Spring naar bijdragen

Negatieve gevolgen


Geopatra

Aanbevolen berichten

Ik vraag me wel eens af of het wel goed is om steeds meer aandacht te trekken van de diverse media.

Lopen we dan niet het risico dat er steeds meer mensen gaan cachen-wat op zich leuk lijkt- en dat we daarmee ook de verloedering binnenhalen?

Waarom moet deze leuke hobby / sport worden beperkt tot een select groepje. Je hebt de beperking al van de aanschafprijs van een GPS en de beperking van het vervoer. Met de auto gaan er toch al de nodige litertjes benzine inzitten.

Bovendien vraag ik me af waarom jij hiermee komt. Iemand die 3 caches heeft gevonden, maar er meer dan 30 heeft geplaatst?

Verloedering krijg je dus niet alleen vanwege het aantal cachers maar kun je ook krijgen vanwege het aantal geplaatste caches.

 

Marja :thumbdown:die zich afvraagt hoe veel namen iemand hier kan opgeven, zij had al een probleem met 1 naam

Iedereen heeft zo zijn eigen insteek bij deze hobby. Er zijn geocachers met meer dan 400 founds die nog nooit zelf een cache hebben verstopt. Dat is niet erg, evenals er mensen zijn die veel verstoppen en weinig zelf zoeken. Ik bekijk het totaal. Liggen er flink veel caches in den lande? Ja. Dan is het goed.

Zelf heb ik plezier aan zowel het plaatsen (vanavond nog een nieuwe, wist je dat al?) als in het zoeken van caches. Maar dat kan en wil ik niet van iedereen verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geocaching is een geweldige bezigheid!

 

 

Lopen we dan niet het risico dat er steeds meer mensen gaan cachen-wat op zich leuk lijkt- en dat we daarmee ook de verloedering binnenhalen?

En dan slechts drie caches gedaan hebben zegt toch genoeg.

Bovendien mag ik over jouw caches oordelen, zie je logs maar eens na.

 

Tevens: de prijs van een gps is nu niet zodanig dat het bepaalde a-sociale types zal afremmen. Ik vrees zelfs het tegenover gestelde.

 

Marja Die zich af gaat vragen wie Geopatra eigenlijk denkt dat hij/zij is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan slechts drie caches gedaan hebben zegt toch genoeg.

Ik ken de situatie niet, maar verkijk je niet teveel op een naam. Iemand kan heel gemakkelijk onder de ene naam caches zoeken, onder een andere caches plaatsen en onder een derde op het forum verschijnen. Aantallen zeggen dan dus ook helemaal niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen heeft zo zijn eigen insteek bij deze hobby. Er zijn geocachers met meer dan 400 founds die nog nooit zelf een cache hebben verstopt. Dat is niet erg, evenals er mensen zijn die veel verstoppen en weinig zelf zoeken. Ik bekijk het totaal. Liggen er flink veel caches in den lande? Ja. Dan is het goed.

Zelf heb ik plezier aan zowel het plaatsen (vanavond nog een nieuwe, wist je dat al?) als in het zoeken van caches. Maar dat kan en wil ik niet van iedereen verwachten.

Helemaal met je eens. Er zullen altijd mensen zijn die het een jaartje doen en er dan weer genoeg van hebben. Zowel wat betreft het zoeken als het plaatsen van caches.

Maar dat geeft niemand het recht om deze eventuele (in hun ogen) vervuilers a-sociaal te noemen.

 

En ja ik heb het gezien :huh: je hebt eindelijk die cache uit je auto gegooid :o

 

Groetjes Marja :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de situatie niet, maar verkijk je niet teveel op een naam. Iemand kan heel gemakkelijk onder de ene naam caches zoeken, onder een andere caches plaatsen en onder een derde op het forum verschijnen. Aantallen zeggen dan dus ook helemaal niks.

Ook een soort vervuiling :huh::o

 

Marja :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een soort vervuiling  :thumbdown:  :huh:

Och, dat weet ik niet. De .com biedt op de edit-pagina gewoon de mogelijkheid om een andere naam in te vullen ...

 

Maar goed, dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst op January 25 2004, 00:53:02

--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE (Peetee @ January 25 2004, 00:45:48 )

 

Ik ken de situatie niet, maar verkijk je niet teveel op een naam. Iemand kan heel gemakkelijk onder de ene naam caches zoeken, onder een andere caches plaatsen en onder een derde op het forum verschijnen. Aantallen zeggen dan dus ook helemaal niks.

 

Ook een soort vervuiling  

 

Marja 

 

Marja Die zich af gaat vragen wie Geopatra eigenlijk denkt dat hij/zij is

 

Beste Marja,

Heb ik je iets misdaan of zo? :huh:

 

Ja, ik heb een alter ego, en ben goed voor >330 caches found, en heb er bijna 50 geplaatst. Binnen een jaar tijd.

Nu tevreden? :thumbdown:

Verder heb ik geen behoefte aan een nieuwe ronde over mijn identiteit. Laat mij aub. met rust! :o

 

Laten we ons houden aan de opzet van dit lijntje, svp.

 

Geopatra. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb een alter ego, en ben goed voor >330 caches found, en heb er bijna 50 geplaatst.  Binnen een jaar tijd.

 

Waarom verschuilen onder een andere naam terwijl je geocachen zo geweldig vind?

