oliphientje Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Daarom ben ik ook van mening dat als je hem een tweede maal volledig doet (gaat dus eigenlijk enkel op bij multi's) gewoon mag loggen. Even andersom geredeneerd: ik los heel vaak multi's thuis op, dus doe ze niet volledig maar mijn naam staat wel in het fysieke logboek. Dan zou ik 'm eigenlijk niet mogen loggen? Maar zijn er veel cache-eigenaren die de volle logrolletjes vergelijken met de logs op GC.com? Of eigenlijk andersom: die kijken of elke op GC.com gelogde Found wel op het logrolletje staat? Ja, die zijn er zeker wel.
Team Gelaen Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Even andersom geredeneerd: ik los heel vaak multi's thuis op, dus doe ze niet volledig maar mijn naam staat wel in het fysieke logboek. Dan zou ik 'm eigenlijk niet mogen loggen? Op zich wel vind ik, trouwens de 'regel' op groundspeak is loggen in het logboek(je) is gelogd. In het verleden met collega's ook wel eens een cache 'reverse engineered' zeg maar. Terugrekenen naar de oplossing dus. Zelf heb ik ook wel eens een lange wandelcache van een kilometer of 13 teruggebracht tot een traditional (sommige omdat ik de wp's van mijn eigen cache kende, sommige om dat ik weg daar ken en door slim google maps te gebruiken). Uiteindelijk heb ik die niet gelogd, omdat ik zelf ook liever loop..... Maar ik zie zeker de lol in van een multi thuis oplossen en dan uiteindelijk loggen in het logboekje. Ik zelf zou er in ieder geval niet mee zitten als iemand dat bij mijn cache zou doen. Jan
Vlindertje Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Iedereen mag het spel spelen zoals hij of zij dat wil, binnen de mogelijkheden die geocaching.com biedt. Als het je vooral gaat om een groot aantal founds achter je naam kun je dat heel simpel realiseren, volstrekt legaal en zonder iemand voor het hoofd te stoten. 1. Meld een voortuincache aan en wacht op publicatie. 2. Download een keyrecorder (een programma dat toetsaanslagen en muisklikken kan opnemen en afspelen). 3. Open de cachepagina, zet de keyrecorder aan en log de cache als found. 4. Laat de keyrecorder de toetsaanslagen en muisklikken afspelen en geef aan of je kilocacher, 10-kilocacher of 100-kilocacher wilt zijn. Pak een pilsje, ga tv-kijken en controleer tijdens de reclameblokken of de keyrecorder nog werkt. De kans bestaat dat je de recorder enkele keren opnieuw moet starten, maar dat is een kleine moeite voor een prachtige score aan het einde van de avond. Herhaal dit enkele avonden, afhankelijk van je ambities.
Team Gelaen Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 De regel van groundspeak (de mogelijkheden waar je naar verwijst) zegt dat je het logboekje moet tekenen alvorens te mogen loggen op internet. En aangezien ik niet denk dat zo'n actie onopgemerkt blijft, zul je (degene die dat doet dan) niet lang kunnen genieten van je 'status'(?). Maar verder heb je natuurlijk gelijk. En als je naar oliphientje verwijst, dat vind ik toch echt wel heel wat anders vergeleken met wat je beschrijft. Jan
FritzoNL Geplaatst 31 januari 2011 Auteur Geplaatst 31 januari 2011 Ik heb toch het idee dat we wat afdwalen. Ik hou het voorlopig gewoon op 1 keer loggen. En als ik ze alle 1,3 miljoen één keer heb gehad, dan zie ik wel of er nog tijd over is voor een tweede log-ronde
Team Gelaen Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 (bewerkt) En als ik ze alle 1,3 miljoen één keer heb gehad, dan zie ik wel of er nog tijd over is voor een tweede log-ronde Dat is dan ook geen enkel probleem, ik denk nl dat je dan niet meer weet hoe de eerste was/ging Edit: en als antwoord op je vraag, en TB moet reizen, dus eruit halen lijkt me geen probleem. Zoals eerder al gezegd een note met de cache toestand is wellicht handig voor de eigenaar. Ik zou er wel op letten dat niet een TB meeneemt naar Frankrijk als die als doel bv het noorden heeft.... Jan 31 januari 2011 bewerkt door Team Gelaen
Le Comte Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 Ogen open ; hee, een cache ogen dicht Ogen open ; hee, een cache Ik zie het al, jij hebt net zo'n goed geheugen als ik . Maar even serieus: veel mensen die hier reageren gaan er onbewust vanuit dat het aantal founds belangrijk is. Als je die gedachte loslaat en het standpunt huldigt dat het belangrijk is of je een leuke tijd hebt gehad, dan is dit geen 'issue'. Never as good as the first time, immers. Zelf kies ik er voor om bij een eventueel 2e bezoek een 'write note' te plaatsen. Statistieken zijn leuk, maar niet belangrijk.
Helene Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 (bewerkt) Duurt ff, maar dan heb je ook wat Kan sneller ; Ogen open ; hee, een cache ogen dicht Ogen open ; hee, een cache :lol1: @le Comte Toen ik net begon met geocachen dacht ik ook dat "het aantal" iets inhield. Ook dacht ik dat het leuk zou zijn om voor FTF etc te gaan. Nu ik een tijdje verder ben heb ik dat helemaal losgelaten. Voor mij geldt alleen maar: ik wil het LEUK hebben.. tradie, multy, puzzel whatever.. als het mij maar blij maakt. En wat/hoe andere het doen, het zal me een worst wezen, als ze maar wel zorgen dat hun acties het spelletje intact houden (cache weer netjes verstoppen, TB/TC netjes loggen etc) 31 januari 2011 bewerkt door Helene
handleiding Geplaatst 31 januari 2011 Geplaatst 31 januari 2011 in principe mag je een cache 1 miljoen keer achter elkaar loggen (zelfs je eigen cache) maar of dit wenselijk is...? En wie je hiermee dan het meeste belazerd....? En als je zelf je eigen cache moet zoeken omdat iemand hem niet op de organieke plek heeft teruggelegd?? Is mij overkomen bij mijn eerste cache, dacht dat ie geript was. Dus locatie verlegd en nieuwe cache geplaatst. Gaat de "vermiste" coin opeens weer reizen. Toch maar weer op de oude plek kijken en ja hoor vond ik de cache bijna in het water drijvend, bijna 4 meter van de organieke plek Heb mijn cache niet als found gelogd, maar mag na het zoeken dit dus eigenlijk wel doen
Rabbitt Hill Geplaatst 2 februari 2011 Geplaatst 2 februari 2011 Ik denk, om dicht bij huis te blijven, dat ik binnenkort opnieuw begin om de Kop van Noord Holland opnieuw schoon te gaan vegen. Heeft veel voordelen mijn inziens Vervuil het milieu wat minder, bespaar in de knip en ik zit wat minder vaak achter mijn laptop om van die tijdrovende Mysteries op te lossen! En ik ga er morgen mee beginnen om de teller wat sneller naar 4 kilo te krijgen! QNT AVRG TRPNPURQ, VF RRA QNT AVRG TRYRRSQ! Team Rabbitt Hill.
The Sugars Geplaatst 2 februari 2011 Geplaatst 2 februari 2011 in principe mag je een cache 1 miljoen keer achter elkaar loggen (zelfs je eigen cache) maar of dit wenselijk is...? En wie je hiermee dan het meeste belazerd....? Het moet niet gekker worden. Morgen eerst onze eigen cache loggen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden