Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Of misschien is het wel goed om het NIET langs je te laten afglijden en proberen uit te vinden waarom zo veel mensen zich zo druk maken, om zo een echt goeie cache neer te leggen. Misschien heeft Rigo521 iets moois neergelegd en is de ongerustheid onterecht, maar er is een groot risico dat het niet zo is. En dat een onervaren buurman hem zo kan vinden is ook niet iets wat mij geruststelt, integendeel.

Geplaatst

Als je voor je zelf zeker weet dat je een goede cache gemaakt hebt, laat je dan niet weerhouden door wat hier op het forum wordt gezegd. De leden hier proberen je alleen te behoeden voor de fouten die je als onervaren cacher zou kunnen maken. De cache waarna Team Nessa verwijst is daar wat mij betreft een schoolvoorbeeld van: oninteressante locatie, geen informatie op de cachepagina en het zou me niet verbazen als de cachebehuizing ook nog onder de maat is (er wordt melding gemaakt van een waterdichte plastic tas. Ben benieuwd hoe lang die heel blijft). Helaas rennen wij als mieren op deze eenvoudig verkrijgbare stroop af en wordt deze cache waarschijnlijk binnen de kortste keren 100 maal gelogd.

Maar als jij denkt dat je een leuke cache hebt gemaakt en gecontroleerd hebt of je geen fouten hebt gemaakt, ga dan je gang. En ik ben het met Barny eens dat onze goudjagers prima proeflopers zijn. Als ze niet tegen een foutje in de listing kunnen, dan moeten ze maar geen goudjager worden.

Geplaatst

Tjonge jonge jonge wat is Rigo 521 weer een makkelijke prooi, gelijk met z’n alle over hem heen duikelen wat hij moet doen of laten, terwijl hij wel bezig is met een multy aan het creëren, dus hij denkt wel degelijk na, en valt dus niet in de categorie slechte tradie neersmijters met bijbehorende drie regels cachepagina, en hij komt hier op het forum met een vraag, daar heb ik respect voor.

En wat zou het als er een voutje in een nieuwe zit, dan vind je de cache niet als eerste, jammer , pech heet dat, als je met grote zekerheid wil weten of je een cache die klopt en dan ook kan vinden die dag zoek dan gewoon een cache uit waar al vele dozijnen cachers langs is geweest, en houd je van verre van ontmaagdingen af, je hoeft er namelijk nooit als eerste te zijn, dat vergeten die mensen wel eens.

Tussen punten kunnen ook plotseling verdwijnen na de “proeflopers” of na de ontmaagders, het kan altijd gebeuren,

Ik vind het stoer dat hij een multy maakt, en ja natuurlijk zal het waw gevoel minder zijn als waardeloos! Maar ook dat is niet erg, ik kan ervaren cacheleggers die zat beroerde cache’s hebben liggen dus join the club

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Tjonge jonge jonge wat is Rigo 521 weer een makkelijke prooi, gelijk met z’n alle over hem heen duikelen wat hij moet doen of laten, terwijl hij wel bezig is met een multy aan het creëren, dus hij denkt wel degelijk na, en valt dus niet in de categorie slechte tradie neersmijters met bijbehorende drie regels cachepagina, en hij komt hier op het forum met een vraag, daar heb ik respect voor.

En wat zou het als er een voutje in een nieuwe zit, dan vind je de cache niet als eerste, jammer , pech heet dat, als je met grote zekerheid wil weten of je een cache die klopt en dan ook kan vinden die dag zoek dan gewoon een cache uit waar al vele dozijnen cachers langs is geweest, en houd je van verre van ontmaagdingen af, je hoeft er namelijk nooit als eerste te zijn, dat vergeten die mensen wel eens.

Tussen punten kunnen ook plotseling verdwijnen na de “proeflopers” of na de ontmaagders, het kan altijd gebeuren,

Ik vind het stoer dat hij een multy maakt, en ja natuurlijk zal het waw gevoel minder zijn als waardeloos! Maar ook dat is niet erg, ik kan ervaren cacheleggers die zat beroerde cache’s hebben liggen dus join the club

Barny

Hier kan ik me volledig in vinden,

Niemand weet naar aanleiding van mijn profiel aanmaakdatum wat mijn ervaring is op dit gebied.

