De Scheertjes Geplaatst 17 september 2011 Geplaatst 17 september 2011 Onze coin is helaas nog steeds "gegijzeld", zie bericht 766. We hebben gevraagd aan degene die hem nu in handen heeft hem maar naar ons op te sturen zodat we hem aan een volgende race kunnen laten meedoen. Maar je raadt het al: geen reactie. We beschouwen de coin maar als verloren.
De Wijngemachtigde Geplaatst 1 oktober 2011 Auteur Geplaatst 1 oktober 2011 (bewerkt) We zijn september alweer voorbij, het is herfst (zeggen ze) maar prachtig weer buiten. Maar binnen in huize De Wijngemachtigde is de verloting verricht voor de verplaatsprijzen van september: Links, een ongeactiveerde Vincent van Gogh geocoin (Antique Bronze), gedoneerd door Team van Druten. Deze is gewonnen door witterholt voor het droppen van de coin van Duo Cothe op 15 september 2011 in 'DE DIJK STOEL'. In het midden, de maandelijkse ongeactiveerde Nomad geocoin + TB Buddy, gedoneerd door Van Stoffelen. Deze zijn gewonnen door de flatkoters voor het droppen van de coin van Hasta12 in 'De ontmoeting' op 1 september 2011. Rechts, een non-trackable sample van een Haec LIbertatis Ergo geocoin, gedoneerd door Van Stoffelen. En deze is gewonnen door martijnc voor de drop van de coin van guuske op 7 september 2011 in 'Stadswandeling Veenendaal Toen & Nu'. Alle winnaars: van harte gefeliciteerd! In september was er een all-time low in het aantal verplaatsingen te noteren, namelijk 96. Dit in vergelijking tot de 152 verplaatsingen in augustus (juli 163, juni 178, mei 223, etc.) kun je je afvragen of er aan het eind van het jaar nog uberhaupt wel een 12 Provincien racecoin zal worden verplaatst... Ik heb gemerkt dat het niet lijkt door te dringen tot de nietsvermoedende geocacher dat als de 12 provincies bezocht zijn er nog altijd wat te winnen valt door diezelfde verplaatsers, en ook dat de kilometerrace nog altijd aan de gang is. Ik zie veel logjes waarin coins worden gediscovered, maar waarbij de coin niet wordt meegenomen omdat alle provincies al zijn bezocht Niet iedereen leest elke coinbeschrijving (ik neem overigens niemand iets kwalijk) en schijnbaar werkt de communicatie voor wat betreft de kilometerrace niet afdoende. Nu goed, daar leren we van, en in 2012 is het in elk geval anders als de race het hele jaar zal duren en er pas een winnaar is aan te wijzen op 31 december 2012. Natuurlijk speelt het feit dat veel coins naar het buitenland worden ontvoerd, ook een rol. Er is binnen Nederland dan steeds minder te verplaatsen; zo zijn er inmiddels ontvoeringen te betreuren naar Belgie, Duitsland, Denemarken, Finland, Tsjechie en Iran!! Ook mijn eigen coin is inmiddels de grens over... Nog 3 maanden, en ik blijf het gewoon zeggen: Verplaats die coins!! Race on! 1 oktober 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
Lemfisk Geplaatst 2 oktober 2011 Geplaatst 2 oktober 2011 Helaas lijkt ook mijn racecoin vermist te zijn. Misschien kan een van de aangeschreven (recente) loggers van de cache Noordbargerbos Zuid nog een verlossende reactie geven; ik hoop het maar. De racer is nu in ieder geval niet meer in cache aangetroffen.
GoudHaartje Geplaatst 2 oktober 2011 Geplaatst 2 oktober 2011 Helaas lijken de racecoin van zowel Croegbaas als mezelf foetsie te zijn. Jammer dat de labels aan de coins niet gelezen worden, en dus de coin van Croegbaas naar Duitsland verdwijnt. Gelukkig reizen die van de kids nog wel rond, daar zijn ze erg blij mee.
