Spring naar bijdragen

Virtuele Log?


team-JRT

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, hier even een vraag.

Bij deze cache yyy heeft xxx een virtuele STF gelogd. Hij kon niet bij de stache maar heeft hem wel zien liggen.

Is dit een geldige STF? Of mag ik die claimen omdat ik daadwerkelijk de cache heb gelogd?

 

Het gaat mij echt niet om de punten hoor want ik had thuis na het loggen pas in de gaten dat deze net nieuw was.

 

Maar ik ben wel benieuwd wat hierin nu de regels zijn.

 

Vast bedankt.

Geogroeten,

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo allemaal, hier even een vraag.

Bij deze cache [knip] een virtuele STF gelogd.

 

(...)

 

Is dit een geldige STF?

 

Een virtuele STF? Ja hoor, met een virtuele account mag dat best.

bewerkt door Wad-Seekers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me duidelijk. Niet het logboek beschreven (of beplakt) = niet gelogd.

 

Tip: Misschien is het wel netjes om even de naam en cachelink uit je post te verwijderen en de vraag wat algemener te houden. Het zal niet de bedoeling zijn om iemand te kijk te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

duidelijk geen geldige log, dus jij gefeliciteerd met je STF :thumbup: Dat de cache niet te bereiken was is dan erg sneu voor de ander maar kan dan pas gelogd worden als de CO onderhoud heeft gepleegd.

Nu vraag ik mij wel af of de cache op goede plek leest als er al staat dat je voorzichtig moet zijn met terugleggen. Dan kun je er donder op zeggen dat dit nog wel een aantal keer fout zal gaan in de toekomst.

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor de antwoorden. :thumbup:

 

Wil de OP aanpassen maar ehh hoe?? Mis ik een 'edit' knop? :blush: (uh, bij deze post wel een bewerk knop, iemand enig idee hoe ik dat moet doen?)

 

Enehh staat mijn naam als 2de in t boekje.... gezien ik er niet op heb gelet weet ik dat niet 100% zeker.

Gezien de logs van de cache blijkbaar wel. Ik zal de CO wel even een berichtje sturen met die vraag om dat even bevestigd te krijgen (of niet)

 

@Lepman, gefeliciteerd met je FTF. Volgende keer voorzichtiger terugleggen :P hahaha.

bewerkt door JMR&T
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem contact op met de cache-eigenaar. Alleen de clio-clan kan hierover beslissen. Dit gaat alleen de plaatser en de vinder van de cache aan. Geocaching.com speelt hierin geen rol. Er zijn geen regels voor, hooguit richtlijnen. De cache-eigenaar bepaalt het spel en beslist of het is gespeeld zoals bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke. zal de CO even een berichtje doen.

 

Mocht PistolPaul dit ooit een keer lezen of horen, no hard feelings tegen jou hoor. Als een virtuele log mag vind ik het prima. En als de CO dat ook vind, prima dan toch.

 

Geogroet,

Jan.

bewerkt door JMR&T
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem contact op met de cache-eigenaar. Alleen de clio-clan kan hierover beslissen. Dit gaat alleen de plaatser en de vinder van de cache aan. Geocaching.com speelt hierin geen rol. Er zijn geen regels voor, hooguit richtlijnen. De cache-eigenaar bepaalt het spel en beslist of het is gespeeld zoals bedoeld.

 

Wat een vreemde gedachtegang. Iemand heeft een wereldwijd spel bedacht met daarin bepaalde richtlijnen hoe het gespeeld wordt. Na een aantal jaren ontdekt iemand dat spel, vind het na het vinden van een paar caches leuk, gaat ook een cache leggen en denkt dan te kunnen bepalen hoe het spel, wat al lang bestond, vanaf dat moment gespeeld moet worden :lol1:

bewerkt door JackHoe
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het topic "Hoe gaan we met de caches om?'' was hier ook een discussie over, het ging over een cache geplaatst door mij:

 

De cache is een pvc pijp met een vaste en een los deksel. Nu bleek de losse deksel te klemmen, waardoor de cache voor geen mogelijkheid open was te krijgen. Er zijn een aantal personen die de cache hebben gevonden, maar hem niet open kregen. Dus dat betekend geen log. Wel hebben ze een foto er van gemaakt, wat dus bewijst dat ze hem wel écht gevonden hebben.

 

Ik merk dat een deel zegt, niet gelogd is niet vonden. Het andere deel vind dat wanneer het te bewijzen is en de reden voor het niet loggen duidelijk is, dat het als een FOUND mag worden bestempeld.

 

Ikzelf vind een foto van de cache een geldig bewijs, zeker wanneer de cache niet open te krijgen is. Een ander persoon heeft de cache flink toe getakeld om wel te loggen. Dat werk je een beetje in de hand als er gezegd word dat je MOET loggen...

 

Zeker als je van wat verder komt wil je toch niet terug om alleen te loggen, omdat de cache niet open te krijgen/beschadigd is?

 

Dus, een foto van de cache en een goede reden waarom: Wel of geen found?!

bewerkt door bvdkruk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...