Spring naar bijdragen

Stichting Geocaching


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

op bovenstaande heeft Grounspeak al eens gereageerd

 

As far as a Trademark is concerned for the word geocaching, I can tell you that in the United States, it would be very difficult (if not impossible) to register a Trademark for a Verb. I am not sure what the local laws dictate, but Groundspeak doesn't attempt to regulate the use of the geocaching word.

 

Lijkt me leuk om te zien hoe ze met dit initiatief om gaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

op bovenstaande heeft Grounspeak al eens gereageerd

 

As far as a Trademark is concerned for the word geocaching, I can tell you that in the United States, it would be very difficult (if not impossible) to register a Trademark for a Verb. I am not sure what the local laws dictate, but Groundspeak doesn't attempt to regulate the use of the geocaching word.

 

Lijkt me leuk om te zien hoe ze met dit initiatief om gaan.....

Dan is het toch wel boeiend om te zien dat Groundspeak wel degelijk een trademark heeft in de US op het werkwoord GEOCACHING:

 

Word Mark GEOCACHING

Goods and Services: Clothing, namely shirts, hats, vests, jackets, [ shoes and pants ].

FIRST USE: 20000801.

FIRST USE IN COMMERCE: 20010126: Providing on-line information for a GPS based treasure hunting game.

FIRST USE IN COMMERCE: 20000801

 

Serial Number 78045228

Filing Date January 26, 2001

Supplemental Register Date February 20, 2002

Registration Number 2619174

Registration Date September 10, 2002

Owner (REGISTRANT) GROUNDED INC. CORPORATION WASHINGTON 2111 3RD AVENUE WEST SEATTLE WASHINGTON 98119

(LAST LISTED OWNER) GROUNDSPEAK, INC. CORPORATION WASHINGTON PMB 321, 24 ROY STREET SEATTLE WASHINGTON 98109

ASSIGNMENT RECORDED

Type of Mark TRADEMARK. SERVICE MARK

Register SUPPLEMENTAL

Live/Dead Indicator LIVE

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Grappig om nu eens te zien, wie er eerder was, SG of SGN:

 

 

 

En jij probeert wat te bewijzen???? Opnieuw een zinvolle bijdrage om te zien hoe mensen hier reageren, vervolgens op een ander Fora weer wat schrijven en met zijn alle lachen

 

Vuurvos, ik denk dat het tijd word voor een keuze! En ik denk dat je er nu zat hebt.

 

Blijkbaar zijn een aantal mensen uit op de val van SGN en denken sterk te staan door een stichting over te nemen met een merknaam, wie weet wie daar achte rzit... Maar dat wordt vanzelf wel zichtbaar. Ik zeg maar zo: Vindt je geocaching niets of vindt je alle sites maar ruk. Maak dan een keuze en zoek een andere hobby ipv andere mensen te frustreren met je weinig omvattende opmerkingen en je blijven verschuilen achter de avatar en nickname.

 

:)

 

 

Dan is het toch wel boeiend om te zien dat Groundspeak wel degelijk een trademark heeft in de US op het werkwoord GEOCACHING:

 

Word Mark GEOCACHING

Goods and Services: Clothing, namely shirts, hats, vests, jackets, [ shoes and pants ].

 

 

idd een trademark voor producten niet voor het woord geocaching op zich , het gaat hier om een bepaalde categorie waar het trademark geld.

 

Je kan dus niet een Cap uitbrengen met daarop de naam geocaching want daar zit een trademark op. Echter ik kan wel in een andere categorie een registratie doen en daar een trademark op krijgen.

 

Merkrecht is complex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we het niet op personen gaan spelen, en zeker niet open op het forum en laten we on-topic proberen te blijven.

Het gaat hier om een nieuw initiatief, en gelukkig staat iedereen het vrij om zoiets te starten. Dat is het mooie, geocaching is van iedereen :)

Waar ik mij keer op keer over verwonder is dat het dan op een strijd uit lijkt te moeten draaien tussen de verschillende groepjes als er wat nieuws wordt gelanceerd.

Ik persoonlijk wens Zaanhoeve en consorten veel succes, maar vooral ook plezier, bij het opzetten van de nieuwe site en format!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Blijkbaar zijn een aantal mensen uit op de val van SGN en denken sterk te staan door een stichting over te nemen met een merknaam, wie weet wie daar achte rzit... Maar dat wordt vanzelf wel zichtbaar. Ik zeg maar zo: Vindt je geocaching niets of vindt je alle sites maar ruk. Maak dan een keuze en zoek een andere hobby ipv andere mensen te frustreren met je weinig omvattende opmerkingen en je blijven verschuilen achter de avatar en nickname.

 

John,

 

ik vind het erg jammer te lezen, Wij hebben al eens een aanvaring gehad en hebben dit uitgesproken bij de koffie.

Toen waren we het met elkaar eens.

Mijn letterlijke woorden waren toe: "

Ik heb niks tegen de site nog de stichting. Waar ik problemen mee had/heb is hoe het gerund word."

