Banjer Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Ik zie jullie hele probleem niet! "Het worden er gewoon te veel": kom nou toch !! hoe meer caches, hoe meer vreugd!! en caches groot en klein, allemaal fijn !! Groet, van een poetische Geopatra. Ik meen in mijn vorige post al een poging te hebben gedaan het probleem tui te leggen, het grote aantal is niet het probleem, het feit dat het door het grote aantal moeilijker wordt een, voor jou specifiek, leuke cache uit te zoeken. Overigens bevoorderen die grote letters het leesplezier niet echt, en komt het mijn niet meer over als poëzie maar als grafitti (in zijn slechte vorm)
andemo Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Het gaat er om of uitbreiding van het aanduidingstelsel ons kan helpen de caches van elkaar te onderscheiden en of het zinvol is dat te doen. Ik moet toegeven dat ik niet alles goed heb gevolgd, maar zijn de mogelijkheden op dit moment niet voldoende. Je moet echter wel member zijn om van die mogelijkheden gebruik te kunnen maken. Ik heb het maar even gekopieerd, ben niet zo handig met de computer maar gaat steeds beter. Maar in zo'n query kan je redelijk nauwkeurig aangeven wat je zoekt, wil je alleen maar micro caches, vink het aan en je krijgt via een email alle caches met een micro cache. Wil je alleen maar Multi caches met grote caches, vink maar aan. Prachtig toch, of sla ik nu weer de plank mis??? New Pocket Query return to list Show me caches Of Any type Selected types: Traditional Cache Multi-cache Virtual Cache Letterbox Hybrid Event Cache Unknown (Mystery) Cache Project APE Cache Webcam Cache Locationless (Reverse) Cache Cache In Trash Out Event Any container Selected containers: Other (see description) Large Micro Virtual Regular Unknown That (and) I haven't found I have found I don't own I own Are for members only Are on my watch list Found in the last 7 days Have not been found Have Travel Bugs Updated in the last 7 days Is Not Active Is Active And Terrain is greater than or equal to equal to less than or equal to 1 1.5 2 2.5 3 3.5 4 4.5 5 Difficulty is greater than or equal to equal to less than or equal to 1 1.5 2 2.5 3 3.5 4 4.5 5
dutch-locutus Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Het is zoooo gezellig op het forum. Iedereen wordt met respect behandeld, nergens aanvallen op de persoon. Geen verkapt schelden enzovoort. Kan het mogelijk worden gemaakt nog grotere letters in een bericht te gebruiken. Handig om de argumenten van een ander te overstemmen, als je je gelijk maar krijgt. Ik zit met steeds meer ergernis de berichten te volgen, het gaat echt nergens meer over. ***Belachenlijke pasage verwijderd door gebruiker*** Reageren doe ik echt niet meer in zinloze wellus-nietus spelletjes. De waarde van het forum zakt echt tot een diepte punt met dit soort draadjes. Met name omdat de laaste maanden steeds gestreden word om "het gelijk" te krijgen. Gebeurt nu in dit draadje, en gebeurt in diverse andere draadjes uit de laatste 3 maanden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich daaraan ergert. Locutus, die het gezwets nu echt zat is. ***Belachenlijke pasage verwijderd door gebruiker*** . buiten die deur kan je namenlijk gewoon lekker geocachen. Soms ligt er een munitiekistkistje soms een plastic doosje, van mij part een filmkoker. In ieder geval geen stress. Als ik dat wil ga ik wel naar mijn werk. ***Belachenlijke pasage verwijderd door gebruiker*** Locutus houd verder zijn kop
Rovel Geplaatst 3 maart 2004 Auteur Geplaatst 3 maart 2004 Locutus, die het gezwets nu echt zat is. Ik denk dat je met een verkeerd been je bedje uit bent gekomen vandaag. Het gezwets valt wel mee en er is er maar één die grote letters gebruikt, behalve jijzelf dan. Je kunt ook proberen het een en ander een positieve wending te geven. Wat je nu doet is een zwaktebod en daar schiet niemand iets mee op.
Geopatra Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Ik zit met steeds meer ergernis de berichten te volgen, het gaat echt nergens meer over. Ik log zo uit, en als ik weer eens in het laatste berichten kopje iets zie dat me interesseert log ik wel als gast in. Je bgrijpt het niet helemaal Locutus! Zie je dan niet dat ik plezier zit te hebben, terwijl ik mijn mening geef. En ja, reageer op andermans uitlatingen. Dat is toch de bedoeling van een forum: woord en wederwoord etc. Nou , en dan wordt je wel eens fel en misschien ook wel eens kwaad. So what! En ik vond het gewoon wel leuk om het eens groot erop te zetten. En neen, de letters konden niet groter! En drammen om gelijk te willen krijgen: je hoeft toch niet na 1 x wat gezegd te hebben verder je mond te houden. Dat hoef en doe ik niet en dat hoeft en doet een ander met andere mening ook niet. Daarom is het zo gezellig op het forum geocachicum! Groet, Geopatra. ps: jammer dat je dit niet leest ! Dan zou je je bedenken !
