Spring naar bijdragen

Nieuwe Trend?

Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Open reactie aan meneer de filmer

PN Wat is nu precies het probleem? Jullie maken nu zelf wereldkundig dat er een video is van een cache met de eind locatie daarin. Heb ik in een logje vermeld, goh kijk op Youtube voor een leuk filmpje? NEE... Ik maak deze video nu niet wereldkundig dat doen jullie zelf. Die cache hebben wij in september gelopen en het is ondertussen februari COME ON!!!!

Als jij je afvraagt wat het probleem is dan heb ik mijn bedenkingen bij de bedoelingen die je had toen je het filmpje online ging zetten. Het filmpje is een hele dikke vette spoiler en is een blijk van minachting aan het adres van de cache plaatser en aan de mede cachers die de cache nog willen doen. Zoals je vast wel weet blijft op het internet niets geheim en laat je op een aantal plekken je sporen na, dat het filmpje "niet eerder ontdekt was" lijkt mij sterk maar misschien heeft de cache owner dit domweg niet heeft opgemerkt.

in elk geval heb je indirect bijgedragen aan het off-line gaan van een aantal bijzondere caches van een bijzondere cache plaatser. leuk dat jij de cache al hebt gelopen en een groot aantal van ons nog niet. Ik ga er vanuit dat je hier blij mee bent en een nieuwe trofee op je website plaatst. Er is vast wel iemand die een banner voor jou kan maken.

Wat een waardeloze reactie. Met alle respect maar jullie zijn een stelletje zeikerds.

Wat is een waardeloze reactie? Die van de geocachers hier op de site of jou vervelende antwoorden op steekhoudende argumenten van de collega cachers????

Als het mogelijk zou zijn zou ik oproepen tot het verwijderen van alle founds die je in Nederland gemaakt gedaan hebt om een statement te maken dat dit soort zaken niet geaccepteerd worden. MAAR dat is geen optie het is in strijd met de regels en is dan ook uiteindelijk geen constructieve oplossing voor dit geheel.

Dus... Ik zou je willen vragen de gewraakte video te verwijderen van je site en bij youtube melding te maken dat deze video moet worden verwijderd. Dit zou een mooi statement van jou zijn richting de cache eigenaar en mogelijk leiden tot het terugkomen van de mooie caches en belangrijker nog het herstellen van respect onderling!

Natuurlijk zeg ik je niet dat je geen filmpjes mag maken, wij doen dat ook maar die plaatsen wij op onze eigen site, achter de login die alleen beschikbaar is voor de vrienden waar wij mee cachen, de filmpjes zijn een weergave van een dag geocachen maar bevatten zeker geen spoilers (want je weet maar nooit waar jou materiaal terecht komt).

Misschien snap je nu na al deze reacties, het offline gaan van de caches, de teleurstelling van de cache legger dat jou reacties niet echt op zijn plaats zijn en dat het plaatsen van het filmpje (ook als is het 5 maanden geleden) meehelpt aan het verknallen van deze mooie hobby.

Als je een vent bent dan regel je het gelijk en stuur je een email naar de eigenaar van de cache

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

grappig dat ik dit op zijn nav2paddy's site vindt over 666

GESCHREVEN DOOR NAV2PADDY ZONDAG, 24 OKTOBER 2010 10:25Ik mag er niet teveel over vertellen, bang dat je wat verraad. Wie eenmaal de duivel verslagen heeft zal dit zijn leven lang met zich meedragen. Rotjong, Vissia2, de kleine speurneuzen en CSI Hoogezand waren erbij. Het was een barre tocht door weer en wind, langs kanalen en door donkere bossen. Laat ik zeggen dat je aan 1 setje batterijen voor je zaklamp niet genoeg hebt.

Meer wil ik er ook niet over kwijt. Dit is iets wat je moet beleven en voelen. Wat ik nu vooral voel is spierpijn en die zal nog wel even blijven.

Foto's komen zo snel mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hink op twee gedachten:

Gedachte 1: Weet je wat ons vandaag overkwam, en ook vorig weekend? We liepen een prachtige multi met leuke waypoints en puzzels door prachtige bossen, heide, en zandverstuivingen. We waren heerlijk met het gezin op pad, snoven frisse lucht op, en genoten van het mooie weer. En toen gebeurde het... opeens realiseerden we ons dat we helemaal niet dachten aan twitter, youtube, spoilers, of geoleaks, maar gewoon heerlijk aan het cachen waren... Gek he?

