Spring naar bijdragen

Negatieve gevolgen


Geopatra

Aanbevolen berichten

Zoals eerder gezegd, deze discussie is al veel eerder gevoerd, ikzelf kom sinds 17 maart 2002 op dit forum (dat moest ik ook even nakijken hoor) en toen was er ook al een discussie aan de gang over hoe we met media-aandacht moesten omgaan. Op dat moment lagen er minder dan 200 caches in nederland en hoeveel mensen zaten er toen op het forum? Driekwart van wie hier nu meepraat in ieder geval niet......

 

Ik wil hiermee niet zeggen dat het niet goed is om deze discussie opnieuw aan te slingeren, dat vindt ik namelijk wel, omdat er nu ook weer richtlijnen afgesproken kunnen worden.

 

Wat ik hiermee wel wil zeggen is dat mensen 2 jaar geleden ook al bang was dat het ut de hand zou lopen, sindsdien is geocaching enorm gegroeid en ikzelf heb nog steeds niet het gevoel dat het uit de hand loopt. Bovendien zat er twee jaar geleden ook al troep in caches dus dat heeft niets te maken met nieuwkomers.

verder heb ik toen het draadje gestart over hoe mensen met geocaching in aanraking gekomen zijn, en tot mijn verrassing waren dat er helemaal niet zoveel, de meesten komen nog in aanraking omdat ze een gps hebben zoeken wat ze er nog meer mee kunnen of omdat ze met kennissen meegaan, en wie door een media-artikel met geocaching begon had al interresse in deze richting.

 

Over verkeerd volk wat gaat geocachen, wat ik twee jaar geleden al zo leuk vond aan cachen en events is dat ik op die manier mensen leer kennen die ik anders nooooit zo leren kennen, ik ben bijzonder weinig verkeerd volk tegengekomen en die kom ik nog steeds niet tegen. Ik verwacht ook niet dat dat in de toekomst veranderen zal, of je nu een nieuwkomer of een oudgediende bent, we hebben toch dezelfde hobby en interresses.

 

Wat mij het beste lijkt wat betreft de media is dat we niet zelf aktief gaan zoeken naar aandacht, maar wel dat we, als we door een journalist benaderd worden, dit serieus nemen en aan het verzoek voldoen. Ik denk dat het met de media-aandacht pas echt fout gaat als de ervaren cachers een verzoek weigeren en de journalist zoekt verder naar een cacher die wel meewerkt en hij vind een cacher die 2 caches gevonden heeft en niets weet over de regels van toestemming vragen en verantwoord met de natuur omgaan en dus een volkomen verkeerd verhaal ophangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, ik heb een alter ego, en ben goed voor >330 caches found, en heb er bijna 50 geplaatst.  Binnen een jaar tijd.

Nu tevreden? :huh:

Verder heb ik geen behoefte aan een nieuwe ronde over mijn identiteit. Laat mij aub. met rust! :o

Moet je ook niet zulke makkelijke hints gaan geven he. Tenzij dit disinformation is. :eek:

 

330 binnen een jaar. Veel caches plaatsen... kan eigenlijk alleen maar Williii zijn :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb een alter ego, en ben goed voor >330 caches found, en heb er bijna 50 geplaatst.  Binnen een jaar tijd.

Nu tevreden?

Verder heb ik geen behoefte aan een nieuwe ronde over mijn identiteit. Laat mij aub. met rust!

Moet je ook niet zulke makkelijke hints gaan geven he. Tenzij dit disinformation is.

 

330 binnen een jaar. Veel caches plaatsen... kan eigenlijk alleen maar Williii zijn

Ok, ik geef het toe, ik ben de Geopatra... :eek::(:o:huh::thumbdown: ... van Delft ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom verschuilen onder een andere naam terwijl je geocachen zo geweldig vind?

Het moest verboden worden

:yes: Ik heb jou door mannetje! :) Hoeveel alter-ego's heb jij inmiddels niet al?