Persoonlijk snap ik niet waarom men stiekem doet over identiteit, van mij mag je alles weten, behalve mijn pincode :thumbdown:

 

Je vroeg om een mening, de mijne is simpel, iedereen die geo-cachen leuk vind is welkom.

Groet Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vroeg om een mening, de mijne is simpel, iedereen die geo-cachen leuk vind is welkom

 

Het moge duidelijk zijn dat ik daaromtrent graag een voorbehoud zou willen plaatsen, omdat ik me zorgen maak over een te overvloedige instroom .

Hoe meer zielen, hoe meer risico! :thumbdown:

 

 

geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moge duidelijk zijn dat ik daaromtrent graag een voorbehoud zou willen plaatsen, omdat ik me zorgen maak over een te overvloedige instroom .

Hoe meer zielen, hoe meer risico! :thumbdown:

Ik denk dat het laatste inderdaad een bepaald risico vormt. Maar dat is met alles zo.

 

Maar persoonlijk houd ik er niet van om (bij wijze van spreken) een hek om de leuke dingen te zetten en het vervolgens voor te behouden aan een kleine incrowd. Dan houd je immers ook de echte liefhebbers buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat moet je nou toevoegen aan zo'n topic.

Er wordt in het eerste bericht gevraagd om een mening, dus bij deze:

 

Ik ben begonnen met geocaching toen ik begin 2001 op de Staatsbosbeheersite las dat er wat aardigs te doen was met de GPS-ontvanger die ik al enkele jaren in bezit had.

 

Het vrijheid blijheid idee achter geocaching sprak mij erg aan.

Dwz er waren weinig regels. De enige regels waren eigenlijk ongeschreven regels.

Dit kon ook omdat er nog maar zo'n 20 cachers waren in NL.

 

Ik vroeg mij echter ook toen al af hoe lang zo iets goed zou gaan voordat het aan het eigenm succes zou bezwijken.

Tenslotten hoeft de sitebeheerder van de .com er maar mee te stoppen er de zaak spat uiteen.

Voor een deel is dit natuurlijk ook al gebeurd. Er zijn meerdere sites waar je caches kan aanmelden.

 

Wat ik grappig vind om te zien is dat waar ergens regels gesteld worden door mensen er altijd mensen zijn die de mazen in die regels gaan zoeken.

 

Ik denk dat iedereen dat uit geocaching moet halen wat hij of zij leuk vindt.

Voor de een is dat zoveel mogelijk caches vinden, voor een ander alleen multicaches met de familie, of TB's sparen, of een aantal ID's aannemen, of autovriendelijkecaches van een certificaat voorzien, of Members-only-caches proberen te vinden terwijl je geen member bent, of caches zoeken zonder een GPS-ontvanger te bezitten, of alleen caches plaatsen, of proberen toch vakantiecaches op de site te krijgen, of op de eerste plaats in een of andere lijst te bezetten,

 

Ik maak me gen zorgen om de toekomst, ik ben echter ontzettend nieuwsgierig naar wat er allemaal nog gaat gebeuren.

 

 

ZONNIG SPOOR :thumbdown: ZUURTJE [aka Wow-wow-wow, aka Regio cachemaster, aka ........ , ]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..., omdat ik me zorgen maak over een te overvloedige instroom .

Hoe meer zielen, hoe meer risico! :thumbdown:

Zorgen maken is niet verstandig, Geopatra. Daar heb je het veel te druk voor, lijkt me. :eek:

 

Ik herhaal mijn mening nog eens met andere woorden. De komende toename van geocachers zal worden gevormd door mensen die nu ook al regelmatig in de natuur zijn te vinden. En dat zijn er niet zo veel. Kijk maar eens op mooie dagen, hoeveel mensen ECHT er op uit trekken. En dan bedoel ik niet naar het strand, pretpark, of wat voor plaats ook met de patatkraam vlak in de buurt. Afgelopen zomer heb ik ontzettend veel gecached mede mogelijk gemaakt door het prachtige weer (ik ben een mooi-weer-cacher) en toch ontzettend weinig mensen tegengekomen. :o

 

Het vandalisme waar jij je denk ik zorgen om maakt, zal heel misschien op heel kleine schaal wel eens kunnen voorkomen. Maar er zal ook een soort zelfregulering plaatsvinden. Als we ontdekken, dat iemand van de geocache-gemeenschap vervelende streken uithaalt, zijn we zeker niet te beroerd zo'n persoon flink aan de kaak te stellen.

 

Kortom, ik maak me geen zorgen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let op het volgende:als men ergens het woord geocachen laat vallen dan reageerd men zo van joh wasda. :o

 

Als je dan gaat vertellen dat het een soort schatzoeken is,dan zie je sommige gezichten al vreemd gaan kijken of afdraaien(ze vinden het gewoon KINDERACHTIG,maar durven het niet tezeggen)

 

Degene die overblijft vind het wel leuk ,maar ziet het dan niet zitten om te gaan cachen(te duur)en als er dan een overblijft is het iemand die graag in de natuur wandeld of graag op een dam loopt met het water tot aan de knieen. :huh:

 

Dus men hoeft niet bang te zijn voor nieuwkomers.Ze zijn wat mij betreft van harte welkom :thumbdown:

 

Groetjes team keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...