Heirbaut Hunters Geplaatst 18 februari 2004 Geplaatst 18 februari 2004 Ik denk dat je als cache-plaatser ook e.e.a. kan voorkomen. Ik controloleer nog regelmatig de staat van mijn cache. Voor mij een makkie maar ene Geopatra zal daar bijna een dagtaak aan hebben . Als ik merk dat de cache-plaats "uitgewoond" raakt, of de cache is verworden tot prullenbak, dan hef ik de cache op. Ik ben er immers niet bij gebaat dat de verstopplek een grote bende wordt; daarmee zetten we uiteindelijk geocaching in een kwaad daglicht.
TeamTobi Geplaatst 18 februari 2004 Geplaatst 18 februari 2004 Volgens mij zijn bovenstaande problemen vrij eenvoudig te ondervangen door een cache te plaatsen daar waar deze weinig zichtbaar ligt, danwel weinig "publiek" langs komt. Mijn ervaring is dat als je min of meer betrapt wordt bij het zoeken, een eerlijke uitleg wat je aan het doen bent het meest wordt gewaardeerd en zelfs leid tot enthousiasme bij de mede-wandelaars. Danny
S@NL - Tex (SST) Geplaatst 19 februari 2004 Geplaatst 19 februari 2004 Volgens mij zijn bovenstaande problemen vrij eenvoudig te ondervangen door een cache te plaatsen daar waar deze weinig zichtbaar ligt, danwel weinig "publiek" langs komt. Mijn ervaring is dat als je min of meer betrapt wordt bij het zoeken, een eerlijke uitleg wat je aan het doen bent het meest wordt gewaardeerd en zelfs leid tot enthousiasme bij de mede-wandelaars. Danny Klopt. Mijn X Marks The Spot is tot twee maal toe geript. Ik dacht dat het een mooi plekje was langs een doodlopende wegje maar helaas lag de cahce net iets te veel in het zicht. De tweede versie lag op de zelfde plaats maar is waarschijnlijk geript nadat GR1 (hij is de enige die versie 2 ooit gevonden heeft) gespot is. Op de huidige plaats ligt ie volledig uit het zicht en is zelfs voor cachers lastig te vinden. Bij het verstoppen van Hide Me op Vlieland werd ik, na dat eindelijk die koters weg waren, betrapt door een ouder echtpaar. Na enige uitleg vonden de mensen het een pracht hobby en konden de lol er wel van inzien.
gr2 Geplaatst 19 februari 2004 Geplaatst 19 februari 2004 De tweede versie lag op de zelfde plaats maar is waarschijnlijk geript nadat GR1 (hij is de enige die versie 2 ooit gevonden heeft) gespot is. . Mmm, voor de volledigheid moet hier worden opgemerkt dat de eerste versie ook vóór de komst van het Cairnteam al eens was geript. Als wij het ons tenminste goed herinneren.
Geopatra Geplaatst 19 februari 2004 Geplaatst 19 februari 2004 Er is nog een mogelijkheid om het verdwijnen van caches te beperken. Mn. die die in de meer stedelijke gebieden en/of in het zicht liggen: Ik ben er in ieder geval mee aan het experimenteren om dergelijke caches - heb er net 2 geplaatst - heel goed vindbaar te maken voor de cachers. Dit om de zoekactiviteiten -die mi. vaak het meest de aandacht trekken- zo min mogelijk te maken. Dus uitgebreide hint in de tekst; evt. een kleine markering aanbrengen ; goede spoilerfoto's. Bij dit soort caches gaat het dus niet om het ter plekke zoeken, maar meer om de mensen die plek te laten zien. Nou , en de cachers die dat maar niets vinden slaan deze caches dus over! ? Groet, Geopatra.
S@NL - Tex (SST) Geplaatst 19 februari 2004 Geplaatst 19 februari 2004 De tweede versie lag op de zelfde plaats maar is waarschijnlijk geript nadat GR1 (hij is de enige die versie 2 ooit gevonden heeft) gespot is. . Mmm, voor de volledigheid moet hier worden opgemerkt dat de eerste versie ook vóór de komst van het Cairnteam al eens was geript. Als wij het ons tenminste goed herinneren. Daar heb je helemaal gelijk in GR. De eerste versie was al geript vóór dat ie ontmaagd was. Hoogst waarschijnlijk zijn het kinderen geweest die de eerste bij toeval gevonden hebben en de tweede keer GR gezien hebben, dus er viel weer wat te halen. Ik neem het GR absoluut NIET kwalijk maar ik weet 100% zeker dat versie 2 niet bij toeval gevonden is. Een mikro onder een steen in een struik vindt je niet bij toeval.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 22 februari 2004 Geplaatst 22 februari 2004 Mijn lijstje van gaaf gebleven caches die ik op 7 febr. in dit forum opschreef, moet ik heden bijstellen. Volgens een recente log is de cache Biertje? gevandaliseerd. De inhoud was er nog maar het mooie militaire verbandtrommeltje waar de zaak in zat, is verdwenen. Er lopen wat rare lieden rond in ons landje!
Lex Geplaatst 23 februari 2004 Geplaatst 23 februari 2004 De inhoud was er nog maar het mooie militaire verbandtrommeltje waar de zaak in zat, is verdwenen. Er lopen wat rare lieden rond in ons landje! Het was misschien wel een rare geocacher die behoefte had aan een mooie doos om te vullen en dan ergens te verstoppen. ++ Lex ++
Klompengatters Geplaatst 1 maart 2004 Geplaatst 1 maart 2004 Biertje is toch een cache die je ongemerkt kan benaderen... Je ziet ander volk al van verre aankomen En je vind het niet zomaar onder die grote betonnen plaat
Aanbevolen berichten