raadsel oplossen over Suske en Wiske'. Voetbalteams (in koor): 'Donder op scheids! We willen VOET-BAL-LEN!!!' Hear! hear! Weg met die apekermis van door maffe maniaken en formidabele fantasten verzonnen breinbrekers. Waardoor je als een gekke gokker coordinaten in de checker gaat invoeren om brommend brons te halen. Liever heb ik dan dat er coordinaten worden verraad op de Veluwe zodat je tijdens volle maan in een vergeten vallei kun genieten van gouden bloemen en vlijtige vlinders om daarna in een mysterieuze mijn een parel in de lotusbloem te vinden. Tc
Twentse Mug Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Zo'n argument kun je ook gebruiken voor lastige caches. Die ga je toch ook niet zomaar slopen voor de puntjes? Hetzelfde geldt ook voor het slopen van caches en loggen onder ogen van muggles. Waarom wil iedereen hier elk puntje scoren? Hetzelfde geldt ook voor het slopen van caches en loggen onder ogen van muggles. Waarom wil iedereen hier elk puntje scoren?
technetium Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Zo'n argument kun je ook gebruiken voor lastige caches. Die ga je toch ook niet zomaar slopen voor de puntjes? Slopen => De cache is kapot, niemand kan daarna de cache meer doen. Oplossing van een puzzel vragen (en krijgen) => Iedereen die dat wil kan daarna nog steeds de puzzel oplossen. Zijn dus totaal verschillende zaken. Vergelijkbaar is: Een ervaren klimmer helpt je om http://coord.info/GC2QA0F te kunnen loggen. Tc
pazzipant Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 (bewerkt) "Een ervaren klimmer helpt je om http://coord.info/GC2QA0F te kunnen loggen." Hierbij even het stappenplan voor de klimhulp 1. de cachers verzamelen zich bij de "ervaren klimmer" 2. de ervaren klimmer klimt naar de cache 3. rest van de cachers kijkt toe, slaken aanmoedigende kreten 4. ervaren klimmer vindt de cache 5. toekijkende cachers applaudiseren, gejuich alom 6. ervaren klimmer neemt de cache uit zijn verstopplek 7. ervaren klimmer gaat op terugweg met de cache container 8. cachers slaken wederom bemoedigende kreten zoals: niet laten vallen 9. ervaren klimmer presenteert cache aan de verzamelde cachers 10. logboek wordt door de verzamelde cachers voorzien van alias en toevoegingen zoals TFTC 11. ervaren cacher klimt naar verstopplek met de cache 12. cache wordt door de ervaren klimmer herplaatst 13. cachers zijn inmiddels vertrokken, er moet natuurlijk wel even online gelogd worden 14. ervaren klimmer klimt naar beneden en gaat naar huis, is geen cacher, dus hoeft niet te loggen Bovenstaande is ironisch bedoelt maar is denk niet zover gezocht . 12 november 2011 bewerkt door pazzipant
Fotogravinnetje Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Ik hoop toch echt (onder begeleiding uiteraard) de klim naar die cache zelf te maken.... Eerst maar eens zorgen dat m'n spieren een dergelijke uitdaging aankunnen, dan ervaren klimmer regelen. Maar gewoon wachten tot de cache naar me toe komt? Nee, dank je, dan hoef ik hem echt niet te loggen
regenboog2 Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Puzzelcaches zijn wel aan mij besteed, maar ik ben niet op alle gebied even slim/handig. Samen een puzzel oplossen is daarom wel leuk, net zoals we soms samen een multi lopen, samen zoeken en dan ook samen loggen. De ene keer vindt het ene team de cache het eerste, de andere keer het andere team. Een hint van een ander durf ik gerust te gebruiken, een hint van de CO vragen kan ook. Ik hoop er altijd wel zelf iets van te leren, zodat ik het een volgende keer zelf kan. Puzzels die we na het ontvangen van hulp nog niet kunnen oplossen laten we gewoon links liggen net zoals mooie multi's in prachtige natuurgebieden die we na een half uur prikken nog niet hebben gevonden. Jammer dan, de volgende keer beter.
pazzipant Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 @Fotogravinnetje, wees gerust, ik zal deze cache met mijn klimcapaciteiten (denk aan schildpad niveau), nooit doen en dus ook nooit loggen. Voor jou, succes met het klimmen als je hem ooit gaat doen en happy caching.
thex Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Je zult wel moeten. De cache is een vastgenagelde kist boven op Cervino. Echter zoals zo vaak, er is ook een omweg: via het onderhouds luikje en de trap
@rend Geplaatst 12 november 2011 Geplaatst 12 november 2011 Zo kan ik me ook een draadje herinneren over een cache die door ervaren duikers opgehaald moesten worden. En ook daar heeft iedereen gewoon gelogd. Dus niet om de brij heen draaien, iedereen logt wel een of meerdere keren waar het eigenlijk niet hoort.
Aanbevolen berichten