Jou antwoord was toen:

"Ik ben het met je eens, dat wil ik ook veranderen als PR medewerker"

 

Aangezien je GSN niet kunt veranderen van onderaf had het voor mij geen zin om daar energie in te steken en accepteer ik het zoals het is en ga mijn eigen weg. Dat jij nu suggereert dat SG er is om GCN kapot te maken heb je mij toen niet begrepen en nu mijn vorige berichten niet gelezen.

bewerkt door zaanhoeve
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

www.geocaching.com is het enig wat je nodig hebt om te geocachen.

 

Al het andere is/wordt toegevoegd omdat men er zelf iets van vindt en is allemaal in principe onnodig en overbodig.

Maar dat is wat al te kort door de bocht want met name op het gebied van contacten met natuurbeheerders is veel gedaan en bereikt.

Dat maakt het vaak eenvoudiger om een cache te plaatsen op geocaching.com dat moet niet verloren gaan.

Alleen al daarom moet er een vereniging of club zijn die zich daarvoor blijft inzetten Zoals ik al eens eerder aangaf is een stichting m.i. niet de juiste constructie. Het werken met donaties waarbij de donateur geen enkele zeggenschap heeft en overgeleverd is aan de ideeën cq nukken van een stichtingsbestuur is in mijn ogen in deze tijd van in- en meespraak uit de tijd. Ook denk ik dat een vereniging meer binding geeft omdat met ergens lid van wordt en het gevoel krijgt erbij te horen. Bij een stichting stort je een donatie, er wordt een tientje gevraagd maar het mag best meer of minder zijn, geen haan die er naar kraait. Alleen bij minder dan 10 euro zal je naam misschien niet groen worden. Een stichting kan namenlijk niet eisen dat iemand een minimaal bedrag vrijwillig stort. Een vereniging kan contributie vaststelen, afijn zo zijn er nog wel meer dingen. Kern van mijn betoog cachen doe je via geocaching.com ondersteuning van uit een NL hoek is handig en verbind de NL-cachers.

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ De Wijngemachtigde

 

Vanaf het moment dat een naam wordt bedacht is deze auteursrechtelijk beschermd. Dat recht is exclusief. Registratie of depot dient uitsluitend om het moment vast te leggen zodat je te allen tijde kunt bewijzen dat jij de bedenker/eigenaar bent. Ook al registreer je de naam niet en doet een ander dat later wel, dan heeft deze bij een juridisch conflict het nakijken zodra jij overtuigend kunt aantonen dat jij de bedenker bent. Echt wel.

 

Geocachingshop.nl betaalt aan Groundspeak om spullen te mogen verkopen onder de vlag van geocaching.com (gebruik van logo op website en in advertenties). Iedereen mag echter geocaching-artikelen laten maken en verkopen als geocaching-artikelen. Het beeldmerk van geocaching.com is beschermd, maar NIET de naam geocaching. Die naam bestond al voordat geocaching.com werd opgericht. De website is vernoemd naar het spel en niet andersom. Begin gerust met www.geocachingstuff.com en druk het woord GEOCACHING op elke pet, trui en button. Er gaat geen advocaat achter je aan, want dat is jaren geleden al tevergeefs geprobeerd. Echt wel.

 

Oprichter (van de stichting) Joseph is een ondernemer, die, zoals het een ondernemer betaamt, geen kans voorbij laat gaan om op een nette manier geld te verdienen. Wat je niet hebt kun je echter niet verkopen. Stuur geen briefje naar Groundspeak om te vragen of ze geïnteresseerd zijn in het overnemen van het merkenrecht, maar doe het telefonisch, zodat je het bulderend gelach kunt horen. Echt wel.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je GSN niet kunt veranderen van onderaf had het voor mij geen zin om daar energie in te steken en accepteer ik het zoals het is en ga mijn eigen weg. Dat jij nu suggereert dat SG er is om GCN kapot te maken heb je mij toen niet begrepen en nu mijn vorige berichten niet gelezen.

 

beste kees, de moderator heeft net gevraagd niet persoonlijk te worden dus begrijp ik je posting niet helemaal goed. Ik , John Kampman, veroordeel niet de persoon Kees en wat ik hier post is dus ook niet specifiek tegen jou gericht maar wie de schoen past trekke hem aan.

Ik heb niks tegen de site nog de stichting. Waar ik problemen mee had/heb is hoe het gerund word."Jou antwoord was toen:

"Ik ben het met je eens, dat wil ik ook veranderen als PR medewerker"

 

 

dit is wel een hele vreemde opmerking die je hier plaatst, deze opmerking is geheel uit zijn verband getrokken en omdat niet alle mensen bij de discussie zijn geweest zal ik het even verklaren

 

Deze opmerking volgt een discussie tussen Kees en mij betreffende een evt samengaan van stichtingen/sites en wat al niet meer. Dit is niet gebeurd door allerhande zaken die hier niet van belang zijn. Mijn opmerking daar en toen was gericht op het feit dat de geocacher in Nederland niet belast wordt met allerlei zaken in de achtergrond. Mijn idee toen als PR medewerker was om ervoor te zorgen dat in elk geval een redelijke communicatie tussen partijen zou plaatsvinden.

