Spring naar bijdragen

Heel Nederland In Gsak Met Pq's


Nuffie

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wij staan nooit op campings maar altijd vrij of op camperplaatsen en zijn niet alleen in nederland op pad. Dus nee, internet is niet altijd beschikbaar.

 

Wat is er nou makkelijker dan op donderdagmiddag 2x op een knop te drukken en 15 pq's worden automatisch geupload in GSAK en ik heb de allerlaatste info bij me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het is helaas niet zo vanzelfsprekend om internet op een camping hebt. Als een (grote anwb) camping het uberhaupt al heeft, kost het een flinke smak duiten om er gebruik te kunnen maken.

internet op je mobieltje nemen, €4,75 p/m bij vodafone, en dan je mobiel als modem voor je laptop / netbook gebruiken.

 

 

Dat is ideaal ja. Maar T-Mobile staat dat niet toe bij een iPhone abonnement. Jammer.

bewerkt door Snapernixvan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het is helaas niet zo vanzelfsprekend om internet op een camping hebt. Als een (grote anwb) camping het uberhaupt al heeft, kost het een flinke smak duiten om er gebruik te kunnen maken.

internet op je mobieltje nemen, €4,75 p/m bij vodafone, en dan je mobiel als modem voor je laptop / netbook gebruiken.

 

 

Dat is ideaal ja. Maar T-Mobile staat dat niet toe bij een iPhone abonnement. Jammer.

 

Vodafone staat dat ook niet toe bij het abonnement voor deze prijs. Als je dat wilt zul je een behoorlijk duurder abonnement moeten nemen, bij welke provider dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, mag niet werkt wel ;)

gewoon zorgen dat je binnen je databundel blijft, gaan ze niet moeilijk doen, er zijn overigens wel bundels waar je mobieltje als modem gebruikt mag worden.

bij vodafone ligt de limiet op 250MB p/m

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerste kun je het eenvoudigste het de buren tool gebruiken.

Ik heb die tool eens opgehaald. Toen bleek dat ik mijn nickname en wachtwoord in het programma moet opgeven.

Dat vond ik niet prettig. Inloggen doe ik liever rechtstreeks op gc.com. Er was geen optie om eerst zelf in te loggen en daarna de tool te starten.

de buren.eu is een 'trusted partner' van groundspeak. Vandaar dat we ook beta tester zijn voor de geocaching.com API.

De website maakt gebruik van OAuth, waarmee de gebruiker de buren.eu toestemming geeft om namens de gebruiker geocaching.com te benaderen. Hiermee kan de buren alles op geocaching.com doen namens die gebruiker. Niet dat de buren dat doet overigens.

 

Het de buren tool maakt geen gebruik van OAuth, maar logt in op de website van geocaching.com (dat zie je gebeuren)

 

Ook de Geocache Submitter van de buren.eu vraagt om jouw geocaching.com account. Deze applicatie is goedgekeurd door Groundspeak. Vandaar dat deze applicatie ook het geocaching.com logo mag voeren.

 

Dus de buren.eu geniet het volste vertrouwen van Groundspeak zelf. Dus de gebruikers kunnen dit ook hebben.

 

- Robert

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dit betoog heb je me juist niet overtuigd.

 

Zoals wordt aangegeven zou de buren van alles namens de gebruiker kunnen doen. En juist die mogelijkheid (al wordt er volgens jou geen gebruik van gemaakt) is voor mij de reden om de tools niet te gaan gebruiken. Ik hou zelf graag de controle over wat er door (of in geval van de tooling namens) mij wordt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dit betoog heb je me juist niet overtuigd.

 

Zoals wordt aangegeven zou de buren van alles namens de gebruiker kunnen doen. En juist die mogelijkheid (al wordt er volgens jou geen gebruik van gemaakt) is voor mij de reden om de tools niet te gaan gebruiken. Ik hou zelf graag de controle over wat er door (of in geval van de tooling namens) mij wordt gedaan.

Ik had van jou ook niet anders verwacht :yes:

 

Maar ik begrijp dat je dan ook geen GSAK gebruikt? Zelfde verhaal.

Alle applicaties van derden die de geocaching.com API gebruiken, kunnen namens de gebruiker dingen doen op geocaching.com. Zo werkt OAuth nu eenmaal. Zo ook bv met Twitter apps.

 

Indien je zelf graag controle houdt, dan moet je alleen geocaching.com gebruiken. Jouw goed recht. Alleen vind ik niet dat er suggesties bepaalde richting op gemaakt moeten worden. Dus ik hoop dat dit een algemene statement van jou is en dat je in geen geval geocaching apps van derden gebruikt die OAuth gebruiken (dus namens jou geocaching.com benaderen) en niet alleen omdat het de buren is. Want zoals gezegd, wij zijn 'trusted partner' van Groundspeak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Automatisch downloaden van PQ's met 1000 caches:

http://www.leoluk.de/paperless-caching/pqdl/pqdl-en

 

En dat werkt inderdaad als een speer. Alleen jammer dat de -r optie (wissen van gedownloade PQ op gc.com) niet goed werkt.

Met het de buren tool de PQ aangepast naar 1000, deze met PQDL binnenhalen en dan in GSAK laden en verwerken.

Het is niet helemaal één druk op de knop, maar het is te overzien.

Bedankt voor de tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...