GeoWolf Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 . Tja, ik ben ‘t een keer helemaal eens met Geopatra. Het is toch heerlijk argumenten tegenover elkaar te zetten? Het forum bruist als nooit tevoren, maar zodra een discussie van de grond komt worden de gedachtenlijnen onderbroken met berichtjes in de trant van ‘ik vind dit draadje niet leuk meer!’, ‘ieder z’n meug‘ en ‘laten we elkaars mening respecteren’. Natuurlijk, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik respecteer ieders mening, maar wat is er tegen op het innemen en afwegen van standpunten? In een discussie geef je met schreeuwen of een stemverheffing aan dat je argumenten te kort schieten. Gebruik van hoofd- of grote letters op het forum is hetzelfde als schreeuwen. Dat is heel menselijk en het is niet terecht een persoon daar op af te rekenen. Hoewel het een spel is, neem ik Geocaching heel serieus en daarom heb ik in de afgelopen twee weken meer reacties op het forum gezet dan in de afgelopen twee jaar. De cache-ontwaarding staat een groeiend aantal mensen tegen. Ik stel eenvoudig dat de devaluatie, met als exponent de H&R ‘caches’, inmiddels zo ver is gevorderd, dat er niet langer sprake is van geocaches in de geest van Geocaching. En zo lang deze pseudo-caches in de database van geocaching.com worden getolereerd, lijkt het mij logisch ze dusdanig te markeren dat geocachers, die hun hobby serieus nemen, ze gemakkelijk kunnen herkennen en ontwijken. En als je daar als plaatser te besoderemieterd (?) voor bent, dan doe je zowel de voor- als de tegenstanders van dit soort ‘caches’ te kort. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de Geocachers afscheid zullen nemen van de Geoscorers. Het gaat immers om twee totaal verschillende sporten, die alleen het gebruik van GPS gemeen hebben. Zo lang de database niet is opgeschoond en opgewaardeerd, moeten we echter door één deur en dan is het zaak elkaar niet te veel voor de voeten te lopen. Daarom: schep duidelijkheid en geef aan dat het bij je ‘cache’ om een H&R gaat. .
dutch-locutus Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 @ geopatra Mijn welgemeende exccuses voor mijn vorige bericht, ik denk dat Rovel gelijk heeft en dat ik met mijn verkeerde been uit bed ben gestapt, danwel dat eerder de werk dan de geocachestress mij parten speelt. Ik moet maar geen berichten meer posten vanuit mijn werklocatie, beter voor mijn reputatie. Genoemde bericht verwijder ik niet want dan zijn jullie reactie's voor andere niet meer begrijpenlijk. wel schrap ik een klein deel. Verder is het forum natuurlijk geen forum zonder discussie @ Rovel Zoals ik al schreef, dat verkeerde been zou wel eens aardig in de richting kunnen zijn. Ik probeer dat verkeerde been straks als eerste weer in bed te stoppen, en probeer hem morgen daar te laten. @ all Ik doe ff een pas op de plaats, en hoop dat jullie het weer vergeten zijn als ik de moed heb verzameld om weer een bericht te posten Locutus
Rovel Geplaatst 3 maart 2004 Auteur Geplaatst 3 maart 2004 Dutch-Locutus, dit is één van de mooiste berichten die ik ooit op een forum ben tegengekomen. Hulde.
Geopatra Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 @ geopatra Mijn welgemeende exccuses !! !! Dutch Locutus, die excuses waren niet nodig, maar wel leuk. Ik ben blij dat ik er aan heb bijgedragen dat je ook het forum behoudt als onderdeel van je hobby! Groet, van missionaris, Geopatra.
Biertje Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 De oplossing is simpel. Voorzie de titel van een H&R cache van de aanduiding H&R, bijvoorbeeld: (H&R) PiLiTri 458 – De Verloren Vangrail.... Daarom bij dezen een serieuze oproep aan plaatsers van H&R caches. Voorzie de titel van je werk even van de aanduiding (H&R). Ik weet niet of mijn serie FiLoZoVi-caches onder de noemer H&R valt. Kan je daarom even de definitie van H&R caches geven? (PiLiTri 458? Die kende ik nog niet. Ga ik nog even doen! ) groeten, Biertje
Banjer Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Ik moet toegeven dat ik niet alles goed heb gevolgd, maar zijn de mogelijkheden op dit moment niet voldoende. Je moet echter wel member zijn om van die mogelijkheden gebruik te kunnen maken. Ik heb het maar even gekopieerd, ben niet zo handig met de computer maar gaat steeds beter. Maar in zo'n query kan je redelijk nauwkeurig aangeven wat je zoekt, wil je alleen maar micro caches, vink het aan en je krijgt via een email alle caches met een micro cache. Wil je alleen maar Multi caches met grote caches, vink maar aan. Prachtig toch, of sla ik nu weer de plank mis??? Idd, de Pocket Queries kunnen veel, maar helaas zijn bijvoorbeeld niet alle micro's van hetzelfde caliber. Een traditional micro kan de ene keer betekenen dat je amper je auto uit hoeft en een andere keer dat je eerst nog een leuke wandeling door een interresant landschap voor de boeg hebt. En dat verschil haal je momenteel niet uit de Pocket Queries.
