n0kk0 Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 (bewerkt) Misschien is het nodig om het iets te nuanceren. Het zou me momenteel niets schelen als er een filmpje van een van mijn caches online zou komen, maar dat komt omdat die de kwaliteit niet hebben om mensen aan het filmen te zetten, Ik zeg ook dat alle caches respect verdienen, maar helaas is het met de meeste caches zo dat als je daar aankomt, alleen de cache owner zich druk maakt. De caches van o.a. bovengenoemde owners (er zijn er ongetwijfeld meer, maar daar heb ik dan nog geen cache van gedaan of ze komen even niet in mijn hoofd op) als daar iemand aankomt, dan kom je aan (bijna) de hele cache gemeenschap.. iedereen voelt zich betrokken dat zie je ook aan de reacties. 19 februari 2011 bewerkt door n0kk0 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A en F Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Een Waardeloos verhaal. Eind januari hadden wij een startlicentie voor Waardeloos. Helaas door familie omstandigheden konden wij niet mee. We hadden een not found log geplaatst en kregen direct een uitnodiging van PN om op het forum te kijken. op 4 februari was er nog plaats. Helaas hadden wij toen nog steeds verplichtingen in de vorm van ziekenhuisbezoeken. Waarschijnlijk was Waardeloos ons niet gegund. Totdat wij een onverwachte uitnodiging van cachers bij ons uit de buurt kregen, om met hun mee te gaan. Wij waren zo blij als een kind. Morgen hebben we wederom een voorbespreking voor Waardeloos. We hebben een licentie voor woensdag 23 februari. Inderdaad Waardeloos is ons niet gegund!!! Dit is ons verhaal, wij zijn cachers, maar ook cache-owners, en wij weten hoeveel moeite en zorg er in het onderhouden van een cache zit. Wij begrijpen de actie van Dukkie, PN en Keske27 heel goed. Lieve cachers misschien is het jullie nog niet op gevallen maar zonder cache-owners zijn er ook geen puntjes....... te behalen (Ik bedoel caches te vinden.....) Waarschijnlijk liggen wij op de nacht van 23 op 24 februari op ons bed. Thankx to freedom of speech... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cernunnos Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Filmpjes, geoleaks, spoiler foto's, wiki, e-mail, persoonlijk uitwisselen etc. Allemaal fenomenen van deze tijd die niet tegen te houden zijn, en dat hoeft ook niet. Als cacher kun je er voor kiezen om hier wel of geen gebruik van te maken, gelukkig maar. Als het gaat om de CO dan is dat een ander verhaal. Je wordt in een hoek weggezet, jou cache ligt letterlijk en figuurlijk voor het oprapen op een manier die jij nooit zo bedoeld hebt. Of het hier nu gaat om een carambalig kokertje of een meesterwerk, dat doet er niet toe. Vind een CO dat geen probleem, oké helemaal niets aan de hand. Het schokkendste is wel dat als een CO het wel een probleem vind en hij vraagt om verwijdering van zijn/haar cache van een site, te stoppen met hem te tweeten etc, hij niet zelden gewoon de hik kan krijgen en onfatsoenlijk wordt afgeserveerd. Dit heeft niets maar dan ook niets meer met het spelletje op je eigen manier spelen te maken, dat is gewoonweg schijt hebben aan de rest van de wereld, en al helemaal aan die personen die er uiteindelijk voor zorgen dat er voor de cachende medemens wat te zoeken is!!! En dat moet maar eens afgelopen zijn wat mij betreft! Laten we met zijn allen maar eens op zoek gaan naar de geest van dit spel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 grappig dat ik dit op zijn nav2paddy's site vindt over 666 GESCHREVEN DOOR NAV2PADDY ZONDAG, 24 OKTOBER 2010 10:25Ik mag er niet teveel over vertellen, bang dat je wat verraad. Wie eenmaal de duivel verslagen heeft zal dit zijn leven lang met zich meedragen. Rotjong, Vissia2, de kleine speurneuzen en CSI Hoogezand waren erbij. Het was een barre tocht door weer en wind, langs kanalen en door donkere bossen. Laat ik zeggen dat je aan 1 setje batterijen voor je zaklamp niet genoeg hebt. Meer wil ik er ook niet over kwijt. Dit is iets wat je moet beleven en voelen. Wat ik nu vooral voel is spierpijn en die zal nog wel even blijven. Foto's komen zo snel mogelijk. Was mij ook al opgevallen. Ben benieuwd hoe nav2paddy zal reageren als zijn caches uitgebreid met eindlocatie,verstopplek uitgebreid op youtube staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
