Spring naar bijdragen

Personal Notes In Gsak


DiDuMa_Team

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Kan volgens mij ook nog niet, omdat de personal notes nog niet meegestuurd worden in de PQs.

 

DanPan bedankt voor het antwoord en het openen van onze ogen... We hebben de GPX bestand uitgeplozen en inderdaad geen sporen van de note. Dus dat zal inderdaad lastig worden om deze dan in GSAK te krijgen. Ik heb al wel gelezen op dit forum dat misschien in de toekomst de note ook in de GPS device kan gelezen worden dan zal de GPX ook moeten werken.

Wordt misschien later vervolgt.

Groeten van het DiDuMa_Team

bewerkt door DiDuMa_Team
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

wij kunnen nog geen macro vinden die de personal notes (van Geocaching.com) aan de notes van GSAK toevoegd. Of nog beter; en apart veld binnen GSAK.

 

 

als ik een personal note wil toevoegen doe ik dat gewoon in de short discription veld.

dan komt deze text in de gps boven in te staan !c516408b-c118-4e48-9a40-8621c36dd8f4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

wij kunnen nog geen macro vinden die de personal notes (van Geocaching.com) aan de notes van GSAK toevoegd. Of nog beter; en apart veld binnen GSAK.

 

 

als ik een personal note wil toevoegen doe ik dat gewoon in de short discription veld.

dan komt deze text in de gps boven in te staan !c516408b-c118-4e48-9a40-8621c36dd8f4.jpg

 

Dutxhgoldwing, bedankt voor je inbreng. Waar de reden dat wij deze vraag stelde is dat we soms vanaf verschillende fysieke locaties de info plaatsen en dat deze dan ook terug te vinden zijn in GSAK. Maar deze tip zullen we misschien ook wel kunnen gebruiken voor andere dingen.

Groeten van het DiDuMa_Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik een personal note wil toevoegen doe ik dat gewoon in de short discription veld.

dan komt deze text in de gps boven in te staan !c516408b-c118-4e48-9a40-8621c36dd8f4.jpg

Wel dien je er rekening mee te houden, dat deze weer verdwijnt op het moment dat de cache opnieuw ge-updated wordt middels een .GPX-file of een PQ. Met andere woorden de personal note is dan verdwenen uit de short-description.

Persoonlijk gebruik ik de User Note sectie om iets toe te voegen aan de cachelisting. Deze kunnen ook geëxporteerd worden naar de GPSr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, die tekst hoeft niet te verdwijnen. GSAK is zooooooo ontzettend flexibel.... Bij het binnenhalen van je queries heb je vele opties. Rechts beneden zie je in een vakje de opties voor "lock fields" staan.

Blader daar doorheen en ga naar "short description". Als je dat vakje aanvinkt, blijven jou personal notes keurig netjes staan tijdens de volgende keer dat je een query binnenhaalt. Overigens kun je dat ook doen bij vele andere vakjes. Kijk er maar eens naar. Prachtig allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals hiervoor al gemeld is gebruik ik vroeger ook de "user notes"

daar zet ik de coords in van de vooraf berekende mystery's

 

nu doe ik dat door het wijzigen van de orginale coords.

dan heeft de gps het goede coord en hoef je er geen wpt voor te maken.

 

toen maakte ik ook van het ? icoontje een tradi icoon.

maar door in de "user notes" te vermelden dat hij is opgelost is wel duidelijk!

en ik heb nu geen onopgeloste mystery's meer in mijn gps staan,

of het moet van een serie zijn waar ik mee bezig ben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

zoals hiervoor al gemeld is gebruik ik vroeger ook de "user notes"

daar zet ik de coords in van de vooraf berekende mystery's

 

nu doe ik dat door het wijzigen van de orginale coords.

dan heeft de gps het goede coord en hoef je er geen wpt voor te maken.

 

Daar kun je toch gewoon 'Corrected Coordinates' voor gebruiken? Doe ik al jaren, werkt perfect. Zowel origineel als eindpunt staan dan in GSAK en het waypoint wordt op het gecorrigeerde coordinaat in de GPS gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

In het Filterscherm heb je op het eerste tabblad de optie 'Has user notes' met checkboxen 'yes' en 'no' (in de Engelstalige versie van GSAK).

Deze ken ik, dit gaat over de user notes die in GSAK zijn ingevoerd. Hiermee kan ik echter niet de personal notes die ik op de site van GC.com heb ingevoerd filteren. Deze komen in GSAK in een andere kolom te staan, namelijk de eerder genoemde Geocaching.com Note.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er ook mee aan het stoeien geweest in het verleden.
Heb het ook hier op het forum toen nog gevraagd en er is wel een macro voor.
Geen flauw idee meer welke macro het was, maar dan kun je wel je notes importeren in GSAK, alleen ik kreeg ze lang niet van elke cache binnen.
Dat betekende een hoop werk en soms toch op een verkeerde plek staan.
Nu verander ik het in GSAK, zet het bij de notes en verander de coördinaten ook gelijk, maar ik doe het ook op com allebei. Nu gaat het zonder problemen en sta ik toch niet onverwachts op een verkeerde plaats, want dat heb ik echt wel gehad en dan baal je echt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er ook mee aan het stoeien geweest in het verleden.

Heb het ook hier op het forum toen nog gevraagd en er is wel een macro voor.

Geen flauw idee meer welke macro het was, maar dan kun je wel je notes importeren in GSAK, alleen ik kreeg ze lang niet van elke cache binnen.

Dat betekende een hoop werk en soms toch op een verkeerde plek staan.

Nu verander ik het in GSAK, zet het bij de notes en verander de coördinaten ook gelijk, maar ik doe het ook op com allebei. Nu gaat het zonder problemen en sta ik toch niet onverwachts op een verkeerde plaats, want dat heb ik echt wel gehad en dan baal je echt wel.

Dit doe ik nu ook, mede naar aanleiding van het draadje dat jij noemt. Het verversen van de caches werkt prima om de personal notes te importeren.

Alleen wil ik graag in GSAK filteren waar ik wel notes en geen corrected coordinates heb, en andersom. Als een soort van dubbele check.

Dit doe ik nu door een filter te zetten op de caches met corrected coordinates, en te sorteren op de personal notes, maar ik filter liever op de personal notes.

Enne... ook ik sta best nog weleens op de verkeerde plek, als ik per ongeluk de originele coördinaten als corrected gesaved heb...

 

Wellcht weet iemand hoe ik een custom filter kan maken? ik heb al een beetje gesnuffeld op het GSAK-forum, maar kan daar ook geen antwoord vinden op bovenstaande.

Ik zal toch niet de enige zijn die dit wil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...