Gedachte 2: Waarom zouden we niet collectief beslissen om voorbeelden te stellen en alle logs van de grootste vernielers van het spelletje te verwijderen? Mag dat niet? Van wie niet? Die mensen in Egypte mochten ook niet demonstreren. Die burgerlijke ongehoorzaamheid heeft wel iets opgeleverd. Denk je echt dat Groundspeak, als we deze actie uitleggen, niet naar hun klanten wil luisteren?

Ik blijf nog hinken... of sluit het ene het andere niet uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor morgen hebben wij een startlicentie voor Raiders of the lost Ark.

Verschrikkelijk dat dit gebeurd om op deze wijze het werk van een geweldige cachelegger ondermijnen.

Wij hebben de filmpje van Nav2paddy niet gezien, wij willen dit namelijk graag helemaal zelf oplossen en meemaken...

Hopelijk krijgen wij daar morgen nog wel de kans voor want misschien bestaat de cache door deze domme aktie dan al niet meer.

Nav2Paddy geweldig bedankt en veel wijsheid gewenst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dukkie heeft z'n gefilmde caches op disabled gezet; ik heb net het zelfde gedaan met W!

Oké ik val in herhaling, maar ik steun jullie en heb mijn caches ook op disabled gezet!!

En zoals N0kk0 zo mooi omschrijft:

Er zijn een paar cacheowners waar je niet aankomt, dat zijn onder andere PN, Dukkie, Dalemot en Big Furry Monster, zij weten caches te leggen die je kan doen zonder ingewikkelde tools, die je fantasie en cachegevoel prikkelen en met respect voor de natuur. Alle caches verdienen respect, maar deze zijn met zoveel liefde, fantasie en gevoel voor creativiteit gelegd daar kom je niet aan.

Groet,

Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.

Deze week op een avond staat W! op de planning ... tenzij het een avondje bankhangen wordt om Youtube filmpjes te gluren over wat anders een leuk avondje had kunnen worden .. dat zou knap Waardeloos zijn! :thumbdown:

Overigens wel geheel begrijpelijk, bij onze Logologie hebben we ook danig zitten vloeken op GeoLeaks, en we zijn er nogsteeds niet uit of er in 2012 een vervolg op komt. Dit soort acties haalt voor cacheleggers echt een hele hoop lol en voldoening eraf. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand al bedacht dat je niet hoeft te kijken ?

Inmiddels is het fimpje al aardig vaak bezocht, dus erg populair inmiddels.

Daar gaat het niet om.

Uiteindelijk wil je als cacheeigenaar de inhoud van de cache geheim houden. Je doet er zoveel moeite voor een cache speciaal te maken. Enkel diegene die de cache gelopen hebben weten de geheimen na te vertellen. Dat hoort niet vrij op internet te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk hoef je niet te kijken.

Maar dat is wel heel kort door de bocht.

En kortzichtig denk ik...

Ik ben toch geen struisvogel??

Het gaat er bij het cachen toch om dat er iemand iets "VERSTOPT"?

En dat wij, als cachers, ons laten verrassen door datgene dat de CO bedacht heeft.

De keuze voor ons ligt op een heel ander vlak:

Lijkt je de cache het waard om door ons gevonden te worden, en ons te verrassen.

Ik vind dat Ducky mij een aantal keren flink heeft verrast!!!

Erg jammer dat Ducky en ondertussen een aantal andere 'grote/bekende' CO'ers dat ook heeft gedaan.

Oni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.

Deze week op een avond staat W! op de planning ... tenzij het een avondje bankhangen wordt om Youtube filmpjes te gluren over wat anders een leuk avondje had kunnen worden .. dat zou knap Waardeloos zijn! :thumbdown:

Overigens wel geheel begrijpelijk, bij onze Logologie hebben we ook danig zitten vloeken op GeoLeaks, en we zijn er nogsteeds niet uit of er in 2012 een vervolg op komt. Dit soort acties haalt voor cacheleggers echt een hele hoop lol en voldoening eraf. :angry:

Ik weet dat een hoop mensen wel un coordinaten van geoleaks hebben, maar ik weet ook dat er een hoop mensen een hoop lol hebben aan de logologie puzzels. Waaronder wij, vorig jaar hebben we er best wel even over gedaan om hem op te lossen en ondanks dat we hem niet hebben kunnen loggen en waarschijnlijk ook dit jaar niet in de buurt komen ligt hij hier alweer weken op tafel en elke keer als er weer een logo gevonden wordt geeft dat weer een extra stimulans om de laatste paar ook nog te vinden... Ik hoop dan ook dat er volgend jaar alsnog een logologie 2012 komt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote vriend de filmer: de gefilmde caches staan inmiddels (tot nader tijdstip?) op disabled.

