Spring naar bijdragen

Alleen Gecorrigeerde Puzzels Naar Gps


Nuffie

Aanbevolen berichten

Wie weet wat ik in GSAK moet instellen om van de mysteries alleen de mysteries met gecorrigeerde coördinaten in mijn Nüvi 550 te krijgen. Uiteraard wel samen met alle tradi's, multi's, earthcaches, e.d.

Ik kan wel de gevonden caches uitfilteren, maar kan niet vinden hoe ik niet-gecorrigeerd mysteries eruit kan houden. Dat is toch wel handig, want een ongecorrigeerde mysterie ga je toch nooit zoeken ;-)

Wie weet raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie weet wat ik in GSAK moet instellen om van de mysteries alleen de mysteries met gecorrigeerde coördinaten in mijn Nüvi 550 te krijgen. Uiteraard wel samen met alle tradi's, multi's, earthcaches, e.d.

Ik kan wel de gevonden caches uitfilteren, maar kan niet vinden hoe ik niet-gecorrigeerd mysteries eruit kan houden. Dat is toch wel handig, want een ongecorrigeerde mysterie ga je toch nooit zoeken ;-)

Wie weet raad?

De oplossing is een filter aanmaken in GSAK waarbij je opgeeft dat je alleen de mysteries met gecorrigeerde coordinaten wil zien.

Op de tab "other' kun je aangeven dat je alleen de mysteries wil hebben, en ook dat je alleen geinetresseedr bent in de caches die corrected coordinates (checkbox beneden alleen de Yes aanvinken) bezitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan, best wel makkelijk zelfs.

 

Maak gebruik van het filter (F2) en het laatste tabblad in het filter 'WHERE'

 

Kopieer onderstaande naar het tabblad en je hebt een filter met alleen opgeloste puzzels en de rest.

 

((CacheType="U" and HasCorrected) OR CacheType<>"U")

 

Uiteraard kan je nog veel meer aan het zelfde filter toevoegen.

 

Succes!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alle mysteries kun je vanachter je PC oplossen. Ze zijn er ook die je ter plekke, bv. in een serie van andere caches, moet oplossen. Ik zou zo niet weten hoe je dat in GSAK in 1 export met de andere cachetypes erbij kunt doen. Maar je kunt wel 1 export maken met een filter alles behalve mystery en een 2e export met alleen mystery en bij Corrected Coordinates alleen Yes in het filter. De 2 exports uiteraard een andere naam geven, anders overschrijven ze elkaar. Ik ga er overigens van uit dat op een Nuvi het gelijksoortig werkt met gpx bestanden als op bv. een Oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef eerder een draadje over

filteren.

Toen werd me een macro aangeraden. Daarmee kan je meerdere filters combineren.

Dat werkt erg handig.

Er is een macro FiltersCombine waarbij je opgeslagen filters kunt combineren. Je zou een filter kunnen opslaan met alle caches behalve mysteries en eentje met mysteries die nog niet zijn opgelost. Deze filters laten combineren met genoemde macro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk bedankt voor alle tips. Die van Team Mikijo heb ik toegepast en dat werkt prima.

Alleen had ik deze filteroptie graag in de "Export GPX/LOC" omdat ik op mijn netbookje graag wil blijven zien of er nog onopgeloste puzzels in de buurt zijn.

Maar ja, je kunt niet alles hebben hé. Dan maak ik gewoon twee filters aan: 1 met en 1 zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een kleine aanvulling:

 

Er is nog een andere methode om heel precies één set van caches te maken die je in je export wil hebben.

 

Zelf maak ik in dit soort gevallen nogal eens gebruik van de "User Flags".

Zorg ervoor dat het veldje User Flags zichtbaar is in je View (Via View -> Add/Remove Columns...)

 

  • Verwijder eerst alle bestaande user flags (F7)
  • Maak een eerste filter, bijvoorbeeld alle mysteries met corrected coords
  • Druk op Shift+F6 om voor die set de User Flags te zetten
  • Kies een nieuw filter, bijvoorbeeld alle nog niet gevonden multi's in eenbepaald gebied
  • Druk opnieuw op Shift+F6 om ook deze aan te vinken
  • Enz.

 

Je kunt hierna nog individuele caches verwijderen, door het vinkje weg te halen of nog caches toevoegen, door een vinkje te zetten.

 

Aan het eind heb je een hele verzameling caches die zijn aangevinkt. Je kunt deze selecteren door op F8 te drukken.

Je ziet dan alleen de caches met een vinkje staan.

 

Deze kun je in één keer naar je Nüvi exporteren.

 

Deze methode gebruik ik bijvoorbeeld ook om caches te markeren die we op vakantie willen gaan doen.

Nadat de vinkjes zijn gezet, even op F8 drukken en dan een global replace doen (onder menukeuze Database) en één van de 4 User Data velden voor al deze geselecteerde caches in één klap vullen met bijvoorbeeld 'Vak 2011'.

Daarna hoef ik alleen nog maar te filteren op "User Data = Vak 2011" om ze weer tevoorschijn te toveren.

 

Samenvattend:

Het gecombineerde gebruik van User Flags en User Data is een prima middel om een subset van caches te maken op basis van heel specifieke criteria.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuffie, ik begrijp je probleem niet helemaal geloof ik. Je hebt op je netbook ook gsak neem ik aan? Je kunt toch het filter alleen aanzetten als je een export wil doen?

Jan

Je hebt gelijk. Dat kan ook, maar ik vind het wel handig als ik de gevonden en de niet-beschikbare caches er niet steeds tussen heb zitten. Dus gebruik ik vaak een filter. Ook om gewoon op mijn netbookje te kijken. Vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...