Spring naar bijdragen

Negatieve gevolgen


Geopatra

Aanbevolen berichten

Een onderwerp dat mij wel eens verontrust.

 

Geocaching is een geweldige bezigheid!

 

Ik vraag me wel eens af of het wel goed is om steeds meer aandacht te trekken van de diverse media.

Lopen we dan niet het risico dat er steeds meer mensen gaan cachen-wat op zich leuk lijkt- en dat we daarmee ook de verloedering binnenhalen?

 

Lopen we niet het risico dat we bij meer publiciteit en daardoor meer deelnemers, ook de verkeerde personen binnenhalen en daarmee onze mooie hobby in gevaar brengen?

 

Persoonlijk ben ik voor klein, maar fijn !! ==> geen mediapromotie !!! :ph34r:

 

Geef eens jullie mening.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tsja, nieuwe enthousiaste geocachers lijken me altijd welkom (ben er zelf tenslotte een...), maar teveel media-aandacht kan er inderdaad toe leiden dat er te veel nieuwe mensen komen die het zomaar ook wel leuk lijkt, een paar keer op een onverantwoorde manier door het bos struinen en het daarna weer voor gezien houden...

 

Gelukkig heb je voor de hobby een hand-GPS-ontvanger nodig, dat vormt toch wel een barriere, die de echte enthousiastelingen scheidt van de rest, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Geef eens jullie mening.

[...]

Alle ins en outs van publiciteit zijn al eerder in dit draadje: Willen we al die publiciteit nou eigenlijk wel?? - Wat schieten we er mee op naar voren gebracht, zou ik denken. En daar is ook een heuse poll erover.

 

Laten we zoveel mogelijk herrie maken. Iedereen moet het weten!! [ 5 ] [5.62%]

Ieder voor zich maar wel een beetje voorzichtig SVP. . [ 23 ] [25.84%]

Laten we dit een beetje gaan organiseren. [ 37 ] [41.57%]

SSSSTTT!!! [ 24 ] [26.97%]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, aan de ene kant snap ik je bezwaren wel bij de snelle groei van het geocachen.

 

Aan de andere kant: geocachen is zo'n leuke bezigheid, waarom zou je dat niet met nog meer anderen willen delen.

Ik denk dat de aanschafprijs van een gps (de goedkoopste kost toch al zo'n € 150,--) ook al een aardige drempel is om mensen die niet écht liefhebber zijn te ontmoedigen.

 

Overigens:

Ik las toevallig net de logjes eens door van "de Velhorst".

In het logje van Team de Brulboeien (4 januari) staat:

leuke route in mooi landschap. Lastig te vinden, perfect verstopt.

In de cache zaten een paar tampons. We konden onze dochter van 8 de eerste sexuele voorlichting geven. Dank daarvoor.

Of het verkeerde personen waren die dat in de cache hebben gestopt wil ik niet beweren. Maar dat ze het spelletje niet helemaal hebben begrepen, lijkt mij wel duidelijk.

 

Ik bedoel maar:

als je niet meer zorg wilt besteden aan je ruilobjecten, laat het ruilen dan maar liever helemaal achterwege. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat de mensen die interesse hebben in onze hobby de media nodig hebben om erachter te komen dat het er is. Als je het leuk vindt ga je er vanzelf naar op zoek.

 

Ik denk niet dat de media-aandacht erg veel zal uitmaken. Bovendien heb je een GPS-ontvanger nodig die te duur is om zomaar even te proberen. Iemand die al in het bezit is van een GPS-ontvanger heeft waarschijnlijk al enige interesse in onze hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle ins en outs van publiciteit zijn al eerder in dit draadje: Willen we al die publiciteit nou eigenlijk wel?? - Wat schieten we er mee op naar voren gebracht, zou ik denken. En daar is ook een heuse poll erover.

 

Het moge duidelijk zijn dat ik van dat lijntje niet op de hoogte was.

 

Uit de vernoemde poll blijkt dat ik in ieder geval niet de enige ben die zich zorgen maakt !

 

Uit de bijdrage van Peetee blijkt dat er inmiddels al enkele psychisch minder valide cachers meelopen.

 

Maar waar ik me vooral zorgen over maak, is dat als er steeds mee mensen gaan cachen , je ook een stel lui binnenhaalt die zich niet aan de regelgeving van de eigenaars en beheerders van natuurgebieden houden en dus overal maar doorheen struinen!! Op den duur zou dat wel eens zoveel nadelige gevolgen kunnen hebben dat onze hobby in de problemen gaat komen.

 

Tevens: de prijs van een gps is nu niet zodanig dat het bepaalde a-sociale types zal afremmen. Ik vrees zelfs het tegenover gestelde. Ik kan me genoeg types voorstellen, die zich de prijs van een gps prima kan veroorloven, en dan als een wilde overal doorheen gaan jagen.