Op dit moment worden de WP's weggehaald .............

Bedankt!

PN

Ik vrees dat Nav2Paddy nu met een gigantische glimlach zit toe te kijken.

Dat hem dit is gelukt. Wat een aandacht, wat een erkenning.

Wij waren toevallig dezelfde dag in het Orderbos en kwamen Nav2Paddy en kornuiten tegen bij het een na laatste WP van Avatar, zij waren daar al een tijdje bezig. Hebben ze zelfs nog geholpen bij het oplossen van het raadsel.

En meneer was zo asociaal en alleen op zichzelf en winnen gericht, dat hij mijn dochter van 6 zo ongeveer omver liep. Ze wist niet wat haar gebeurde, was zeer verbaasd. En geen excuus of wat dan ook, alleen om eerder bij de eindcache te zijn ... Niet erg sympatiek. Alles ter eer en glorie van hemzelf.

Vervolgens gingen wij met zn drieen door naar de Beerput van het Orderbos. En we startten met WP2, niet het makkelijkste punt om te vinden :-) Kwamen na 5 minuten zoeken, Nav2Paddy en vrienden ook naar het punt, stapte meneer meteen doelgericht op het WP af (1 of 2 van hen hadden al eerder geprobeerd de cache te volbrengen, dus wisten waar deze lag) en pakten deze op.

Wanneer wij een ander cache team tegenkom, dan wachten we in eerste instantie op het andere team. Duurt het te lang, dan vragen we of we mogen helpen. Dus niet zoef op het punt af, zonder enig overleg. Daarna ook maar even gewacht totdat we zeker wisten dat de andere teams weer wegwaren bij de andere WPs en toen pas verder gelopen. Ook bij het eindpunt (wat een kabaal uit het bos ...) eerst een kwartier zitten wachten op een zandpad even verder op, en pas naar het eindpunt toen we hoorden dat de andere teams zich verwijderd hadden.

En blij dat we dat gedaan hadden, want wat een supegave eindcache.

Het was doodzonde geweest als we de clou al hadden gekend.

Heb ff gechecked of wij toevallig in beeld waren op het filmpje maar dat was niet zo.

Anders had ik een verzoek tot verwijdering geplaatst.

bewerkt door Leandraakje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de eer gehad zowel Raiders of the lost Arc van Dukkie (afgelopen dinsdag nog) en Waardeloos van PN te mogen lopen. Toen ik vanavond las dat W! disabled was ben ik het forum eens opgegaan om te zien waarom. Ik ben niet zo'n forum poster, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik alle begrip heb voor de leggers. Een deel van de lol van dit soort caches is het oplossen van puzzels met dan bij bv waardeloos de euforie als dat dan ook tot een licentie leidt. En het ondergaan van mooie, bijzondere of soms lastige wp's. Mijn ervaring is dat makers altijd wel bereid zijn je een stukje op weg te helpen als dat nodig is.

Prima dat je voor jezelf wat mooie foto's of filmpjes wilt maken. Maar om het openbaar te maken is discutabel en vervolgens wordt het een kwestie van goed fatsoen om deze, als je gevraagd wordt, te verwijderen. Jammer dat sommige mensen hier anders over denken.

Ik kan dan ook alleen maar hopen dat ze alsnog vewijderd gaan worden en hopenlijk al die mooie caches ooit weer online gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een drukke werkweek weer eens op het forum gesurfd maar bij het lezen van de volgende reactie rijzen me de haren te berge!

Er zijn een paar cacheowners waar je niet aankomt, dat zijn onder andere PN, Dukkie, Dalemot en Big Furry Monster, zij weten caches te leggen die je kan doen zonder ingewikkelde tools, die je fantasie en cachegevoel prikkelen en met respect voor de natuur. Alle caches verdienen respect, maar deze zijn met zoveel liefde, fantasie en gevoel voor creativiteit gelegd daar kom je niet aan.

Pardon????

Aan iedere cachelegger kom je niet, niet alleen de happy few die door een paar andere happy few gezien worden als grote cacheleggers :angry:

Bloodwoosj.

• Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...