Niemand kan bepalen of mijn cache bagger is, alleen diegene die hem gelopen hebben.

Ik krijg nu al kritiek en er wordt nu al van uit gegaan dat het al niets is.

Natuurlijk kan er een fout in zitten.

Misschien was mijn buurman te bekend hier om de punten te vinden.

Maar dat kunnen we dan gelijk verbeteren zodat de cache perfect wordt.

De valkuilen zijn mij al bekend ik heb punten gemaakt die niet veranderen (ook niet in de toekomst).

En ik heb niet een standaard kisje of wat dan ook liggen.

Ik denk dat deze cache gewaardeerd wordt (deze komt alleen door een actie tevoorschijn).

Als deze te vinden is.

Ooh ja de Coordinaten zijn ook zorgvuldig uitgezet.

Ik heb bewust een niet al te grote gemaakt (4KM 7 WP'S) om te kijken of het me ligt.

En daarna het grotere werk.

Ik stop mijn Baas vraagt of ik nog wat wil doen ................pffffffffffffffffffffff

Groeten,

Rigo.

bewerkt door rigo521
Geplaatst

Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden. Succes met je cache en hopelijk beleef je net zoveel plezier aan het lezen van de logjes als wij hebben bij onze caches.Ik bedenk opeens dat die waardeloze cache ook zo'n vreemde start op het forum had.

Geplaatst (bewerkt)

natuurlijk zal het waw gevoel minder zijn als waardeloos!

Hmm..leuk voorbeeld. Weet je nog hoe Waardeloosbegon op dit forum?

Daar viel ook (bijna) iedereen over zo'n beginneling heen!

Edit: zie nu pas dat dit net ook is opgemerkt... :blush:

bewerkt door Beukenootje
Geplaatst

natuurlijk zal het waw gevoel minder zijn als waardeloos!

Hmm..leuk voorbeeld. Weet je nog hoe Waardeloosbegon op dit forum?

Daar viel ook (bijna) iedereen over zo'n beginneling heen!

Edit: zie nu pas dat dit net ook is opgemerkt... :blush:

Niet helemaal vergelijkbaar.... de bewuste beginneling was in dat geval een tamelijk ervaren cacher, die zich met andere caches al bewezen had en nu onder een ander alias "om de spanning vooraf al op te voeren" de forumlezers uit hun tent wilde lokken, met al dan niet onnozele uitspraken en reacties.

In zijn geval natuurlijk een uitermate geslaagde opzet ! :thumbup: en als resultaat een gedenkwaardige cache, waar menig geocacher uitermate ehhh..."waardeloze" herinneringen aan heeft en waar nog lang over is (en wordt) nagepraat.

Overigens wel leuk om te zien, hoe Barny een lans breekt voor de TS / CO, terwijl hij de eerste is die na enkele goedbedoelde adviezen in (#6) uitspraken doet, en zijn bedenkingen uit bij het fenomeen "proeflopen" waar anderen natuurlijk op gaan reageren.

Geplaatst

Een nieuwe cache in Steenwijk, en ik woon in Meppel.

Dus waarom zou ik deze niet kunnen proeflopen?

Vanmiddag kreeg ik de listing gemaild, vanavond ben ik op pad gegaan.

En het is inderdaad een mooie route, met een verrassend eind :thumbup: :thumbup:

Wel zitten er een paar schoonheidsfoutjes in de beschrijving.

En zal een punt verplaatst moeten worden, dit omdat deze te dicht bij een andere cache ligt :oops:

Verder heb ik nog een aantal tips aan de maker gegeven.

En natuurlijk heb ik mijn naam al vast in het logboekje gezet :holiday:

Geplaatst (bewerkt)

En zal een punt verplaatst moeten worden, dit omdat deze te dicht bij een andere cache ligt :oops:

Ik heb de cachebeschrijving bekeken. Alle punten (behalve de stash natuurlijk) zijn Questions to Answer. Er zijn dus geen fysieke punten onderweg. Er vanuit gaande dat dit in het originele plan ook niet zo was, hadden er dus geen punten verplaatst hoeven te worden. Alleen voor fysieke punten geldt de afstandsregel...

Edit: zou je trouwens het parkeercoordinaat nog bij de additional waypoints willen zetten? Het staat nu alelen in de tekst.

Veel plezier met je nieuwe cache!

bewerkt door eitjes
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...