 

Inmiddels heb ik niets meer met de stichting te maken en ook niet met andere sites en organisaties , maar wanneer je de diverse fora leest is er blijkbaar zoveel frustratie onder de mensen die SGN inks laten liggen en dan van alles proberen om de stichting en andere in een niet zo positief daglicht te plaatsen

 

Kees, ik heb niets te verbergen, en wanneer je iets aanhaalt van onze discussie in het begin van het jaar dan graag wel ter zake en correct.

Heb je vragen dan hoor ik het graag van je via mail of PM maar niet via dit draadje

 

Dank

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vlindertje.

Ik ga er verder niet teveel woorden meer aan vuil maken, maar het is echt niet waar wat je zegt. Auteursrecht (copyright) is iets anders dan merkrecht. Auteursrechten kun je niet laten gelden op een enkel woord, zie Art 10 van de Auteurswet.

Ik heb 4 maanden geleden nog een merknaamaanvrage ingediend op een woord, en de bedenker van dat betreffende woord kon daar geen enkel recht aan ontlenen. Dat is anders bij een verhaal, een gedicht, een lied, een tekst, een boek, een toneelstuk.

Als het zo zou zijn als jij zegt, hoef je helemaal geen merkaanvragen meer in te dienen, als je zou kunnen aantonen dat jij de eerste bedenker bent. Dan is het deponeren van het woord bij een notaris voldoende. Dat is niet zo, het merkenrecht en het indienen van een merkaanvrage zijn er niet voor niks.

 

Ik citeer Art 12 van de Benelux Merkenwet:

Niemand kan, welke vordering hij ook instelt, in rechte bescherming inroepen voor een teken, dat als merk beschouwd wordt in de zin van artikel 1, tenzij hij het op regelmatige wijze heeft gedeponeerd en zo nodig de inschrijving er van heeft doen vernieuwen.

 

En nu hou ik verder m'n hoofd over deze kwestie.

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo John,

 

Zoals je kunt zien is dat postje van de mod geplaatst terwijl ik zat te tikken en dus niet gezien.

 

Zoals gezegd, SG wilt positief verder en het verleden het verleden laten.

Wij zullen dan ook alleen hier posten op specifieke vragen en als er geocaching (werkwoord) gerelateerd nieuws is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat met de overname.

Ik bewonder en waardeer altijd weer de personen die energie en tijd willen steken in onze hobby.

Het is me nog niet helemaal duidelijk welke toevoeging deze 'nieuwe' site aan de bestaande heeft maar dat wijst zich vanzelf neem ik aan.

Schijnbaar is er in het verleden een versplintering geweest van clubjes, sites en personen met ook minder goede resultaten.

Nu, in 2010/2011 hoop ik dat alle initiatieven van meerwaarde blijken te zijn en niet voor verwarring of onderlinge misverstanden gaan zorgen.

Nieuw initiatief, positief wat mij betreft, dus ik zie het ook als positieve ontwikkeling tot het tegendeel bewezen wordt :)

 

Harry, Kees en Jos, veel succes en plezier! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart

Dit stond op t forum vn de buren.nl @ maandag 16 november 2009 22:33:08

De afgelopen tijd is er weinig ontwikkeling geweest bij Globaltracks. De reden hiervoor was dat we het druk hadden met de buren zaken en CacheZoeker etc. Tevens waren we bezig om Globaltracks een eigen identiteit te geven en iets nieuws bedenken kost erg veel tijd.

 

Nu heeft er de afgelopen tijd een andere situatie voorgedaan. Zaanhoeve, eigenaar van terracaching.eu, gaat een eigen cachesite opstarten. Hij heeft contact met ons opgenomen en we zijn in overleg gegaan. Want we zien beide wel in, dat twee nieuwe cachesites in Nederland wel erg veel van het goede zou zijn. Wij zijn ons gaan beraden op onze doelen en positie. Als uitgangspunt was wel, dat wij onze ideeen over de cachesite zoals wij die in gedachten hadden terug zouden zien in de cachesite van Zaanhoeve.

----------------------------------------------------------

Waarom is er nu opeens wel ruimte dan voor 2 sites en een jaar geleden niet, wat is er verandert??

En die site is toen niet doorgegaan omdat Zaanhoeve niet kon programeren, hb je de cursus nu mnet succes afgelegd dat het nu wel gaat lukken of gaat over 3 maanden hier ook de stekker uit omdat dat niet lukt??

Vind het een hele vreemde stap dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap er niets meer van. Eerst lees/begrijp ik dat geocaching.nl zich in een nieuw jasje gaat steken en alle sites bij elkaar komen. Maar nu al die discussies moet ik dan toch lezen waar ik al bang voor was? Weer een nieuwe site weer een nieuwe organisatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...