Spring naar bijdragen

Ik wil een correcte cache-typering  

71 leden hebben gestemd

1. 1. Ik wil een correcte cache-typering

• 1 - nee hoeft niet, interesseert me geen bal wat er staat
      1
    • 2 - nee, ik vind de cache-typering niet echt belangrijk
      2
    • 3 - ja, het zou wel leuk zijn als het correct was
      21
    • 4 - ja natuurlijk moet het correct zijn
      39

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Als je het echt goed wil formuleren dan is dat een Offset-cache en geen multi.

Een multi kenmerkt zich door mutiple-stashes.

De meeste van de in Nederland getypeerde multi's zijn helemaal geen multi's maar ofsett-cache's

Nou heb ik die term offset-cache al eerder gelezen, maar buiten dit forum ben ik hem nooit tegengekomen. Volgens mij ook niet in de .com terminologie.

We hebben al genoeg soorten, vind ik. :thumbup:

En de meeste van de in Nederland als multi getypeerde caches zijn dan dus wel gewoon multi's. :blink:

Groet,

Geopatra.

Geplaatst
Bij een traditional moet je erop kunnen vertrouwen, dat de coords die je boven de beschrijving ziet, van de cache zijn.

Nu is dat helaas niet steeds het geval... :blink:

Welk groot woordenboek heb je daarvoor geraadpleegt Willie ?

Ik begrijp niet wat je bedoelt...

Het zijn gewoon de guidelines...

Zo is het geocachen begonnen: men kreeg coords en daar lag de cache. :thumbup:

Daarom noemt men het traditionals.

Later kwamen allerlei andere vormen en dus verschillende typeringen.

Geplaatst

Als je het echt goed wil formuleren dan is dat een Offset-cache en geen multi.

Een multi kenmerkt zich door mutiple-stashes.

De meeste van de in Nederland getypeerde multi's zijn helemaal geen multi's maar ofsett-cache's

Nou heb ik die term offset-cache al eerder gelezen, maar buiten dit forum ben ik hem nooit tegengekomen. Volgens mij ook niet in de .com terminologie.

We hebben al genoeg soorten, vind ik. :thumbup:

En de meeste van de in Nederland als multi getypeerde caches zijn dan dus wel gewoon multi's. :blink:

Groet,

Geopatra.

Wel degelijk .com terminologie.

Een stukje guidelines:

Offset Caches

Offset caches are a variation on multi-caches. They are listed as a multi-cache when selecting a cache type. They are not found by simply going to some coordinates and finding a cache there. With the offset cache the published coordinates could be of an existing historical monument, plaque, or even a benchmark that you would like to have your cache hunter visit. At this spot, the hunter looks for numbers or information already appearing on the marker or on some part of the marker or site (geocachers NEVER deface public or private property). The geocacher is then able to manipulate these numbers using instructions posted on the cache page to continue the hunt.

Geplaatst
Welk groot woordenboek heb je daarvoor geraadpleegt Willie ?

Nog een fragment uit de guidelines:

Traditional Caches

This is the original cache type consisting of (at a bare minimum) a container and a logbook.  The cache may be filled with objects for trade. Normally you'll find a Tupperware-style container, ammo box, or bucket filled with goodies, or smaller container ("microcache") too small to contain items except for a logbook. The coordinates listed on the traditional cache page are the exact location of the cache. A container with just an object or codeword for verification may NOT be approved if the cache does not also include a logbook.

Geplaatst
Als jij uniformiteit en transparantie zo van belang vindt, snap ik niet dat je mijn argumenten als flauwekul bestempelt.

Die gaan over uniformiteit en transparantie!

Laat ik nou de indruk hebben dat jij het over gemak hebt en niet uit willen printen ! :thumbup:

Dan zal ik het wel weer niet begrepen hebben. :thumbup:

Ik kan beter maar weer caches gaan plaatsen.

En wat dan te doen als de plaatser zijn mail niet leest, of het te onbenullig vind om op te reageren? Dan maar zo laten?

Nee, ook deze manier vind ik te halfslachtig

Ik ben met je eens dat dat een zwak punt is in het verhaal.

Maar waar het mij in dit geval over gaat is dat ik vind dat we moeten waken voor te veel "macht" van .com ( en dat is niet persoonlijk bedoeld richting Hawkeyes!) .

En het moge bekend zijn dat ik geen voorstander ben van open-/wild and freecaching e.d.,maar de regelgeving moet ook weer niet gaan overheersen.

Dan moet er dus via-via wat geregeld worden.

Maar geen ingrijpen "van bovenaf". :blink::blush:

Groet,

Geopatra.

Geplaatst
Laat ik nou de indruk hebben dat jij het over gemak hebt en niet uit willen printen ! :blink:

Kijk, :thumbup: het is natuurlijk ook weer zo dat het een het ander niet geheel uit sluit! :thumbup::blush:

Geplaatst
Wel degelijk .com terminologie.

Een stukje guidelines:

Offset Caches

Offset caches are a variation on multi-caches. They are listed as a multi-cache when selecting a cache type. They are not found by simply going to some coordinates and finding a cache there. With the offset cache the published coordinates could be of an existing historical monument, plaque, or even a benchmark that you would like to have your cache hunter visit. At this spot, the hunter looks for numbers or information already appearing on the marker or on some part of the marker or site (geocachers NEVER deface public or private property). The geocacher is then able to manipulate these numbers using instructions posted on the cache page to continue the hunt.

Oh oh, mijn huiswerk niet goed gedaan! :thumbup:

Maar , als ik het goed lees zijn dat wel degelijk multicaches: "they are listed as a multi cache, when selecting a cache type". Dus ze bestaan wel, maar ze bestaan ook niet echt !! :blink:

Dus dan zat ik er ook niet helemaal naast - denk ik.

Groet van een -soms- sneller typende dan denkende,

Geopatra.

Geplaatst
Maar waar het mij in dit geval over gaat is dat ik vind dat we moeten waken voor te veel "macht" van .com

...

maar de regelgeving moet ook weer niet gaan overheersen.

Ik ben met je eens dat er niet teveel regeltjes moeten zijn. Maar met handhaving wordt in dit geval alleen maar duidelijkheid gecreëerd naar de cachers toe, en dat kan toch nooit verkeerd zijn.

Maar nogmaals, ik denk dat in praktisch alle gevallen geen sprake is van: niet willen, maar gewoon van: niet goed begrepen hebben.

Geplaatst
Maar nogmaals, ik denk dat in praktisch alle gevallen geen sprake is van: niet willen, maar gewoon van: niet goed begrepen hebben.

Volledig mee eens!

Groet, van een niet altijd dwars liggende :blink: ,

Geopatra

Geplaatst

IMHO is het heel simpel.

Een traditional heeft als coordinaten de plek waar de cache ligt. een Parkeerplek kan wel in de tekst.

Als er vervolgens ergens ander heen gegaan moet worden is het een multi of off-set (maar in feite is een offset gewoon een simpele multi..)

De approver hoord dit bij het aanmaken te controleren, en mocht het er tussen door slippen (iedereen is menselijk) moet hij het gewoon achteraf kunnen wijzigen en de cache owner een berichtje sturen met verklaring... simpel..

Grootste voordeel van correcte traditonals zijn de impulsieve cache momenten (ik heb alle caches in een straal van een paar honderd KM in mijn GPS, dus als ik toevallig ergens tijd heb, en in de buurt van een cache ben kan ik mooi spontaan cachen. Tevens is het milieu vriendelijk, minder papier, inkt en bezine verbruik...

Maar goed, hier in NL geld blijkbaar een iets andere mentaliteit...

Geplaatst

Je kunt als je twijfels hebt altijd de omschrijving lezen die bij de cache hoort. :thumbup:

Zodoende weet je zeker dat je een multi of traditionele cache gaat doen.

Wij doen dit nu altijd omdat we een paar maal onze neus hebben gestoten, :blink: dus een juiste cache aanduiding is nooit verkeerd, :blush: maar wij gaan nu op zeker en lezen de tekst die erbij hoort ALTIJD. :thumbup:

Geplaatst
Je kunt als je twijfels hebt altijd de omschrijving lezen die bij de cache hoort.  :blink:

Dat is juist het probleem. Er zijn veel cachers die onderweg bijvoorbeeld even tijd over hebben en een cache willen zoeken. En dan heb je niet altijd de mogelijkheid om de pagina te lezen...

• 2 weeks later...
Geplaatst
Als het de eigenaren niet echt interesseerd maar de gebruikers wel dan moeten we ervoor zorgen dat de gebruikers het goed krijgen...

Hulde !!! :thumbup:

Geplaatst
Wij doen dit nu altijd omdat we een paar maal onze neus hebben gestoten,  :blush:

Dit is dus de beste reden om alle caches goed te categoriseren. Om te voorkomen dat het anderen ook gebeurt.

@Hawkeyes

Klasse! En bedankt! :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...