Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Om tot iets structureels te komen heb ik inmiddels een draadje gestart om het een en ander te inventariseren.

Moge daardoor dit vervelend draadje langzaam verdwijnen.

Geplaatst

Ik heb eens alle pagina's doorgelezen, en ik kan alleen maar zeggen dat ik er ZIEK van ben geworden.

Waarom is het nodig alles te categoriseren? Geen mens is hetzelfde, en zo ook geen cache.

De beleving van een cache is subjectief. Je zult jezelf moeten openstellen om ook te voelen wat de maker bedoeld heeft.

De maker heeft er tijd, geld, en vooral moeite in gestoken om met ons allen te delen wat hij mooi genoeg acht om anderen te laten zien.

En dan maakt het geen verschil of je 9 uur lang op Kootwijkerzand rondsjokt, of een canister scoort op een door sneeuw bedekt bibliotheekdak. Wat daar nou niet mooi aan is? Men mag het mij eens persoonlijk vertellen als we er samen zouden staan... ik voelde ruimtelijkheid en vrijheid in ieder geval... was ik een uitzondering?

Er zit een ZIEL in een cache. En als je je even NIET laat vangen door de handen van tijd, en gewoon op je kont naast de bigbox of canister gaat zitten, komen de indrukken vanzelf. Het genot komt namelijk ook uit je eigen hoofd, en niet alleen uit de cachebeschrijving. De maker hoopt hier op, anders had hij/zij je hier niet heen gestuurd. Als je je er na een paar minuten lekker bijvoelt, en weer een nieuw stukje Nederland hebt gezien, kun je de uitzetter een mailtje sturen. Dat je begrepen hebt wat hij bedoelde. Bedank hem eventueel voor zijn moeite om weer een nieuwe cache voor JOU uit te zetten.

Als je het niet snapt... houdt dan gewoon je mond, en zoek iets wat je wel leuk vind. Als ik geen spruitjes lust ga ik mijn lokale groentenboer ook niet uitschelden.

Mijn dank en sympathie gaan JUIST uit naar de uitzetters die het voor ons allemaal steeds weer mogelijk maken om te genieten. Multi-uitzetters zoals Carrotte en Geopatra worden steeds vaker in een hoekje geduwt... maar de mensen die dat doen zie ik hun caches niet lopen. Dat is eeuwig zonde, want jullie missen ERG veel. De steden Delft en Den Bosch zijn mijn lievelingssteden sinds enige tijd... en niet vanwege de drive-in-score, maar door wat ik ervan gezien heb. Hoe het voelt om daar te zijn. En dat was de bedoeling. De plaatsers geven zelfs meer dan ze nemen, en daar ben ik dankbaar voor. Maar bovenal snap ik hun bedoeling. Jullie ook?

Dat waren pyne's twee centjes.

Geplaatst

Ik heb niets tegen micros. Ook niet tegen pick 'n go's. Ik eis van een cache dat die iets moet toevoegen, de eigenaar moet me iets willen laten zien. Van zowel Geopatra als Willi Carotte heb ik enkele micros gevonden. Deze voldeden hier zeker aan. Caches op onverwachte plaatsen. Wat wil je. Beide zijn ervaren plaatsers die ook hun sporen met multicaches plaatsen wel verdient hebben.

Waar ik vermoed wat de oorzaak is van alle commotie is dat er enkele gebieden in Nederland bedekt zijn met micros. Dat geeft toch een scheve gezichten: mensen dol op micros (punten scoren) die ergens anders in het land wonen kijken met jaloezie hoe de cachers van Delft e.o. hun score ophalen met 10 per dag. En mensen die in zulke gebieden wonen en niet van micros houden zien hun 'from your home coordinates'-lijst 'vervuild' met bergen micro-'troep' (niet offensief bedoeld).

Kunnen daar geen afspraken over worden gemaakt? Beetje spreiding over het land? Delft en Den Bosch zijn wel voorzien nu...

Geplaatst
Volgens mij geen kwestie van afspraken, maar het vinden van mensen in 'lege' gebieden die iets willen neerleggen.

Het is nl niet verstandig om caches ver van je woonplaats te leggen. Als er iets mee is, vind ik dat je snel moet kunnen controleren en dat gaat alleen als de cache in je buurt ligt.

