Spring naar bijdragen

Heel Nederland In Gsak Met Pq's


Nuffie

Aanbevolen berichten

Ik begin de grenzen te naderen van het max aantal PQ's dat ik mag aanmaken om heel Nederland in mijn GSAK te krijgen. Ik gebruik nog het max aantal van 500 caches per PQ omdat ik het lekker automatisch wil doen (2 drukken op de knop). Maar ik mag maar max 35 PQ's per week downloaden en straks past heel Nederland daar niet meer in.

Het aantal nieuwe caches lijkt wel exponentieel toe te nemen en ik moet nu bijna elke maand een nieuwe PQ maken om bij te blijven.

Is er iemand met een slim idee hoe ik dit kan oplossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn 2 dingen die hier spelen.

1. de PQ instellen op geocaching.com

2. het verwerken in GSAK.

 

Voor het eerste kun je het eenvoudigste het de buren tool gebruiken. Hiermee kun je geheel automatisch PQ instellen op geocaching.com voor Nederland, Belgie of Nederland en Belgie. Eventueel kun je ook een coord met radius opgeven. Met een druk op de knop worden alle PQs aangemaakt op geocaching.com.

 

Voor het verwerken in GSAK zijn PQs met max 500 caches geen probleem. De email kan automatisch verwerkt worden. Maar voor PQs van 1000 worden de PQS niet met de email meegestuurd. De oplossing zal spoedig komen. De maker van GSAK heeft het al geimplementeerd zoals ik het begrijp, maar het wachten is op het live maken van de geocaching.com API. Dit zal spoedig gebeuren (verwachting is binnen 1 a 2 maanden).

Wanneer GSAK dan met de nieuwe versie komt, waarbij je de PQs rechtstreeks van de geocaching.com server kan plukken weet ik niet.

Maar misschien zijn er ook scripts die het nu via geocaching.com site doen (scraping).

 

Hoe dan ook, oplossing komt snel en zijn PQs van 1000 geen probleem meer.

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het script van leoluk lijkt bruikbaar, maar ik ben een programmeerleek dus ik vraag mij af hoe je dit moet toepassen. Moet je de commandline gewoon in een Windowsbox draaien of moet het ergens binnen GSAK?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel me eerst eens, waarom jij alle Nederlandse caches in GSAK of waar ook wilt hebben. Ze zijn na een dag al weer verouderd en je kunt nooit op één dag zowel in Zoutkamp, Geleen, Middelburg of Den Helder zijn? Dus na een week kun je weer opnieuw beginnen omdat je gegevens onbetrouwbaar worden? Ik zie die vragen hier wel vaker voorbij komen en ik heb nooit begrepen, waarom iemand dat zou willen.... Kortom, het praktische nut ervan ontgaat me.

 

Maar misschien zijn er redenen te bedenken, waar ik nog niet aan gedacht heb. Vertel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij halen ze elke week binnen en waarom? Wij hebben een camper en gaan daar elk weekend mee op pad en weten als we op donderdagavond vertrekken bijvoorbeeld niet waar we op zaterdag zullen zijn. Meestal weten we de eerste overnachtingsplek en daar houd het dan ook mee op.

Het kan makkelijk zijn dat we op vrijdag in Gelderland zitten en op zaterdag in Limburg en op zondag via Brabant en Zeeland terug naar huis gaan.

 

En dan is het heel erg makkelijk als je alleen maar even ter plekke je laptop pakt en met een filter de caches direct in de omgeving in de gps zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het script van leoluk lijkt bruikbaar, maar ik ben een programmeerleek dus ik vraag mij af hoe je dit moet toepassen. Moet je de commandline gewoon in een Windowsbox draaien of moet het ergens binnen GSAK?

 

je hoeft niets te programmeren, hoe het precies werkt staat op die pagina beschreven bij Manual en Usage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, dat lijkt me een goede reden. Maar is het langzamerhand niet normaal gebruik, dat je op campings en zo internet hebt? Je kunt dan toch heel gemakkelijk met 1 druk op de knop een pocketquery van 1000 caches in jouw omgeving binnenhalen? Nou ben ik geen kampeerder, dus de vooruitgang van de techniek op die accomodaties zijn me niet zo bekend, maar hotelaccomodaties ken ik wel en daar heb je tegenwoordig praktisch overal de beschikking over (vaak gratis) fatsoenlijk internet. En je laptop heb je toch al bij je in je camper. Toch? En met een iphone is het al helemaal simpel om de caches in de buurt van je huidige lokatie binnen te halen.

 

Ik begrijp je motief, maar ik weet niet of ik al het gedoe met al die pocketqueries er voor over zou hebben, terwijl er in mijn beleving simpeler methoden zijn. En in één weekend van Limburg naar Roodeschool en over Schagen terug naar Westkapelle lijkt me onwaarschijnlijk, maar als gezegd, ik ben geen kampeerder.

 

Als jij je er prettig bij voelt en je hebt het veilige idee dat je alles bij je hebt wat je onderweg mogelijkerwijs zou kunnen tegenkomen, dan is het een prima methode. Moet je trouwens op campings betalen voor internet of is dat anno 2011 inclusief? Velen zullen een laptop in hun camper of caravan hebben??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, dat lijkt me een goede reden. Maar is het langzamerhand niet normaal gebruik, dat je op campings en zo internet hebt? Je kunt dan toch heel gemakkelijk met 1 druk op de knop een pocketquery van 1000 caches in jouw omgeving binnenhalen? Nou ben ik geen kampeerder, dus de vooruitgang van de techniek op die accomodaties zijn me niet zo bekend, maar hotelaccomodaties ken ik wel en daar heb je tegenwoordig praktisch overal de beschikking over (vaak gratis) fatsoenlijk internet. En je laptop heb je toch al bij je in je camper. Toch? En met een iphone is het al helemaal simpel om de caches in de buurt van je huidige lokatie binnen te halen.

Nee, het is helaas niet zo vanzelfsprekend om internet op een camping hebt. Als een (grote anwb) camping het uberhaupt al heeft, kost het een flinke smak duiten om er gebruik te kunnen maken.

 

Ik heb ook NL en NLtalig Belgie in mijn gsak, en daar staat heel veel aantekeningen in van caches die we gedaan hebben of nog willen doen.

 

Maar ff antwoord op de vraag van de topic starter. Ik heb nu 13 pq's voor NL van max 1000. Door een add-on (DownloadThemAll) in Firefox, kan ik die met een klik allemaal tegelijk downloaden en in GSAK als een folder in een keer in GSAk halen. Ook in twee klikken.

 

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het is helaas niet zo vanzelfsprekend om internet op een camping hebt. Als een (grote anwb) camping het uberhaupt al heeft, kost het een flinke smak duiten om er gebruik te kunnen maken.

internet op je mobieltje nemen, €4,75 p/m bij vodafone, en dan je mobiel als modem voor je laptop / netbook gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerste kun je het eenvoudigste het de buren tool gebruiken.

Ik heb die tool eens opgehaald. Toen bleek dat ik mijn nickname en wachtwoord in het programma moet opgeven.

Dat vond ik niet prettig. Inloggen doe ik liever rechtstreeks op gc.com. Er was geen optie om eerst zelf in te loggen en daarna de tool te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...