Zeldenrust Geplaatst 2 oktober 2011 Geplaatst 2 oktober 2011 Gelukkig mijn coin reist weer na maanden stil gelegen te hebben.
eitjes Geplaatst 2 oktober 2011 Geplaatst 2 oktober 2011 Ik zou erg graag weer eens een racecoin verplaatsen, maar telkens als ik het kaartje bekijk liggen er bar weinig in de buurt! En ondanks dat we sinds 'kort' de beschrikking hebben over een auto, ga ik echt geen ritje van 100 km maken om een coin te verplaatsen. Kortom, de wil is er hier wel om te verplaatsen, maar de mogelijkheden niet... De kansen worden natuurlijk wel steeds groter als verplaatser om een prijs te winnen! Dus als je in december nog een coin weet te vinden die je niet eerder verplaatst hebt...
Tovenaartje Geplaatst 3 oktober 2011 Geplaatst 3 oktober 2011 Ook ik zoek regelmatig naar coins in de buurt, maar het zijn er inderdaad steeds barweinig. Ik heb er wel net eentje in Houten gescoord Maar die ga ik dan weer droppen in Drenthe, dus daar hebben de eitjes ook niets aan. Als er dus wat meer coins naar de Betuwe mogen komen, kan ik weer wat gaan verplaatsn.
eitjes Geplaatst 3 oktober 2011 Geplaatst 3 oktober 2011 Ik heb er wel net eentje in Houten gescoord Aha, jij kaapt die coins in de buurt weg!
glennenmaik Geplaatst 3 oktober 2011 Geplaatst 3 oktober 2011 Ik vind het dit jaar ook vreselijk moeilijk om racecoins te traceren (en ze dan ook daadwerkelijk te vinden) om ze te kunnen verplaatsen. Ik meen dat ik er 1 heb gezien en verplaatst dit jaar! Gelukkig wel alle opdrachten bij uitgevoerd.
Tovenaartje Geplaatst 3 oktober 2011 Geplaatst 3 oktober 2011 Ik heb er wel net eentje in Houten gescoord Aha, jij kaapt die coins in de buurt weg! Ja , in dit geval wel. Maar ook voor mij was het weer eens sinds hele lange tijd. Zou zomaar eens een half jaar geen coin verplaatst kunnen hebben.
CCWAM Geplaatst 3 oktober 2011 Geplaatst 3 oktober 2011 (bewerkt) Voor de juiste km en provincie stand dacht ik net eens even de "took it to" logjes van ons Ssschaap te gaan verwijderen. Zijn dat 9 pagina's Ook bij mijn TB's in de Vomar race wordt ondanks de tekst op de pagina er lustig op lost ge "took it" to. Knettergek word ik ervan Om deze reden heb ik een feedback topic aangemaakt om de "took it" functie optioneel te maken en aan de eigenaar van de trackable over te laten of hij deze aan of uit zet: Make the "visited" feature for trackables optional, to be set by the owner. Het loopt nog niet storm met stemmen, maar misschien zijn er meer deelnemers van deze race is gek worden van "took it" logjes? 3 oktober 2011 bewerkt door CCWAM
eitjes Geplaatst 3 oktober 2011 Geplaatst 3 oktober 2011 Ik zie nog niet erg veel positieve commentaren bij je idee staan. Misschien helpt het om even uit te leggen waarom je dit wilt? Vanuit het oogpunt van races vind ik het heel duidelijk en zelf ben ik ook niet erg blij als ik weer 3 pagina's met visited logs tegenkom (vooral als er helemaal geen tekst of foto bij staat). Maar soms maak ik zelf ook wel eens een visited log aan voor een trackable. Bijvoorbeeld als ik een trackable al lang in mijn tas heb, maar hem om de een of andere reden nog niet kan droppen, of als de cache mooi past bij de missie, maar ik de trackable er niet achter kan laten. Kortom, plaats even een opmerking bij je voorstel dat het om race-trackables gaat die per team maar 1x verplaatst mogen worden.