Ik besef me dat het door enthousiastelingen als jij en Geopatra komt dat jullie woonplaatsen omgeven zijn door micros (volgens mij komt het middelpunt van jullie geplaatste caches aardig overeen met jullie woonlokaties :( ). En ik ben het met je eens dat het aan anderen is om Rotterdam en Noordoostpolder, om maar iets te noemen, te gaan bezaaien met caches. Maar mijn punt is dat het evenwicht zoek dreigt te raken. Nog meer caches in Den Bosch en Delft maakt dat de kaart van Nederland er nog meer topzwaar gaat uitzien. Met bovengenoemde nadelen van dien.

Geplaatst
Ik besef me dat het door enthousiastelingen als jij en Geopatra komt dat jullie woonplaatsen omgeven zijn door micros (volgens mij komt het middelpunt van jullie geplaatste caches aardig overeen met jullie woonlokaties  ). En ik ben het met je eens dat het aan anderen is om Rotterdam en Noordoostpolder, om maar iets te noemen, te gaan bezaaien met caches. Maar mijn punt is dat het evenwicht zoek dreigt te raken. Nog meer caches in Den Bosch en Delft maakt dat de kaart van Nederland er nog meer topzwaar gaat uitzien. Met bovengenoemde nadelen van dien.

nou moet ik toch nog even wakker worden. want nu krijg ik alweer het gevoel dat een grote groep mensen denken dat ik alleen traditionals met microcache heb neergelegd. :(B)

Daar wordt ik een beetje ziek van. :crybaby:

Als dat soort mensen zich nu eens goed orienteerden over het cachedorado (ja!) zouden ze weten dat er meer multi's in allerlei gradaties liggen dan die traditionals.

Geopatra,

Geplaatst
De micro's voorzien dus duidelijk in een behoefte. (of dat nou scoren is of niet)

Bovendien is het een officiele categorie.

Als dit een officieele categorie is, weet iemand waarom er geen aparte categorie is zoals de virtual, mystery etc.? :(

En of deze er nog aan gaat komen? Dan is het voor iedereen helder en duidelijk wat een micro cache is.

Geplaatst
Als dit een officieele categorie is, weet iemand waarom er geen aparte categorie is zoals de virtual, mystery etc.?  :(

En of deze er nog aan gaat komen? Dan is het voor iedereen helder en duidelijk wat een micro cache is.

Een micro is een klein doosje. Denk aan een jampotje, een filmkokertje, pillendoosje, brillenkoker, een fietshandvat met schroefdop. Kortom een kleine bewaarplaats. Niets meer en niets minder.

Geplaatst
nou moet ik toch nog even wakker worden. want nu krijg ik alweer het gevoel dat een grote groep mensen denken dat ik alleen traditionals met microcache heb neergelegd.

Daar wordt ik een beetje ziek van.

Als dat soort mensen zich nu eens goed orienteerden over het cachedorado (ja!) zouden ze weten dat er meer multi's in allerlei gradaties liggen dan die traditionals.

Alhoewel je reageert op een opmerking die ik maakte, hoop ik niet dat je mij ziet als 'dat soort mensen'. Eerder heb ik al aangegeven dat ik jou (en Williii) als ervaren cache-plaatsers zie, die er niet voor schuwen om zowel multi- als puzzelcaches te plaasten. Feit is wel dat het klopt dat mijn indruk is dat het overgrote deel van jouw geplaatste caches een makkelijk te scoren single-cache (al dan niet micro) is. Maar misschien heb je gelijk en moet ik wat vaker naar het zuiden afreizen.

Geplaatst
Feit is wel dat het klopt dat mijn indruk is dat het overgrote deel van jouw geplaatste caches een makkelijk te scoren single-cache (al dan niet micro) is. Maar misschien heb je gelijk en moet ik wat vaker naar het zuiden afreizen.

Ik werd wel degelijk door jouw opmerkingen getriggerd, maar het is iets dat me al langer dwarszit!

Uit de quote blijkt dat mijn opmerking wel degelijk terecht is!!