 

Tja ik ben toch ook wel een beetje huiverig voor meer publiciteit. Ik voel weldegelijk mee dat meer publiviteit kan leiden tot meer begrip bij organisaties waarbij we dat goed kunnen gebruiken maar aan de andere kant: het verbaast me eigenlijk al dat er niet figuren zijn opgestaan die voor de lol caches gaan rippen. Hoewel we een tijdje geleden een figuur hadden die alles naar de boswachter ging brengen, is dat met een sisser afgelopen maar ik ben toch bang voor de risico's. Ik denk ook dat we zorgvuldig moeten zijn in welke media en welke programma's voor ons prima zijn. Ik stel me voor dat bladen van Natuurmonumenten, scouting of organisaties die daar verwant mee zijn geen probleem zijn. Een interview voor Radio 538 of een programma maken samen met Hart van Nederland alweer wat minder is.

 

Alexander (die ook allang weet wie er schuil gaat achter Geopatra maar daar niks over loslaat en Geopatra's privacy eerbiedigt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er ook een verschil kan gemaakt worden tussen geochatsers en geen geo-ers.

Geochatsers zijn mensen die er over het algemeen er alleen of met een klein groepje er op uittrekken om een kistje ergens uit de grond te trekken met alle voorbereidingen en voorpret meegerekent

Andere "schatzoekers" gaan georganiseert door een 1 of andere outdoorbedrijf een "schat" zoeken en lopen recht achter de pijl aan [ gaaf joh, dwars door het bos heen gebaggert en door sloten en over prikkeldraad gelachen hebben we, doen jullie dat ook?] aan dit soort outdoor gedoe kunnen wij niet uileggen dat dit just iets is wat we niet (willen) doen . :yes:

 

Ik denk dat juist deze (wel of niet) georganiseerde groepen het spelletje wel eens kunnen gaan verpesten

 

Barny ( die ook weet wie er schuil gaat achter Tommy de Cairn maar daar ook niets over loslaat en Tommy de Cairn's gebit eerbiedigt) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, wat een gezeur over wie nou wie is en waarom iemand anders dat ook niet kan zijn. Als Geopatra zichzelf is, is het toch goed? Ik neem toch aan dat wanneer er misbruik gemaakt wordt van identiteiten, de moderator wel ingrijpt. Maar voor wie dat graag wil, je mag mij ook Geopatra noemen .... Of Barny, of Lex... voor mij part Kruimeldief. Kan mij niks schelen; ik ben mezelf.

 

Maar wat betreft de media-aandacht:

Ik denk, maar ik ben ook maar een domme boer :yes: , dat het net zo zal gaan als met veel andere dingen. Lijkt wel marketing: we zijn de early adopter fase net voorbij; iedereen wil nu gaan geocachen en koopt een GPS. Allemaal gaan we cachen en voor een aantal zal dat leuk blijken, anderen lopen alleen maar dom naar hun GPS te turen en interessant te doen (maar ze horen er nu wel bij). Het zou best een kleine hype kunnen worden. Nou en? Daarna is de lol er weer vanaf, worden de GPS'en 2e hands aangeboden (en nu maar hopen dat er veel Garmin 60C wordt aangeboden) en keert de rust weder. Ik hoop alleen dat het geen diepe wonden nalaat waar wij later last van krijgen.

Ik denk nu even aan het verleden van de mountainbike. Een paar personen deden dat, het werd groter, iedereen kocht zo'n fiets en crosste door de bossen. Boswachter over de rooie. En nu staan de fietsen weer gewoon in de schuur; de hype voorbij. Mountainbiken door de bossen is redelijk aan regels gebonden.

 

Ik ben er van overtuigd dat er een aantal types onder ons zijn of komen die de boel hier en daar aardig kunnen gaan verzieken. Dat is inherent aan onze maatschappij. De een legt z'n grenzen hier en de ander daar. En ondanks de enorme berg met regels, er blijven mensen de boel verzieken; kijk alleen maar naar het algemeen weggedrag van automobilisten. De meesten zijn oke, 0,01% verziekt de boel. En daar hebben we dan allemaal weer last van.

 

Met andere woorden: er komen heftiger tijden, maar de rust zal wederkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...