campvache75 Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Ik vraag me af wat je aan zo'n fluitje hebt als je ergens in de middle of nowhere staat. Toen ik nog honden had had ik altijd de riem om mijn nek, daar zat een zware musketon haak aan en daar kon je flink mee uithalen. Zoals eerder geopperd kun je een flesje deo of haarspray meenemen. Of gewoon een enorme herder aanschaffen :-)
Sivota Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Ik vraag me af wat je aan zo'n fluitje hebt als je ergens in de middle of nowhere staat. Toen ik nog honden had had ik altijd de riem om mijn nek, daar zat een zware musketon haak aan en daar kon je flink mee uithalen. Zoals eerder geopperd kun je een flesje deo of haarspray meenemen. Of gewoon een enorme herder aanschaffen :-) Lawaai schrikt belagers af, een fluitje heeft echt in bos of veld veel meer bereik dan mijn stem, ik kan het (binnen mijn bereik) om mijn nek hangen en als ik bijvoorbeeld val, dan hou ik het blazen op een fluitje langer vol dan roepen (dat laatste is mijn ervaring en ook voornaamste reden om het te dragen). En... een fluitje kan mij weliswaar worden afgepakt, maar het kan niet tegen mij worden ingezet zoals bijvoorbeeld haarlak of deo... Slaan, ach ik denk dat ik daar persoonlijk niet zover mee kom, ik ben niet zo sterk en roep liever meteen ook hulp in, wanneer mogelijk, daarom dus een fluitje. Zo'n alarm busje. Ik kan er waarschijnlijk op het moment dat het nodig is niet bij of er niet mee omgaan. Voor mij werkt een fluitje beter dan wat anders, maar ik ben eigenlijk ook nooit zo bang voor belagers, meer voor vallen etc. Doe verder vooral wat het best bij jou past en waar je je het meest veilig bij voelt en bedenk het niet alleen, maar probeer ook eens uit hoe het voor je werkt
MacDD Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 En dan het liefst zo'n politiefluitje van metaal. Maken de meeste herrie. Maar verder weet ik het niet met dit topic, zitten we hier elkaar een angstneurose aan te prate? k heb dus zo'n fluitje aan mijn rugzak omdat ik regelmatig alleen de hort op ben en dan heb ik zoiets nodig voor het geval het fout gaat en ik een berg afdonder of zoiets. Maar dan moet je ook wle het internationale noodsein kennen.
xedion Geplaatst 2 november 2011 Geplaatst 2 november 2011 Nordic walking stick. Je hebt meteen een prikker en verdediging bij je. Trouwens ook makkelijk om in de bossen "stabiel" te wandelen soms.
hejo1111 Geplaatst 15 december 2012 Geplaatst 15 december 2012 (bewerkt) En als he je wel overkomt ###### (misschien een niet aardig berichtje) # tekst aangepast i.v.m. een inderdaad 'niet aardig berichtje' 15 december 2012 bewerkt door Geoman Ongepaste, waarempel 1e posting. 1 waarschuwingspunt en een maand moderatie.
Vlindertje Geplaatst 15 december 2012 Geplaatst 15 december 2012 Welkom op het forum. Leuke eerste post ...
bastos Geplaatst 15 december 2012 Geplaatst 15 december 2012 En is dit geen optie? http://www.security-discount.com/products/en/Alarm-device-lamps/Alarm-signals/Shrill-alarm-TW1000-with-110-dB.html
Team Tabak Geplaatst 15 december 2012 Geplaatst 15 december 2012 Er zijn slechts twee opties: a) Ga niet alleen een bos in, wanneer je je onzeker voelt. Ga samen met iemand, die je vertrouwt. Alle andere oplossingen gaan niet werken, wanneer je werkelijk iemand tegenkomt, zie kwaad in de zin heeft en zich voorbereid heeft. Wij hebben overigens wel altijd een zeer scherp fluitje bij ons in geval we gescheiden lopen te zoeken of wat dan ook en één van beiden zou wat overkomen. Dan denk ik aan vallen, hoofd stoten of dat soort dingen. Wij zijn overigens in een bos tijdens de vele wandelingen en fietstochten, die we gemaakt hebben en de laatste vier jaar tijdens het cachen nog nooit vreemd volk tegengekomen. In stedelijke gebieden daarentegen hebben we wél eens de neiging om achterom te kijken.......
Emmynem Geplaatst 27 december 2012 Geplaatst 27 december 2012 Wat is jullie tweede optie Team Tabak? Ik denk dat je met fluitjes oid niet zoveel uithaalt. Als je je niet prettig voelt in een bos, dan moet je daar gewoon niet rond gaan banjeren. Of inderdaad iemand meenemen.
Team Tabak Geplaatst 27 december 2012 Geplaatst 27 december 2012 (bewerkt) De eerste optie was: Ga niet alleen het bos, wanneer je je onzeker voelt. De tweede optie was.... Als je toch graag wilt, ga dan samen met iemand die je vertrouwt.... Ik ben het helemaal met jou eens, dat alle andere opties niet veel zullen uithalen, als iemand écht kwaad in de zin heeft. 27 december 2012 bewerkt door Team Tabak
Emmynem Geplaatst 27 december 2012 Geplaatst 27 december 2012 Ah hij heeft van jouw b = een smiley gemaakt Ik zie het! Vraag me ook altijd af of iemand wel bij de les genoeg is om nog op een fluitje te blazen, een busje van het 1 of ander te pakken of weet ik wat als er echt iets gebeurd. Denk dat je toch uit instinct handelt. Schoppen of wegrennen...
Team Tabak Geplaatst 27 december 2012 Geplaatst 27 december 2012 Ik stam nog uit de tijd van Joop den Uyl. Ook hij had altijd "twee opties".... Maar voordat hij het volk kenbaar had gemaakt, welke mogelijkheden tot nivellering hij onder optie één schaarde, was hij optie twee vergeten of de interviewer vervolgde de uitzending met de volgende vraag..... Vele jaren later heeft Spekman het kladblaadje met optie b kennelijk toch nog gevonden..... En nu heeft niemand er een smiley voor in de plaats gezet..... Ter zake.... Maar je hebt gelijk.... Wegwezen lijkt me de beste keuze. Een fluitje kán handig zijn in geval je met z'n tweeën bent en de één wil de ander waarschuwen voor wat dan ook. Gelukkig liggen er ook veel caches op andere plekken dan in een donker bos. We hebben er ook aardig wat gevonden in open weilanden, waar je slechts het risiko loopt op een forse aanvaring met een stier, indien je de verkeerde kleur kleding aan hebt en het waarschuwingsbordje negeert.... Het cachersbestaan kan gepaard gaan met veel complicaties, maar ze zijn wél allemaal te overwinnen....
Ringeling Geplaatst 28 december 2012 Geplaatst 28 december 2012 Ik denk dat je op zoek bent naar wat men noemt het Persoonlijk Alarm Op zich niet verkeerd om te kunnen gebruiken wanneer je alleen op pad gaat in de natuur. Het kan voorkomen dat je ten val komt en bv wat breekt of een blessure oploopt waardoor verder lopen niet mogelijk is. Als je dan ook nog eens geen netwerkontvangst hebt voor je mobiele telefoon kan het zomaar handig zijn dat je een alarmsignaal kunt geven.
Aanbevolen berichten