De Wijngemachtigde Geplaatst 3 oktober 2011 Auteur Geplaatst 3 oktober 2011 Voor de juiste km en provincie stand dacht ik net eens even de "took it to" logjes van ons Ssschaap te gaan verwijderen. Zijn dat 9 pagina's Ook bij mijn TB's in de Vomar race wordt ondanks de tekst op de pagina er lustig op lost ge "took it" to. Knettergek word ik ervan ... Voor de kilometerstand in de 12 provincien geocoinrace is dat niet nodig. De 'took it' logjes worden automatisch niet meegeteld in de racestand.
De Wijngemachtigde Geplaatst 10 oktober 2011 Auteur Geplaatst 10 oktober 2011 (bewerkt) Er kan gestemd worden om te bepalen wie de grootste PECHVOGEL is van de 12 Provinciën Geocoinrace 2011, zie hier de poll. Nu de 12 Provincien Geocoinrace 2011 op zijn eind begint te lopen en geocachend Nederland alweer warm begint te lopen voor de Gemeenterace van 2012 denk ik dat we toe zijn gekomen aan het bepalen van de grootste pechvogel in de race van 2011. Er zijn wel aardig wat coins inmiddels zoekgeraakt en over de grens naar verre vreemde landen ontvoerd, maar een aantal coins spannen echt de kroon als het gaat om DIKKE PECH. Er is een shortlist van 5 pechcoins samengesteld waaruit jullie de grootste pechvogel mogen kiezen. Stemmen kan alleen op het gegeven forum (stemmen op 2 of zelfs 3 fora zou tot een verkeerd resultaat kunnen leiden vanwege de mogelijkheid tot dubbel stemmen). Je mag gerust op je eigen coin stemmen, en stemmen kan tot/met 31 oktober 2011. Op 1 november is dan als het goed is de grootste pechvogel van de 12 Provincien geocoinrace 2011 bekend. Deze ontvangt in elk geval een mooie fles wijn, beschikbaar gesteld door ondergetekende. De shortlist bestaat uit: 1. De coin van AJKwak. Deze coin deed al mee aan de race van 2010, die al niet zo'n gelukkig verloop kende en werd op 30 december 2010 door het gammo team in de cache RINGDORP DREISCHOR gedropt. Dat was de 1e provincie (Zeeland), maar daar is de coin nooit meer uitgekomen... Waarschijnlijk is de coin samen met de cache in januari al de houtversnipperaar van de gemeente terecht gekomen. Het slechtste resultaat van alle deelnemers: 1 provincie en 0 kilometers. 2. De coin van stabertjes. Hoewel deze coin inmiddels weer meedoet aan de race, heeft hij wel een trieste start gekend. Op 18 november 2010 werd hij in Klok1 gelegd (Zuid-Holland), maar werd pas op 1 februari 2011 als 'niet aanwezig' opgemerkt. Vervolgens is de coin als vermist opgegeven en was alle hoop vervlogen. Echter, op 4 september 2011 bleek dat de cachers die al waren aangeschreven als zijnde de mogelijke retrievers de coin te hebben doorgegeven aan Kattukwaad die de coin weer in een cache stopten. De race kon toen alsnog beginnen. WBKWADRAAT was toen al 6 maanden winnaar... Nu staat de coin van stabertjes op 4 provincies en 164 km op de 141e positie. 3. De coin van De Pad. Racerund Hendrika kende een vliegende start. Op 25 februari 2011 was er wat onduidelijkheid waar deze coin terecht was gekomen maar in elk geval was de 9e provincie bereikt. Voorwaar geen kattepis! Maarrrr... Toen ging alles mis en was de coin spoorloos, totdat tovenaartje en team C&W de coin spotten op het MZLE in juni 2011 en de coin weer opdook in Zeeland. Dat was een waar hoeramoment voor Hendrika en De Pad. