Spring naar bijdragen

Hoe Lang Wachten Met "grabben" Gc/tb?


FritzoNL

Aanbevolen berichten

Ik vond afgelopen zondag een geocoin in een cache, waar die volgens de log op GC.com (nog) niet is. Hij is volgens de log op 6-2 gedropt in Molen Landzigt en zit daar digitaal nog steeds , maar in werkelijkheid vond ik hem in Beach Resort. Iemand heeft hem dus in de periode na 6-2 en voor 13-2 hier gedropt maar nog niet gelogd. Retrieven kan ik hem dus niet. Ik heb natuurlijk geen idee wie dat heeft gedaan, dus contact opnemen met hem/haar zal niet gaan. Hoe lang is zo'n geval een reële periode om te wachten voordat ik hem 'grab'?

 

Groeten,

Adrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou minimaal een week wachten, misschien twee en even kijken wie de cache loggen waar je de coin uitgehaald hebt. Misschien zit daar iemand bij die hem achtergelaten heeft?

 

Fijn in ieder geval dat je wacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond afgelopen zondag een geocoin in een cache, waar die volgens de log op GC.com (nog) niet is. Hij is volgens de log op 6-2 gedropt in Molen Landzigt en zit daar digitaal nog steeds , maar in werkelijkheid vond ik hem in Beach Resort. Iemand heeft hem dus in de periode na 6-2 en voor 13-2 hier gedropt maar nog niet gelogd. Retrieven kan ik hem dus niet. Ik heb natuurlijk geen idee wie dat heeft gedaan, dus contact opnemen met hem/haar zal niet gaan. Hoe lang is zo'n geval een reële periode om te wachten voordat ik hem 'grab'?

 

Groeten,

Adrie

 

Ik zou de coin en/of de cache waar hij 'digitaal nog inzit' op mijn watchlist zetten en dan even nieuwe activiteit afwachten. Zo heb ik dat al meerdere malen gedaan en dat heeft tot nu toe goed uitgepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een week is minimaal. Misschien even overleggen met de eigenaar van de coin. Als hij haast heeft (omdat het een race-coin is, of zo), zou je eerder in actie kunnen komen. Zo niet, heb dan nog wat geduld. Sommige mensen gaan enkele weken op vakante, waarbij ze dan geen Internet hebben om te loggen. Geef ze een kans. In ieder geval daarna retrieven uit de eerste cache, droppen in de tweede, en weer retrieven uit de tweede, zodat in de reis van de coin goed gedocumenteerd wordt. Natuurlijk met een duidelijke beschrijving in de logs van het hoe en waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan je loggers in die periode mailen (als het er niet teveel zijn).

Soms wordt wel gelogd maar vergeten om te droppen, dat is mij ook wel eens overkomen.:blush:

Een week lijkt me een redelijke termijn maar in zomervakantie periodes is dat soms tekort.

Ik neem altijd 2 weken de tijd en zet een item op mijn watchlist. Dan krijg je vanzelf een bericht als hij is gedropt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de regel wacht ik een week, in de zomervakantie langer.

Ik kijk ook wel eens naar het profiel van degene die de trackable nog niet heeft gedropped.

Wordt er ineens een ongewoon tijdje niet meer gelogd of worden buitenlandse caches gelogd, dan zijn ze op mogelijk vakantie.

 

Ik schrijf regelmatig een PM met het verzoek of ze nog aan deze trackable willen denken, zet de trackable even op mijn watchlist en wacht af.

Meestal gaat dat goed, krijg ik een PM terug en volgt een drop van de trackable.

 

Wanneer ik een trackable vind die een cache heeft overgeslagen, zoals in dit geval, dan grab ik na ongeveer een week en zet deze tekst bij mijn log:

"DezeTB gevonden in de stash van.......cache terwijl hij virtueel nog zat in .... cache.

Het lijkt er eigenlijk niet op dat deze nog virtueel gedropt gaan worden.

Mocht ik toch te snel zijn, stuur dan even een PM en ik haal deze log weer even weg, zodat de administratie klopt.

 

Na nog een weekje wachten drop ik de trackable dan in de volgende cache.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ook even een "note" op de pagina van de coin achterlaten: "Retrieved from ..., ëven wachten totdat de dropper de tijd gevonden heeft om te loggen. Misschien op vakantie oid.".

Dan weet de eigenaar wat zake is en indien de dropper tijdens zijn vakabtie het hoe en wat vergeten heeft, kan hij dat hier dan ook even terugvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...