Spring naar bijdragen

Stichting Geocaching


zaanhoeve

Aanbevolen berichten

Ik snap er niets meer van. Eerst lees/begrijp ik dat geocaching.nl zich in een nieuw jasje gaat steken en alle sites bij elkaar komen. Maar nu al die discussies moet ik dan toch lezen waar ik al bang voor was? Weer een nieuwe site weer een nieuwe organisatie?

 

 

Er zijn begin dit jaar samenwerkingspogingen voor de diverse sites gedaan door zaanhoeve en ook door Track_Leader.

Deze zijn mislukt.

Dat geocaching.nl (SGN) zichzelf in een nieuw jasje steekt is weer een ander (en al langer lopend) verhaal, dat niets met samenwerken met andere sites van doen heeft.

Deze overname en vernieuwing van de Stichting Geocaching (dit is dus niet de SGN), is weer een nieuwe ontwikkeling.

 

Tja, het wordt er niet eenvoudiger op voor de Nederlandse Geocacher, deze verzuiling.

Maar ja, ook voor elk wat wils toch? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nog een vis in de opencaching-vijver! Garmin heeft de naam opencaching al in 2003 gedeponeerd en het 'leuke' is dat Garmin vorige maand haar eigen geocaching-website heeft gepubliceerd: opencaching.com die ook in het Nederlands aan zal worden geboden. Op dit moment is de site nog maar een paar uur operationeel geweest, maar bestaande Garmin-accounts konden worden gebruikt om er mee in te loggen. Diverse Engels- en Duitstalige Podcasts hebben hier inmiddels over bericht.

 

2lmkxnk.jpg

 

Oh ja, ze een blauwe eekhoorn als mascotte uitgekozen...

 

30i8f1j.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocacher.nl

Deze URL is in het verleden in het leven geroepen om mensen de ruimte te geven zich te uiten op het internet met een eigen site.

De site blijft gewoon bestaan. Als bovenstaande gereed is zullen wij de huidige site gaan moderniseren. Wij zullen dan de mensen die hier al opstaan aanschrijving met de vraag of ze mee willen naar de vernieuwde site. Het is de bedoeling dat de gebruiker dan zonder kennis van programmeertaal hun eigen site kunnen aanmaken, beheren en kunnen aanpassen.

 

Ik had bovenstaande al een keer eerder gezien..... en ja hoor een veel betere variant en beter doordacht zag ik op het forum van de buren :)

Een aantal mensen hebben een eigen geocache website. Deze mensen hebben kennis van HTML.Maar ik denk dat er ook een groep mensen/geocachers zijn die wel een eigen geocache site willen opzetten, maar niet de zin/behoefte hebben om HTML te leren.

 

Daar kunnen wij aan tegemoet komen.

Wil je een geocache website, dan kun je dat nu aanvragen bij ons. Je krijgt dan een eigen website met een wiki module.

Zonder kennis van HTML kun je dan jouw eigen website maken en met een beetje kennis van HTML ook een geheel eigen uiterlijk geven.

De voorwaarde is wel, dat je een account hebt bij ons en het een website over geocaching moet gaan.

Jouw website zal dan tevens opgenomen worden in de links pagina, zodat anderen ook al kunnen vinden.

 

Je kunt een eigen URL doorgeven (en die laten wijzen naar de buren.nl ip adres) of, indien je geen eigen URL hebt, een <gebruikersnaam>.de buren.nl URL krijgen voor jouw website.

 

Het idee van een eigen gebruikers website is niet nieuw, maar wel gecombineerd met een wiki.

Er zijn vele grote websites die geheel gebouwd zijn in deze wiki. Want hiermee kun je zeer snel een website optuigen.

 

 

Let the games begin :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een vis in de opencaching-vijver! Garmin heeft de naam opencaching al in 2003 gedeponeerd en het 'leuke' is dat Garmin vorige maand haar eigen geocaching-website heeft gepubliceerd: opencaching.com die ook in het Nederlands aan zal worden geboden. Op dit moment is de site nog maar een paar uur operationeel geweest, maar bestaande Garmin-accounts konden worden gebruikt om er mee in te loggen. Diverse Engels- en Duitstalige Podcasts hebben hier inmiddels over bericht.

 

 

Lijkt mij leuk met een partij als Garmin te dealen als clubje in Nederland die een stapel URLs heeft en deze nieuw leven in willen blazen. Als je het hebt over commercieel dan is het Garmin wel. Praat maar eens met lui die GPSr devices verkopen van Garmin in Nederland... Dat is echt geen vetpot, als mens als goed geaarde Amerikaanse onderneming aan de slag gaat met royalties en alles gaat faciliteren vanuit de .com site met behulp van een bestaand garmin ID dan kan je bijna zelf bedenken waar het heen gaat

 

Garmin is echt geen non-profit club... oja groundspeak ook niet maar die zijn een maatje kleiner natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach laat maar !

 

toch niet

 

wil er toch even op reageren.

ik krijg er een beetje nare smaak van in mijn mond

een url ophalen die al vanaf 2006 offline is (teminste als stichting geocaching)

(de links naar diverse persoonlijke websites werkte wel.)

is voor sommige erg verwarrend met SGN

ook is die website al diverse malen nieuw leven in geblazen. en SG heeft al een veelvout van bestuursleden gehad.

 

iedere keer komen er ideeen op terra en global en het draaid op niets uit.

ook de samenwerking met .nl en .com is op niets uitgedraaid

in een vorige topic (ongeveer anderhalf jaar geleden zou er meer samen gewerkt worden.

maar we zijn elkaar steeds meer gaan afbreken.

 

misschien doe ik nu ook wel mee aan het afbreken.

maar moest dit even kwijt !