veer12 Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Oei, dat vind ik toch wel heel erg dat iemand door zijn koppigheid en het zich niet willen aanpassen aan de wensen van twee topcachemakers het verbruit voor een heel stel popelende goedwillende cachers. Erg jammer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oni Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Koppigheid? Als ik onderstaand berichtje zie, zal het wel wat anders zijn... zielig! Ik vrees dat Nav2Paddy nu met een gigantische glimlach zit toe te kijken. Dat hem dit is gelukt. Wat een aandacht, wat een erkenning. Soms zou ik willen dat ik ook een enorm goeie cache verstopt had: dan zou ik hem nu disabelen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De broekies Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Moderatie is subjectief, dat blijkt maar weer. Een forumregel hier is: niet flamen. Als dit geen flamen is, het tot op de grond afbranden van een geocacher, dan weet ik het niet meer. Maar het is dus afhankelijk van aan welke kant je staat. Deze opmerking, observatie staat los van wat ik van de situatie vind. - Robert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
veer12 Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Volgens mij worden nu vooral een paar topcaches met de grond toe gelijk afgebrand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GeoGraaffie Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Drie weken geleden zag ik een cache die naar het archief was geplaatst die ik in Duitsland had bezocht. Een geweldige lokatie waar je werd gebracht door het werk van de CO. Anders was ik daar nooit geweest. Ook in Duitsland het zelfde probleem. Zie de laatste log van de owner bij deze cache. (GC5FFG) Jongetjes die vroeger nooit spelletjes wilden spelen ging lopen klieren. Kennelijk zijn sommigen daarin zelf nog steeds niet verder gekomen. (Het lukt zelfs niet je nickname goed over te typen.) Ook in Duitsland krijgen deze snuiters het dus voor elkaar het cachen te bederven. Het succes van een systeem brengt het kennelijk ook aan de afgrond. Dukkie, PN en anderen ik kan jullie boosheid heel goed voorstellen; Voor dergelijke gasten hangt Nederland dan ook overvol met gebod- en verbodsborden. Dit heb ik niet zelf bedacht, dat is het antwoord van een Fransman als je hem vraagt wat hem opvalt in Nederland. Er zijn veel Nederlanders zoals paddy en zij kunnen een dergelijke afweging kennelijk niet maken zonder dat er borden hangen. Hij komt niet op de gedachten van veiligheid en rust voor andere mensen die in de straat wonen. Het is de Nederlander die rijdt door de woonwijk en pas langzaam gaat rijden als er een grote drempel is gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De broekies Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 (bewerkt) Volgens mij worden nu vooral een paar topcaches met de grond toe gelijk afgebrand. Dat doen de cache-eigenaren zelf. Dat komt voort uit het feit dat ze een bepaalde mening aandoen. Dus je mag iemand afbranden als je maar de 'juiste' mening hebt? - Robert 19 februari 2011 bewerkt door De broekies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Track_leader Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 Moderatie is subjectief, dat blijkt maar weer. Een forumregel hier is: niet flamen. Als dit geen flamen is, het tot op de grond afbranden van een geocacher, dan weet ik het niet meer. Maar het is dus afhankelijk van aan welke kant je staat. Deze opmerking, observatie staat los van wat ik van de situatie vind. - Robert Maar robert hoe bedoel je dat? Ben je het er mee eens? Of niet? Geef je aan dat het niet op andere fora gebeurt? Ik kan mij zomaar 3 voorbeelden voor de geest halen waar flames voorkwamen. Ontopic... wat vindt jij van dit voorval , ik neem aan dat de buren.eu hier wel een mening over heeft als 1 van de vertegenwoordigers van geocachen in nederland. Ik neem aan dat je niet hier bent om mensen op de regels te wijzen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sivota Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 (bewerkt) En toch..... ga ik een oproep doen tot enige overweging. Ik