 

Kortom: wat mij betreft geen mediabelangstelling en alleen mond op mond reclame! :thumbdown:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoeven we niet zo bang te zijn voor een toename van geocachers. Volgens mij - maar ik kan het niet met statistieken staven - waren de meeste geocachers voor ze de hobby ontdekten, al flink vaak in de natuur aan het struinen en geeft het geocachen daaraan extra dimensie. Het zijn ook de lieden met respect voor de natuur, dus de juiste instelling. Van nieuwe geocachers verwacht ik ook die instelling. Het is maar net wanneer je van geocachen hoort voor je met de hobby begint. :o

 

Mensen die er nooit op uit trekken, zullen niet gaan geocachen om dan ineens veel er op uit te gaan. Ik heb vorig jaar het geocachen ontdekt en in mijn enthousiasme heb ik veel familie, vrienden, kennissen een dagje meegenomen. Ze vonden het allemaal prachtig, maar niemand heeft een gps gekocht om zelf te cachen. :thumbdown:

 

Je moet er bovendien volgens mij een speciale, kinderlijke, enigszins maffe instelling voor hebben. Ik praat hier natuurlijk vanuit mezelf, maar ik hoor graag als het niet zo is bij anderen. :huh: Publiciteit helpt om wat begrip voor deze tamelijk onbekende bezigheid te krijgen, meer niet.

 

Ik weet wel dat er in dat andere draadje al behoorlijk over is gediscussieerd, maar dat was voor mijn (en ook Geopatra's?) forum-tijd. Ik vind het dus wel goed, dat dit nieuwe draadje is gestart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me wel eens af of het wel goed is om steeds meer aandacht te trekken van de diverse media.

Lopen we dan niet het risico dat er steeds meer mensen gaan cachen-wat op zich leuk lijkt- en dat we daarmee ook de verloedering binnenhalen?

Waarom moet deze leuke hobby / sport worden beperkt tot een select groepje. Je hebt de beperking al van de aanschafprijs van een GPS en de beperking van het vervoer. Met de auto gaan er toch al de nodige litertjes benzine inzitten.

Bovendien vraag ik me af waarom jij hiermee komt. Iemand die 3 caches heeft gevonden, maar er meer dan 30 heeft geplaatst?

Verloedering krijg je dus niet alleen vanwege het aantal cachers maar kun je ook krijgen vanwege het aantal geplaatste caches.

 

Marja :thumbdown:die zich afvraagt hoe veel namen iemand hier kan opgeven, zij had al een probleem met 1 naam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Geef eens jullie mening.

[...]

Alle ins en outs van publiciteit zijn al eerder in dit draadje: Willen we al die publiciteit nou eigenlijk wel?? - Wat schieten we er mee op naar voren gebracht, zou ik denken. En daar is ook een heuse poll erover.

 

Laten we zoveel mogelijk herrie maken. Iedereen moet het weten!! [ 5 ] [5.62%]

Ieder voor zich maar wel een beetje voorzichtig SVP. . [ 23 ] [25.84%]

Laten we dit een beetje gaan organiseren. [ 37 ] [41.57%]

SSSSTTT!!! [ 24 ] [26.97%]

De meeste mensen wilden blijkbaar destijds het een beetje gaan organiseren. Ik zou wel eens willen weten, of de geocachers na alles wat gebeurd is, daar nog net zo over denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel dat er in dat andere draadje al behoorlijk over is gediscussieerd, maar dat was voor mijn (en ook Geopatra's?) forum-tijd. Ik vind het dus wel goed, dat dit nieuwe draadje is gestart.

Helemaal mee eens. :thumbdown:

 

Bepaalde onderwerpen zullen blijven terugkomen, omdat er steeds weer nieuwe mensen op het forum verschijnen. En daar lijkt me niks mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien vraag ik me af waarom jij hiermee komt. Iemand die 3 caches heeft gevonden, maar er meer dan 30 heeft geplaatst?

Verloedering krijg je dus niet alleen vanwege het aantal cachers maar kun je ook krijgen vanwege het aantal geplaatste caches.

 

Slaat dit ergens op??? :huh:

 

Kom eerst eens kijken wat voor caches het zijn voor je je een oordeel aanmeet! :thumbdown:

 

Dat ik niet altijd even tactisch overkom hoeft niet te betekenen dat ik de verloedering bevorder. :o

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste mensen wilden blijkbaar destijds het een beetje gaan organiseren.

Volgens mij is daar destijds nooit een concreet plan voor op tafel gekomen. Het waren over het algemeen de media zelf die op een gegeven moment om de een of andere reden aandacht aan het cachen gingen besteden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...