Wad-Seekers Geplaatst 1 december 2010 Geplaatst 1 december 2010 Hoi allemaal. Ik ga de foto wedstrijd organiseren. De prijzenpot zal niet groot zijn. Het gaat vooral om de eer. Het team van geocaching.nl heeft een aantal extra plaatsen in de fotocarroussel toegezegd, waarvoor dank. Winnende foto's zullen daar het hele jaar te zien zijn. Afhankelijk van de foto (compositie/inhoud) wil ik er een tekst "winnaar 2010" of iets dergelijks aan toevoegen. Verder zal er een aantal coins te verdienen zijn. Voor het inzenden kan starten wil ik jullie graag laten meedenken over de criteria en "regels". 15 december wil ik die definitief vaststellen, waarna het inzenden kan beginnen. [•] Foto moet gemaakt zijn in 2010. Het gaat hier immers om de cachefoto van 2010. [•] Foto brengt cachen herkenbaar in beeld; dit is breed interpreteerbaar. [•] Foto spoilert niet. Eventueel wordt hierover contact gezocht met de cache eigenaar waar de foto betrekking op heeft. [•] Foto heeft een positief karakter en is niet in strijd met de op dit forum geplaatste basiswaarden. [•] Foto moet technisch voldoende zijn. Dit zal geen hoofdcriterium worden maar overduidelijk onscherpe of anderszins technisch slechte foto’s vallen af. [•][•] Overgenomen uit de fotowedstrijd “cachen en natuur”: [•] Verrassing: de jury wil verrast worden door de invalshoek van de fotograaf. Hoe is hij of zij met het thema omgegaan, met welke invalshoek. "Verder kijken dan je neus lang is".’ [•] Verbeelding: de foto moet iets aan de verbeelding overlaten. ‘In je verbeelding moet de beleving niet ophouden bij de foto. De foto moet de kijker aan het denken zetten en het gevoel geven“"erbij te willen zijn om meer te zien"”. [•] Creativiteit: de jury hecht veel waarde aan de originaliteit van de compositie van de foto, hoe is het gefotografeerde in beeld gebracht Gedachten over het proces: [•] Iedereen mag foto's aandragen, ook zijn/haar eigen foto's. [•] Maximaal 1 inzending per fotograaf. Hij/zij mag zelf ook kritisch naar het eigen werk kijken. [•] Foto’s worden als bijlage gemaild naar cachefoto2010@telfort.nl [•] De inzender geeft aan wie de eigenaar is, plus nickname, mailadres of een andere manier om hem/haar te bereiken. [•] De inzender verstrekt ook het nummer van betreffende cache (als er een cache in beeld is), datum van gemaakte foto. [•] Eigenaar geeft toestemming om de foto mee te laten doen en geeft geocaching.nl ook toestemming om die foto op/in de site te gebruiken. (Belangrijk omdat iedereen dan kan zien wie er heeft gewonnen, ik zag dat er foto’s van de vorige wedstrijd niet meer zichtbaar zijn.) [•] De foto plaats ik op een openbaar stuk van een website. Picasa bijvoorbeeld. [•] De foto's krijgen een anoniem nummer. [•] Sluitingsdatum 15 januari. [•] Criteria worden gemaakt met hulp van dit forum. Op basis van argumenten, niet dmv meeste stemmen gelden. [•] Ik zoek iemand van een fotoclub die me wil helpen met beoordelen. [•] Uitslag medio februari 2011.
Sivota Geplaatst 1 december 2010 Geplaatst 1 december 2010 Vraagje: Begrijp ik goed dat het niet de bedoeling is om de foto's hier op het forum neer te zetten, maar in te sturen naar het mailadres? Hier neerzetten lijkt mij erg leuk en dan kan iedereen ervan genieten. Snik; Mag ik er echt maar eentje nomineren? (Nou ja, ze zijn niet van mijzelf, dan kan ik anderen misschien bewegen om zelf hun foto's te nomineren). Ik kies mijn favoriet vast uit
De Wijngemachtigde Geplaatst 1 december 2010 Geplaatst 1 december 2010 Vraagje: Begrijp ik goed dat het niet de bedoeling is om de foto's hier op het forum neer te zetten, maar in te sturen naar het mailadres? Hier neerzetten lijkt mij erg leuk en dan kan iedereen ervan genieten. Snik; Mag ik er echt maar eentje nomineren? (Nou ja, ze zijn niet van mijzelf, dan kan ik anderen misschien bewegen om zelf hun foto's te nomineren). Ik kies mijn favoriet vast uit Ik heb eigenlijk dezelfde vragen. Ik zou het wel leuk vinden om ze hier ook te zien. Een aparte site is natuurlijk handig om het overzicht te bewaren. Enneh, ik weet nu al twee foto's van mijzelf die ik in zou willen sturen...kan niet kiezen!
Wad-Seekers Geplaatst 1 december 2010 Auteur Geplaatst 1 december 2010 (bewerkt) Dit topic is bedoeld om criteria en uitgangspunten helder te krijgen. Er ligt dus nog niets vast. Mijn gedachte was "1 inzending per fotograaf", daarmee zou een inzender meer mogen inzenden, als het werk van verschillende fotograven is. Ik had oorspronkelijk 3 staan. De vorige wedstrijd had 1. Ik heb dat overgenomen maar een ander aantal is natuurlijk bespreekbaar. Hier plaatsen is leuk. Inzenden per mail heeft als voordeel dat de foto's dan in orgineel formaat, en met hun ingeblikte gegevens (exif) bij mij komen. Op een andere site zijn ze vaak beter te bekijken. Bovendien kan ik ze dan anoniem nummeren. Is het een idee dat ik ze hier op het forum plaats? Als er meer mensen, zoals Sivota, zijn die werk van anderen willen aanmelden, is het misschien wel aardig om de inzenders (dus niet de fotograven) ook op een of andere manier te noemen/bedanken. Edit: Ik heb een picasa account gemaakt. er zitten 2 testfotoos in. Kunnen jullie die zien? cachefoto2010 1 december 2010 bewerkt door Wad-Seekers
Sivota Geplaatst 1 december 2010 Geplaatst 1 december 2010 Bovendien kan ik ze dan anoniem nummeren. Is het een idee dat ik ze hier op het forum plaats? Op het forum plaatsen zou ik erg leuk vinden, bovendien gaat de wedstrijd dan meer leven. Wat is het voordeel van anoniem plaatsen. Een jury doet toch de (voor)selectie en die weet van wie de foto's zijn. Zet het maar open op het forum neer, of zou vriendjespolitiek hierin teveel een rol spelen? Een mooie foto is toch gewoon een mooie foto? Gaan we trouwens ook nog een openbare stemronde krijgen? Zou ik toch wel aardig vinden. Is een maximale inzending van twee foto's een goed compromis?
Wad-Seekers Geplaatst 1 december 2010 Auteur Geplaatst 1 december 2010 (bewerkt) Daar moet ik even over nadenken. Mijn eerste gedachte is dat het niet alle twee kan of wenselijk is. De keuze is dan: 1 Anoniem plaatsen en een stemronde 2 Niet anoniem plaatsen en geen stemronde Mijn, welliswaar korte, ervaring op het forum leert me dat er veel vriendjes/vriendinnetjes zijn, maar ook veel niet vriendjes en niet vriendinnetjes... En mijn indruk is dat het wel uitmaakt wie iets zegt, hoe er wordt gereageerd. Ik zou het heel jammer vinden als dat een rol gaat spelen bij de keuze van de cache foto 2010. 1 december 2010 bewerkt door Wad-Seekers
Gast JackHoe Geplaatst 1 december 2010 Geplaatst 1 december 2010 Edit: Ik heb een picasa account gemaakt. er zitten 2 testfotoos in. Kunnen jullie die zien? cachefoto2010 Ik zie daar vier foto's en het zijn allemaal verschillende, dus ik zie niet dubbel
Wad-Seekers Geplaatst 1 december 2010 Auteur Geplaatst 1 december 2010 Goed gezien. Was een testcase (ik kon niet stoppen met uploaden...)
ikke Geplaatst 1 december 2010 Geplaatst 1 december 2010 Ik ben erg benieuwd. Ik vind foto 4 (met de kids) trouwens een pakkende foto gezien het criterium.
Wad-Seekers Geplaatst 1 december 2010 Auteur Geplaatst 1 december 2010 Dank je. Maar buiten mededinging.
Wad-Seekers Geplaatst 1 december 2010 Auteur Geplaatst 1 december 2010 De eerste foto is ontvangen Ik zal hem morgen hier en op picasa plaatsen.
Wad-Seekers Geplaatst 3 december 2010 Auteur Geplaatst 3 december 2010 De ingezonden foto's voldoen vaak niet aan het criterium "cachen herkenbaar in beeld". Hebben jullie sugesties om dat criterium aan te passen, maar toch de relatie met cachen te behouden? Of de ingezonden foto's, zie ander draadje, afwijzen op basis van dit criterium? (Ik wil de criteria rond 15-12 definitief vaststellen.)
eitjes Geplaatst 3 december 2010 Geplaatst 3 december 2010 Het lijkt me eerlijk gezegd ook best lastig om cachen herkenbaar in beeld te brengen. Je wilt immers niet alleen maar foto's met mensen rond een ammobox of mensen die op een GPSr turen. Maar hoe je dan het criterium zou moeten aanpassen...
Leandraakje Geplaatst 3 december 2010 Geplaatst 3 december 2010 Inderdaad lastig ... Zou niet goed weten wat goede criteria zijn. Dus hoe je duidelijk (behalve dan met schat in zicht of met GPRS zoals de Eitjes al noemen) aan een foto kan zien dat het een foto is genomen tijdens het cachen. Benieuwd wat er uit gaat komen.
Twin Peaks Geplaatst 3 december 2010 Geplaatst 3 december 2010 1 inzending per fotograaf kan ook problematisch worden, immers als iemand anders een foto van mij heeft ingezonden, kan ik er zelf dus geen van mezelf meer inzenden, terwijl ik voor mijn gevoel wellicht liever een andere (betere) had geplaatst. Die regel kan dus alleen werken, als iemand, waar door een ander al een foto van geplaatst is, het recht heeft om een eigen inzending voorrang te mogen geven. (waarmee de inzending van die ander dus wegvalt)
Aanbevolen berichten