Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben het met Cernunnos eens. De kans op een aanval is niet groot. De kans op een ongelukje lijkt me veel groter. Zorg voor een opgeladen telefoon. Je zou ook een zendende gps kunnen overwegen. Dan kunnen familieleden/vrienden/bekenden (kies uit) je vinden.

Geplaatst

Als aanvulling op bovenstaande bericht;

Voor veel smartphones is software beschikbaar voor noodgevallen. Van ICE software tot software die je locatie aan vooraf ingestelde nrs doorgeeft en/of per mail. In noodgevallen ben je dan dus altijd te vinden door hulpdiensten. Sommige software maakte het ook mogelijk dat je vanaf de melding volgbaar bent.

Gewoon de verschillende stores, shops etc voor jou besturingssysteem eens doorlopen.

Geplaatst

Ik heb dus zo'n herrie ding en ik gebruik hem niet meer, ligt hier in de kast en je mag hem zo meenemen.

Ten eerste moet je zoiets echt bij de hand hebben en dat had ik niet altijd. Ten tweede gaat hij als je hem wel voor het grijpen hebt ook weleens per ongeluk af, doordat je touwtje ergens achter blijft hangen.

Dan maakt hij wel zo'n kolere herrie dat iedereen in een straal van 10 meter op slag (minstens een paar dagen) slechthorend is en met blijvende tinnitus blijft lopen. Jij zelf dus ook!!!! :thumbdown:

Ik heb tegenwoordig gewoon net zoals vroeger voor dat kolere-herrie-ding, een bus deo in mijn tas en die werkt heel goed tegen nare luchtjes, misschien ook wel tegen nare mannen. ;)

groetjes GeoVlinder

• 2 weeks later...
Geplaatst

Het lijkt mij ook niet echt nodig wanneer je gewoon overdag op pad bent. 's avonds en 's nachts is het weer een ander verhaal.

Verder lijkt het mij handig wanneer je ergens een cache plaatst je jezelf even verdiept in het gebied/omgeving.

Zo zag ik pas een cache op een locatie waar ik 's avonds of 's nachts toch niemand heen zou laten gaan (alleen).

Geplaatst

Sleutelbos in je vuist met een sleutel tussen je vinger doorstekend

Zo he, DIE ga ik onthouden.... sleutels heb je eigenlijk altijd wel in je zak. Ik woon in een grote stad en daar zou dat nog best eens van pas kunnen komen. :ph34r: In het bos ben ik niet zo bang.

Geplaatst

Smurfenspray, oftewel X-marker, is in Nederland een legaal middel om jezelf te verdedigen.

Zorgt ervoor dat iemand tijdelijk het zicht wordt ontnomen en dat hij/zij minimaal twee dagen met een blauw hoofd rond loopt.

En ik weet niet of de leverancier het nog steeds doet, maar gebruik je de X-marker, en laat je een proces verbaal opmaken waarbij je aangeeft dat je de X-marker

hebt gebruikt, dan krijg je van de fabrikant een nieuwe.

Geplaatst

Wist u dat?

Als u binnen drie jaar na aankoop de X-marker heeft moeten gebruiken waarvoor hij ontworpen is, u gratis een nieuwe krijgt!* Hierdoor bent u altijd veilig voor slechts enkele euro’s per jaar.

*Stuur de gebruikte X-marker en een kopie van het politierapport en binnen drie jaar na de originele aankoop naar Personal Safety Products BV. Het adres waar u dit naar toe kunt zenden kunt u vinden op de website.

Geplaatst

Wist u dat?

Als u binnen drie jaar na aankoop de X-marker heeft moeten gebruiken waarvoor hij ontworpen is, u gratis een nieuwe krijgt!* Hierdoor bent u altijd veilig voor slechts enkele euro's per jaar.

Dit vind ik, geloof ik wel, een van de meest trieste en misleidende reclames ooit...:crybaby:

Geplaatst

Dit vind ik, geloof ik wel, een van de meest trieste en misleidende reclames ooit...:crybaby:

Pepperspray, x-marker, stokken uit het bos, sleutelbossen? :thumbdown: Ik vind dit een van de meest trieste topics worden die ik hier op dit forum ooit gelezen heb. Als we zo bang moeten zijn, misschien moeten we dan een andere hobby gaan zoeken en cachen maar laten voor wat het is. Ik beweer niet dat er geen geweld is in de maatschappij, maar om nu gewapend te gaan cachen? :no:

• 1 month later...
Geplaatst

Beetje late reactie, maar ik heb zelf deze (misschien niet helemaal deze, maar hij lijkt erop):

http://www.115db.nl/

Niet per sé om aanvallers af te schrikken, maar stel dat je in een greppel stapt en je enkel breekt (ja, ik noem maar wat :blush: ) dan kan je in ieder geval de aandacht trekken.

Die mevrouw die wekenlang vermist was in Spanje had ook zo'n fluitje, dat heeft haar uiteindelijk gered!

Geplaatst

Beetje late reactie, maar ik heb zelf deze (misschien niet helemaal deze, maar hij lijkt erop):

http://www.115db.nl/

Niet per sé om aanvallers af te schrikken, maar stel dat je in een greppel stapt en je enkel breekt (ja, ik noem maar wat :blush: ) dan kan je in ieder geval de aandacht trekken.

Die mevrouw die wekenlang vermist was in Spanje had ook zo'n fluitje, dat heeft haar uiteindelijk gered!

Dank je wel voor je reactie.

Geplaatst (bewerkt)

Die hond! Hihi, en dan een grote!

Maar even serieus, ik vraag me echt af hoe reeel dit topic is.

Ik "kom net kijken" dus weet niet of er al eens over gepost is, maar hebben mensen hier ervaring met lastig gevallen worden?

Ik helemaal niet, maar ja, woon niet in de stad en kom net kijken......

Fluitje heb ik standaard op de ( borst )klip van mijn rugtas. Is een bekende scoutingmethode om aandacht te trekken.

Handig in geval van nood.

De tips voor bij nood, vind ik heel zinvol.

Een val kan in een klein hoekje zitten.

Ik cache meestal met een vriendin, niet alleen gezellig, maar ook een veilig gevoel. Samen sta je sterk.

bewerkt door jo-c
Geplaatst

Lijkt me erg lastig als je bang bent om alleen te gaan cachen. Ik geloof echter niet dat er ooit een cacher is aangerand afgelopen jaren.

Maar er zijn er meer die een beetje angst hebben om alleen op stap te gaan. Misschien kunnen de draadjes samengevoegd worden?

Oplossing? Lastig.......als je geen cache maatje hebt. Misschien een oproep onder de topic SAMEN OP STAP?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...