Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben bezig met een Earthcache. Nu is deze erg eenvoudig als je niet hoeft te bewijzen dat je ook daadwerkelijk op de plek bent geweest. Volgens mij is de enige optie een foto. Maar dat mag weer niet.

Maar als ik het goed lees gaat het om het plaatsen van een foto in de log. Dit mag je niet verplichten/vragen. Is het wel toegestaan om om een foto van de cacher op de locatie te vragen en deze te laten mailen? Ik zie dit bijvoorbeeld bij GCZDDQ - First Dutch Earth Cache - Wheel of Bassa staan. Ik heb de CO nog niet gevraagd, maar mij lijkt het een heel goed alternatief.

Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij mag je wel vragen, maar niet meer eisen. Ik heb bij mijn cache Noorderleeg de eis van het plaatsen van een foto gewijzigd in een verzoek (het zou aardig zijn als ...) voor het plaatsen van een foto.

Of dat volgens het officiële beleid is weet ik niet, maar het heeft nog geen problemen opgeleverd. :)

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Natuurlijk mag vragen wel, maar ik had begrepen dat je het als 'bewijs van aanwezigheid' op de locatie wilde gebruiken. Daarvoor moet je dus iets anders verzinnen. Wat bedoel je trouwens met 'Ik heb het de CO nog niet gevraagd.'? Je bent toch zelf de CO? Ik denk dat je de reviewer bedoelt?

Earthcaches dus over iets geologisch gaan, dus ik vrees dat je toch iets van een geologische vraag/activiteit voor het logbewijs zult moeten verzinnen om de boel rond te krijgen.

• Top! 1
Geplaatst

Laat cachers een aantal vragen beantwoorden die alleen ter plaatse opgelost kunnen worden en niet te vinden zijn op internet of via streetview. Als de locatie echt de moeite waard is maken de meeste cachers gewoon wel een foto. Eisen mag echter volgens de Earthcache guidelines niet meer.

Geplaatst

Ik vind ze beiden niks aan, maar ieder zijn meug.

Ik mis bij dit soorst caches eigelijk gewoon de cache, Die is er gewoon niet en toch een puntje. Beetje raar in mijn beleving.

Geplaatst

Kun je niet vragen om een foto met een geotag?

Kan je zo een foto leveren die op een heel andere plaats is gemaakt met een geotag erin :)

Notepad is een groot voordeel

Geplaatst

Je kan wel vragen, maar niet meer foto van persoon.

Misschien is een foto van de Gpsr bij 'de plek' in combi met vragen wel gewoon de oplossing.

Geplaatst

Misschien is een foto van de Gpsr bij 'de plek' in combi met vragen wel gewoon de oplossing.

Nogmaals, foto's vragen is prima, foto's eisen niet. Niet alleen 'foto van persoon', maar gewoon helemaal geen foto's, behalve zoals in de guidelines als uitzondering staat aangegeven, nl. indien het betrekking heeft op de 'geologische activiteit' die aan de earthcache gerelateerd is. En dan nog moet de reviewer die uitzondering speciaal toekennen. Het is allemaal met een paar keer klikken terug te vinden:

7. Requests for photographs must be optional. Exceptions to this guideline will only be considered if the requested photograph is related to an Earth Science logging activity such as recording a phenomenon. This particular guidelines was updated on 1 January 2011. All EarthCaches must conform to this guideline as photo requests are considered "additional logging requirements" (ALRs) and follow the guidelines set forth by Geocaching.com.

Existing EarthCaches that do not meet this guideline must be updated to comply. Cache owners may not delete the cacher's log based solely on optional tasks.

Geplaatst (bewerkt)

Persoonlijk vind ik dat een foto niet meer dan je plicht is om die bij je log te zetten van een earthcache, dit is immers je enige bewijs dat je daar geweest bent. Er wordt toch ook een naam gevraagd in een logboekje/rol als fysiek bewijs voordat je deze mag loggen op gc.

bewerkt door de-fam
Geplaatst

Je kan natuurlijk ook een foto van de gebruikte GPS verlangen, met op de achtergrond een markant deel van de cache route.

Geplaatst

De naam van een cacher op een logrol (meestal met een anonieme nickname) is natuurlijk heel wat anders dan een goed zichtbare persoon op een foto, als het om privacy gaat. Ik heb me altijd al afgevraagd waarom ik zo nodig vol in beeld moet bij sommige caches. Als je echter prijs stelt op het handhaven van privacy dan is er slechts één oplossing. De cache niet doen.

De oplossing die hierboven wordt aangedragen is de beste. Maak een foto van de plek waar je geweest ben met een arm en een GPS apparaatje in beeld. Dan ben je er toch. En het is en blijft aan de legger of deze de foto als bewijs erkent.

Geplaatst

Ik ben bezig met een Earthcache. Nu is deze erg eenvoudig als je niet hoeft te bewijzen dat je ook daadwerkelijk op de plek bent geweest. Volgens mij is de enige optie een foto. Maar dat mag weer niet.

Maar als ik het goed lees gaat het om het plaatsen van een foto in de log. Dit mag je niet verplichten/vragen. Is het wel toegestaan om om een foto van de cacher op de locatie te vragen en deze te laten mailen? Ik zie dit bijvoorbeeld bij GCZDDQ - First Dutch Earth Cache - Wheel of Bassa staan. Ik heb de CO nog niet gevraagd, maar mij lijkt het een heel goed alternatief.

Ik zie bij deze cache helemaal niet staan dat je de foto moet mailen. Wel de antwoorden, en dan moet je je foto plaatsen bij de log. Toegegeven: het staat er wel wat verwarrend: "Mail de antwoorden. Voeg de foto toe aan je log." Dus ik begrijp wel dat mensen de foto ook mailen. Maar ja als ik dan in de vorige post lees dat het met de locatie te maken moet hebben, lijkt me niet dat je persoonlijk op de foto moet.

;) Misschien als de cache met het menselijk lichaam te maken heeft, dan mag het misschien wel ;)

Geplaatst

De oplossing die hierboven wordt aangedragen is de beste. Maak een foto van de plek waar je geweest ben met een arm en een GPS apparaatje in beeld. Dan ben je er toch. En het is en blijft aan de legger of deze de foto als bewijs erkent.

Hallo, is daar iemand? DIT MAG DUS NIET. JE mag GEEN FOTO als bewijs vragen, ook niet van arm en GPS. Zie mijn post hierboven.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...