Rovel Geplaatst 3 maart 2004 Auteur Geplaatst 3 maart 2004 Een traditional micro kan de ene keer betekenen dat je amper je auto uit hoeft en een andere keer dat je eerst nog een leuke wandeling door een interresant landschap voor de boeg hebt.En dat verschil haal je momenteel niet uit de Pocket Queries. Anderen hebben aangegeven dat een micro traditioneel of multi kan zijn. De reden om de micro daarom als type te schrappen lijkt mij voorbarig, omdat er cachers zijn die iets te ruilen willen hebben en dus niet gauw voor een micro gaan. De micro's zouden daarom wel in beeld moeten blijven. Daarnaast is er behoefte aan een typering of een micro tradioneel of multi is, zo begrijp ik uit jouw woorden. De typeringen aan het begin van dit draadje is al met al aan een drastische wijziging toe. De H&R caches onderscheiden door toevoeging van H&R bij de naam zal wel werken, maar lijkt mij een lapmiddel. Beter is het toch een typering voor dit soort caches te krijgen. Een dergelijke aanduiding lijdt tot een vastlegging in de database, aan de hand waarvan beter gezocht kan worden.
Banjer Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Anderen hebben aangegeven dat een micro traditioneel of multi kan zijn. De reden om de micro daarom als type te schrappen lijkt mij voorbarig, omdat er cachers zijn die iets te ruilen willen hebben en dus niet gauw voor een micro gaan. De micro's zouden daarom wel in beeld moeten blijven. Daarnaast is er behoefte aan een typering of een micro tradioneel of multi is, zo begrijp ik uit jouw woorden. De typeringen aan het begin van dit draadje is al met al aan een drastische wijziging toe. De H&R caches onderscheiden door toevoeging van H&R bij de naam zal wel werken, maar lijkt mij een lapmiddel. Beter is het toch een typering voor dit soort caches te krijgen. Een dergelijke aanduiding lijdt tot een vastlegging in de database, aan de hand waarvan beter gezocht kan worden. Mijn gebruik van micro slaat op de size, zoals hij nu dus ook al op GC.com gebruikt wordt. Alle cache-types kunnen dus als micro voor komen. Persoonlijk hoeft er dan voor mij ook geen type micro bij te komen, de grote van een cache is van secondair belang, en nu al goed uit te filteren voor mensen die graag willen ruilen. Misschien zou er een Plain cache type bij moeten. Een cache zonder frutsels. Het is dan aan de legger om te beoordelen of het een traditional of plain betreft, en als je nu kijkt naar de omschrijvingen van veel "snelle" caches wordt daar al vaak vermeld dat het om een snelle/simpele/hit-and-run gaat, dus verwacht ik daar niet zo veel problemen.
Pentagram Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Ik wil geen knuppel in het hoenderhok gooien, maar als ik een ander draadje, waar een bepaald iemand zich zelfs nog behoorlijk voor ingezet heeft, redelijk gevolgd heb. En nu dit draadje, en de oorsprong van dit draadje. (Ja, oke, we lezen wat af, maar wie niet?) Wat is nu eigenlijk het probleem? De maat van de uiteindelijk cache na een wel of niet mooie/lange/uitdagende route? Of het feit dat er helemaal geen route aan vooraf gaat? En het dus in feite gewoon een traditional is. Wil je werkelijk weten wat je te wachten staat dan is lezen inderdaad de enige optie. Bij de meeste (ik durf niet met zekerheid te stellen, bij allen) Hit en Runs die wij tot nu toe gedaan hebben, bleek dat heel duidelijk uit de omschrijving. En dat hoeven voor ons echt niet percé kistjes, doosjes, vaatjes oid te zijn. Wat ik wel wat lastiger vindt is inderdaad de aanduiding traditional, terwijl het om een multi gaat. Voor een traditional kun je normaliter even een korte stop maken onderweg ergens naartoe. Voor een multi wordt dat toch wat lastiger. De traditionals die in een gebied liggen waar je niet zo snel langs kunt komen, simpelweg omdat ze ergens in de bossen liggen, daargelaten natuurlijk. Maar ik geef wel toe, dat het vinden van een micro, na het lopen van een mooie/lange/uitdagende route teleurstellend zou zijn. Tot op heden echter nog nooit meegemaakt.
Aanbevolen berichten