vind dit ook erg, laat daar geen misverstand over bestaan en ik vind het ook goed om te zien dat deze discussies er zijn (soms keer op keer en tot vervelens toe) en zeer begrijpenlijk dat mensen hun boosheid uiten. Het laat echter wel zien dat cachers, hoe divers van mening over wat goed en kwaliteit etc. is, zeker niet onverschillig staan tegenover ontwikkelingen en bepaalde basiswaarden hoog in het vaandel willen houden. Echter, kijkend naar de ontwikkelingen en hun volgers, zie ik bijvoorbeeld bij geoleaks 621 geregistreerde leden. Laat ik aannemen dat het dubbele aantal cachers zich op een of andere manier ook nog eens begeeft in activiteiten die niet in de geest van het spelletje zijn. 1200 spelbrekers, sommigen ronduit onfatsoenlijk (zoals deze enorme spoiler), andere minder onfatsoenlijk, maar ergernis opwekkend. Dat zijn er veel en het lijkt me dan ook goed om steeds bepaalde onderwerpen te bespreken en te laten blijken dat we het anders willen. Echter hoeveel actieve geocachers zijn er inmiddels? Ik schat zo'n 15 duizend (eh, dit is een beetje natte vingerwerk van mij) Deze cachers nemen over het algemeen de basiswaarden wel in acht. Een enkele vergissing, meestal door gebrek aan ervaring, wordt gecorrigeerd met verontschuldigingen en verder worden puzzels gewoon opgelost, multicaches gelopen en oprecht genoten van de caches die voor die dag speciaal zijn uitgezocht. Dat is nog altijd een overgrote meerderheid, die het wel zeer de moeite waard vindt. Cache-eigenaren, laat daarom je plezier niet bederven door een paar stijfkoppen en denk aan de cachers die wel staan te popelen om jullie caches te gaan doen. Is een eigenwijze stijfkop het waard om een statement te maken en de cachers die wel enthousiast zijn voor jullie caches in de kou te laten staan? Ik kan en wil het niet voor een ander bepalen, maar misschien is het toch de moeite waard om te bedenken: Hoeveel plezier wil ik mij door (een enkele) ander laten afnemen ? 19 februari 2011 bewerkt door Sivota 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Track_leader Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 @ sivota. Respect! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phoenix-night Geplaatst 19 februari 2011 Auteur Share Geplaatst 19 februari 2011 Is een eigenwijze stijfkop het waard om een statement te maken en de cachers die wel enthousiast zijn voor jullie caches in de kou te laten staan? Ja! Voor mij in dit geval wel. Ik ken Dukkie persoonlijk, ik bewonder hem en ik ben jaloers op zijn enorme inzet op het gebied van cachebouwen. Die ene eigenwijze stijfkop (zoals jij hem noemt) spuugt Dukkie in het gezicht (figuurlijk). En dat is voor mij reden genoeg om m'n cache plat te gooien en te stoppen met bouwen aan een opvolger. Het is namelijk veel makkelijker gewoon het bos in te gaan en de caches van anderen te zoeken. En dat is wat ik de komende tijd ga doen. Totdat het voor mij duidelijk wordt wat de ontwikkelingen gaan worden. Geven we gewoon toe aan de terreur van de enkeling of weten we de zaak zodanig te reguleren dat cachen voor zoekers en makers leuk blijft. PN Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
veer12 Geplaatst 19 februari 2011 Share Geplaatst 19 februari 2011 (bewerkt) veer12, on 19 February 2011 - 21:54, said: Volgens mij worden nu vooral een paar topcaches met de grond toe gelijk afgebrand. Dat doen de cache-eigenaren zelf. Dat komt voort uit het feit dat ze een bepaalde mening aandoen. Dus je mag iemand afbranden als je maar de 'juiste' mening hebt? - Robert Als ik voor mezelf spreek ben ik er zeker niet voor om iemand af te branden. Maar ik voel me wel vrij om aan te geven wat voor effect gedrag van iemand op mij heeft. In dit geval vind ik het erg vervelend dat iemand geen respect toont voor de CO. Ik vind het wat te eenvoudig om te zeggen dat CO hun eigen caches afbranden. Tuurlijk de keuze om hun cache te disabelen maken ze zelf. Ze hadden het ook niet kunnen doen. En een ander kan het ook niet voor ze doen. Maar om de CO nu verantwoordelijk te maken voor het afbranden van hun eigen cache in deze situatie lijkt me een vreemde voorstelling van zaken. 19 februari 2011 bewerkt door veer12 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten