Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Al een poosje is de kist van onze cache op Schiermonnikoog verdwenen. De rovers hebben de inhoud in de behuizing achtergelaten, maar zijn met de ammobox vertrokken.

Nu is er een week geleden ons het zelfde overkomen bij onze cache in Schoonebeek! :thumbdown: De inhoud is gelukkig wel achter gelaten, dit was in een plasticzak op dezelfde plaats neergelegd. De coin die erin zat is dus behouden gebleven.

Is er nu een schreeuwend tekort aan ammoboxen of ben ik de uitverkorene waar ze deze makkelijk kunnen rippen?

En is het wel verstandig om de cache op dezelfde locatie terug te plaatsen?

Ik kan me voorstellen dat iemand terug komt om te zien of er nog wat ligt.....

Geplaatst

Goedkoper kistje herplaatsen op andere locatie.

Maar het blijft triest dat men niet van andermans spullen af kan blijven. :thumbdown:

Inderdaad heel triest als dit gebeurd!

Misschien een tip, GC code groot aan de binnenkant er in graveren, met bijv een Dremel?

Geplaatst

Je bent niet de enige. We zijn ook wel eens een ammobox kwijtgeraakt, en ook al eens zo'n mooi waterdicht wit-emmertje-met-rode-deksel (iedereen begrijpt wel wat ik bedoel).

Zijn natuurlijk ook veel te mooie spullen om in het bos te liggen, die kan je maar beter gappen voordat iemand anders het doet :thumbdown:

Vervangen door goedkoper en minder begerenswaardig tupperware spul. Jammer dat het nodig is, maar wel effectief.

Geplaatst

Ik word zo moe van die dieven. We zouden een actie moeten starten dat alle kisten gemarkeerd worden. Als er eentje gejat is, dan kijken of bij andere caches een kistje ligt die gemarkeerd is. Uiteraard weet ik dat het bijna niet mogelijk is, maar er moet toch iets te verzinnen zijn.

Vroeger kon je je spullen in huis mbv een doos vd politie markeren. Alleen UV licht gaf tekst weer. En op een bepaalde manier kon je dan de waardevolle spullen overdoen aan een ander. Misschien kan hier iets mee gedaan worden??

Geplaatst

Gisteren hebben we de cache De Woldberg gelopen. Toen we bij de cache aankwamen, bleek deze open en bloot te liggen. De cache was uit de behuizing gehaald, de ammobox was open en de inhoud lag verspreid over de grond. Het logboekje bestond inmiddels uit meerdere delen en er lagen her en der losse blaadjes. Gelukkig was het nog droog en konden we de boel redelijk herstellen, maar toch.

Hier snap ik dus helemaal niet wat de bedoeling is. Er is niets gejat, zelfs de ammobox niet, maar er is "alleen maar" een ravage aangericht. Triest!

Geplaatst

Al een poosje is de kist van onze cache op Schiermonnikoog verdwenen. De rovers hebben de inhoud in de behuizing achtergelaten, maar zijn met de ammobox vertrokken.

Nu is er een week geleden ons het zelfde overkomen bij onze cache in Schoonebeek! :thumbdown: De inhoud is gelukkig wel achter gelaten, dit was in een plasticzak op dezelfde plaats neergelegd. De coin die erin zat is dus behouden gebleven.

Is er nu een schreeuwend tekort aan ammoboxen of ben ik de uitverkorene waar ze deze makkelijk kunnen rippen?

En is het wel verstandig om de cache op dezelfde locatie terug te plaatsen?

Ik kan me voorstellen dat iemand terug komt om te zien of er nog wat ligt.....

Ook van mij is er al eens een ammobox op Schier gewisseld voor een fotokokertje.

Deze lag bij NOORD.NL en is dus niet zo makkelijk bereikbaar.

Zonnig spoor

Zuurtje

Geplaatst

Misschien kan hier iets mee gedaan worden??

Plak er een Chirp aan vast :-)

Geplaatst

Helaas maar al te waar maar, het RIP probleem is al zo oud al de weg naar de cache.

Ammoboxen worden door zowel cachers als muggles gejat. Geldt ook voor cachebehuizingen zoals nepstenen en vogelhuisjes.

En wat moet je met een ammobox anders dan waterdichte opslag? Veel te zwaar als gereedschapkist in de auto, quasi-stoer op boekenplank in de huiskamer of leuk voor Lego op de kinderkamer? Mijn laatste cache is ook al twee keer beroofd en nu dan voorzien van een iets eenvoudigere eindcache!

Oplossing, stap over op een glazen jampot met micro erin voor het logboekje. In de pot kunnen de TB's en geocoins. Goodies doen we al jaren niet meer aan....toch?

Normaal beland die pot bij het oud glas, dus goedkoper kan bijna niet.

Tja, dat het een aanfluiting is om te vinden en nog gevaarlijk ook i.v.m. glasbreuk is een tweede, maar ach waarom zou je prachtige eindcache maken als men toch alleen maar voor de krabbel op papier gaat. Weet je wel wat dat kost zo'n mooie kist in het bos?

Maar ff serieus weer. Diefstal is niet tegen te gaan, maar kan wel zoveel mogelijk voorkomen worden, tenminste wel voor muggles.

Zo'n glazen pot met micro kan wel voor een simpele tradi of korte multi. Mijn voorkeur heeft echter kunststof, minder kans op breuk. Maar ja, dan moet je investeren.

Is de tocht wat serieuzer van aard, dan draagt een leuke eindcache zeker bij aan de voldoening. En hoe het probleem van RIP te voorkomen? Goede eindelokatie, muggleproof, goede hint of duidelijk herkenbaar voor de cacher.

Geen enorme brandstapels, maar een degelijke behuizing in de grond met deksel erop. En nu niet weer gaan zeuren over begraven mag niet, want dan is zowat de helft van de caches in de fout! In Nederland is de grond zacht en kan je makkelijk zoiets verstoppen.

Geplaatst

.... In Nederland is de grond zacht en kan je makkelijk zoiets verstoppen.

Eindelijk! :thumbup: Een vrijwilliger om voor onze nieuwe "large" cache in ZuidLimburg een gat in de hier alom aanwezige harde-klei-met-grote- stenen te graven van, laten we zeggen, een halve meter in het vierkant :lol1:

Offtopic, sorry....

Geplaatst

Wij hadden zoiets laatst ook met een cache van Patje, hij kreeg een berichtje dat het doosje weg was en alle spullen in een zakje op de plek van de cache lagen... We hebben een nieuwe op dezelfde plek neergelegd, maar ik vraag me af of hij blijft liggen...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...