Peetee Geplaatst 18 mei 2011 Geplaatst 18 mei 2011 (bewerkt) Vandaag is de nieuwe Garmin Montana (600 / 650 / 650t) serie gepresenteerd. Heel mooie apparaten !!! (maar ook behoorlijk aan de prijs.... ) Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Dbzt2ttRh8M&feature=player_embedded 18 mei 2011 bewerkt door Peetee
Cernunnos Geplaatst 18 mei 2011 Geplaatst 18 mei 2011 ziet er veel belovend uit, nu ook met stem begeleiding bij navigatie dus ook goed voor in de auto! Jammer dat je er niet mee kunt bellen en internetten 1
Fam Vogel Geplaatst 18 mei 2011 Geplaatst 18 mei 2011 Weet de prijs niet maar is wel erg mooi. Spraakbegeleiding in het bos is dan zoiets als: " bij 3de boom links "?
Bolle1961 Geplaatst 18 mei 2011 Geplaatst 18 mei 2011 spraak begeleiding is alleen bij auto / motor steun prijs vanaf €499 http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=34584#p277026
De Roode Loper Geplaatst 18 mei 2011 Geplaatst 18 mei 2011 zoals ik begrepen heb kun je er geen wherigo mee doen.
Peetee Geplaatst 18 mei 2011 Auteur Geplaatst 18 mei 2011 Peetee: het filmpje is verwijderd. Linkje aangepast.
Mars Express Geplaatst 18 mei 2011 Geplaatst 18 mei 2011 wel een beetje groot... 7.48 x 14.42 x 3.64 cm
deklarinettist Geplaatst 18 mei 2011 Geplaatst 18 mei 2011 Ziet er wel goed uit met een groter 4" display, maar zoals al eerder gemeld ook wel stevig aan de prijs.
*BaJo* Geplaatst 19 mei 2011 Geplaatst 19 mei 2011 geen wherigo https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=143&compareProduct=75227&compareProduct=26875 4 inch scherm is wel flink aan de maat.
eitjes Geplaatst 19 mei 2011 Geplaatst 19 mei 2011 Ik vraag me echt af waarom ze er geen Wherigo mogelijkheden op gemaakt hebben. Persoonlijk ben ik erg te spreken over het feit dat hij handschoenvriendelijk zou zijn. Dat vind ik namelijk het grote nadeel aan de Oregon in de winter. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van mensen (als hij straks echt te krijgen is en iemand er het geld voor over heeft).
searchjaunt Geplaatst 19 mei 2011 Geplaatst 19 mei 2011 (bewerkt) Zie ook 19 mei 2011 bewerkt door searchjaunt
Snapernixvan Geplaatst 19 mei 2011 Geplaatst 19 mei 2011 Te duur voor wat het ding te bieden heeft. Dat zal men bij Garmin ook spoedig ervaren, dus gewoon een half jaar wachten. Dan is hij 100 Euro goedkoper. Wherigo heeft men kennelijk bij Garmin opgegeven als een factor van belang. Men ziet er blijkbaar geen toekomst in en daar kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen. Het idee is nooit echt grootschalig van de grond gekomen. Gesproken aanwijzingen zijn zinnig, indien je alleen in de auto zit. Ben je met twee personen, dan voegt het weinig of niets voor. De bijrijder (bijrijdster) heeft de Oregon in de hand en leest voor, wat er geschreven wordt. Voor de standaard in de auto moet ook weer betaald worden. Als je het apparaat zou kopen voor navigatieaanwijzingen dan zijn er een groot aantal veel goedkopere alternatieven. Vergeet niet, dat je behalve de 499 Euro voor het apparaat ook nog eens flink moet investeren in kaartmateriaal. Voordat je kunt navigeren in de auto ben je zo'n 650 Euro kwijt. Belachelijk veel geld. De grootte van het apparaat kan een nadeel zijn tijdens het cachen. Oregon en zeker ook de Dakota zijn een stuk handzamer en doen hun werk goed. Kortom, afwachten maar! Eerst maar eens zien wat de praktijkervaringen zijn tijdens het cachen (daar gaat het ons toch in eerste instantie om). Ik ben benieuwd.
de tuutjes Geplaatst 19 mei 2011 Geplaatst 19 mei 2011 Hij lijkt mij te groot ik heb het idee dat ze een outdoor versie van de nuvi gemaakt hebben. maar in het filmpje zie ik geen bevestigings haak voor aan de rugzak en met 3 batterijen lijkt hij ook een beetje zwaar. (@ rob wij hebben een 4 maanden terug gespoken over het stemmetje dat je zegt waar je waypoint is hoop dat het dit is) Maarten
Ruud4d Geplaatst 21 mei 2011 Geplaatst 21 mei 2011 (bewerkt) Het lijkt me een schitterend apparaat. Ik belde laatst met Kapitein Haak en hij noemde het apparaat. Ik informeerde eigenlijk naar een Oregon. Maar het moet dan toch maar deze Montana worden. Natuurlijk ga ik niet over één nacht ijs en heb dan ook het net afgeplozen naar informatie. Daarbij ben ik een hands-on filmpje tegen gekomen van een verkoopsite in de US. Ik zeg het verkeerd. Niet 1 filmpje maar een hele batterij aan filmpjes. Zin om ook eens te kijken? Ik ben de flauwste niet: volg deze link maar. Voor de luierikken onder ons heb ik het eerste filmpje als voorbeeld. http://www.youtube.com/watch?v=qdcdss2j8-o&feature=player_embedded Edit: Blijkbaar is het lastiger om gewoon een filmpje in te voegen. Dus een linkje. Wat ik nog wel even kwijt wilde over het gesproken woord bij deze gps: je hebt niet perse een mount nodig. Je kunt ook gewoon een minijack gebruiken met daaraan een koptelefoon of luidspreker. Edit 2: Blijkbaar is het toch niet zo lastig om gewoon een filmpje toe te voegen. Kwestie van het juiste linkje gebruiken. 21 mei 2011 bewerkt door Ruud4d
Aanbevolen berichten