Ik heb het gevoel dat het feit dat ik begon met het plaatsen van traditionals in serie, en het feit dat ik een hoge productiedwang heb gewoonweg tegen me werkt. Dus ik zal het nog eens duidelijk stellen:

GEOPATRA HEEFT VEEL MEER MULTI'S - IN ALLE VARIANTEN- GEPLAATST DAN DRIVE IN'S !!

en voor de duidelijkheid voor hen die het nog steeds niet weten: dit geldt ook voor Peter@RedRockscaches!

En laat dat nu eens voor eens en voor altijd duidelijk zijn! B)

Tenslotte: en het gedoe alsof een traditional minderwaardig is aan een multi ben ik eigenlijk ook wel zat. :(

( ga toch eens in diverse buitenlanden orienteren:ik deed 95 caches in Zweden: 0 multi's, allemaal traditionals en bijna allemaal micro's )

Groet van een zich afreagerende,

Geopatra.

Geplaatst

********* In goed overleg met Lady Cachetta verwijderd. *********

Ik heb een pm naar Hawkeyes gestuurd met de vraag of het mogelijk is om in de toekomst types aan te passen. Als dit onmogelijk is of ongewenst door .COM heeft het geen zin om er over te praten. Dit was zijn antwoord:

"Op dit moment is er geen categorie voor hit and run caches...

maar ze vallen in princiepe onder de difficulty 1 (in plain sight)"

Wat ik nog wilde zeggen dat er in Delft, Den Bosch, Zoetermeer, Den Haag en andere soort steden hele mooie caches liggen. Maar door de explosie van caches is het niet zo makkelijk meer om daar de cache in te vinden die je wilt doen. Ik ga niemand vertellen wat voor caches er geplaatst moeten worden of hoeveel, maar het zou fijn zijn als er een instrument is ze te filteren.

Geplaatst
Ik ga niemand vertellen wat voor caches er geplaatst moeten worden of hoeveel, maar het zou fijn zijn als er een instrument is ze te filteren.

Hier kan ik me bij aansluiten.

Daarmee kan iedereen in zijn waarde gelaten worden, zowel degene die moeite doen om wat voor cache dan ook te plaatsen, en degene die een voor of afkeur van bepaalde soorten caches heeft.

Dit draadje zonder me ermee willen bemoeien gevolgd, maar de laatste paar pagina's wordt er niet veel constructiefs meer toegevoegd.

Bijzonder grappig is het wel: geocachers die elkaar direct en indirect aanvallen, bedoeld en onbedoeld. Het lijkt wel het schoolplein van de lagere School.

"meester hij pest me!" B)

Zullen we het weer over geocaching gaan hebben?, er zijn nog wel een paar interessante draadjes open! :crybaby:

Groeten, Locutus

Locutus houd van kwaliteit caches in de natuur, multie of traditional. Maar hij bekend meteen ook een keer gewoon punten te hebben gescoord in “CacheDorado”, waaraan hij ook een leuke dag had. Hij gaat dit gebied als testgebied gebruiken zodra zijn 60CS binnen is :( .

Geplaatst
Ik ga niemand vertellen wat voor caches er geplaatst moeten worden of hoeveel, maar het zou fijn zijn als er een instrument is ze te filteren.

B) Dat instrument heet LEZEN. :crybaby:

Zo simpel is het namelijk! :(

Groet,

Geopatra: die tenminste zijn ogen open heeft.

Geplaatst
@Lady Cachetta

Dank je voor je pmetjes, maar hou er aub mee op. Dat je me nu ook nog dringend verzoekt om niet naar een event te komen gaat mij wel erg ver.

:(

Als dat echt zo is, en het gaat over het event dat ik denk dat het gaat ben ik zwaar teleur gesteld in de familie die dit event organiseert B) .

Vraag me dan zelfs af of ik daar nog naar toe wil, zoiets kan nooit de bedoeling zijn van een event, selectieve uitsluiting vanwege vrije meningsuiting! :crybaby:

Locutus

Geplaatst
@Lady Cachetta

Dank je voor je pmetjes, maar hou er aub mee op. Dat je me nu ook nog dringend verzoekt om niet naar een event te komen gaat mij wel erg ver.

:(B):crybaby:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...