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulde voor het blijven proberen. Ik loop nog niet zo lang mee met geocaching, pas sinds 2009 maar

volgens mij is het oud zeer en gekwetst trots iets waar te veel mensen tegenaan lopen. Natuurlijk is het

ergens tegenaan schoppen makkelijker dan schouders eronder zetten en gaan.

 

Natuurlijk kan een bestuur nooit alles 100% goed doen maar dan nog. Die mensen stoppen hun vrije tijd erin

om dit te doen. Mocht je echt niet meer met een of andere leden door een deur kunnen so be it. Of zoek een

ander forum of kom tot de conclusie dat je niet iedereen te vriend kan hebben.

 

Het blijft vanaf het begin tot eind om maar 1 doel gaan : Kissie Zoeken

 

Ik hoop echt dat dit nieuwe leven het forum goed gaan doen. M'n eerste event destijds was de sgn event en

heb me destijds goed vermaakt.

 

Zet 's een roze bril op en probeer tenminste 's positief ernaar te kijken, want zwart kijken kunnen we allemaal

maar al te goed

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stichting geocaching is weer nieuw leven in geblazen. Na jaren stilte is er een klein groepje die de stichting weer willen opbouwen om vooral http://www.opencaching.nl leven in te blazen.

 

 

Stichting Geocaching

De stichting wordt in goed overleg overgedragen aan het nieuwe bestuur. Het nieuwe bestuur bestaat voorlopig uit Kees "Zaanhoeve" Goedhart en Harrie "HarrieKlomp" Klomp. De Stichting zal Geocaching als werkwoord/activiteit zien en niet als merknaam. Zij zullen nu hun tijd vooral steken in opencaching.nl. In de toekomst zullen wij ook de site van Stichting Geocaching gaan aanpassen en onze activiteiten gaan uitbreiden. Dit gaat niet met het groepje wat er nu is, Dus als je Geocaching (werkwoord) een warm hart toe bedeelt en je wilt iets doen voor de hobby van jezelf en anderen meld je dan aan en vertel ons waar je interesse ligt. Wij willen dus onze tijd spenderen in faciliteren, helpen en vooruit brengen van de hobby en ons niet bezig houden met beschermen van "onze toko".

 

 

Merkrecht

Stichting Geocaching heeft het Benelux merkrecht voor Geocaching activiteiten. Deze loopt tot 2012. Wij zullen informatie gaan inwinnen met de vraag of het nut heeft deze te verlengen. Als het opnieuw geclaimd zou worden door een andere partij en men de rechten gaat opeisen zou het heel zuur zijn. Consequentie zou kunnen zijn dat er in eens heel veel sites de deur zouden moeten sluiten door het opeisen van de rechten. Dit willen wij voorkomen.

 

 

Namens stichting Geocaching

 

 

Toch nog een keer over nagedacht ... (waar ik verwijs naar jou of kees , lees stichting maar kees is blijkbaar de "spokesperson")

 

Kees,

 

de posting hier en op het forum van de buren snijden geen hout, het gezelschap dat nu het bestuur vormt kom ik alleen maar tegen in zaken die zich afkeren van geocaching, als bedoeld op geocaching.com, Jos is een beetje anders omdat hij meer een aanhanger is van global dan van gc.nl maar toch meer naar geocaching neigt. Harry en jij hebben al vele uitstapjes gemaakt naar andere vormen van doosje zoeken en alles heeft niet tot het gewenste resultaat.

 

Nu schrapen jullie alle vormen van doosjes zoeken bij elkaar nemen een stichting over die gestart is in relatie tot geocaching, en vervolgens slaan jullie het opencaching pad in.

 

Tegelijkertijd begin je over de merknaam te zeveren en je op te werpen als een Robin Hood om de naam te beschermen en te voorkomen dat sites gesloten moeten worden, en zoals ik elders lees is men er trots op dat geocaching sites elders in Europa hun domein naam moesten terug geven aan de "rechtmatige eigenaar" .

 

Is dat allemaal niet een beetje raar dat je goecaching zoals bedoeld is door groundspeak als merknaam wilt gaan bezitten en verdedigen terwijl je niets met groundspeak verder gaat doen? Groundspeak heeft niets op met andere vormen van doosjes zoeken en staat geen enkele link naar iets anders toe. Kijk maar wat er met de buren is gebeurd, hun eigen cache vorm moest worden afgestoten voor dat ze partner konden worden.

 

De serie gebeurtenissen zijn wel heel toevallig en de voorbeelden die ik overal lees zijn bijna gekopieerd uit het recente verleden. een voorbeeld is de poging van de vorige eigenaar van de stichting om geocaching webshops geld te eisen voor het gebruik van de naam... Want men moest vooral dat geld afdragen aan de geocachers in Nederland. Blijkbaar zijn niet veel mensen op de hoogte van het royalty mechanisme :) Dit exacte voorbeeld lees ik ook in jou/ jullie postings.

 

Het is allemaal een vreemd verhaal en niets lijkt erop dat dit doosjes zoekend nederland gaat helpen of verrijken . Ik was sceptisch ten opzichte van de buren (nog steeds een beetje) maar eerlijk is eerlijk de tools die geprodiuceerd zijn voegen daadwerkelijk iets toe. Robert en de zijne hebben een plekje gekregen in de dossjes zoekers wereld maar ik vraag me af hoe dat met deze site zal vergaan. Alhoewel ik op basis van hetheen hiervoor is geschreven ook nog wel een ander doem scenario kan bedenken.

 

In iedergeval veel wijsheid en geluk in de komende tijd met de stichting en werkzaamheden want geloof me het gaat niet makkelijk worden.

bewerkt door Track_leader
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...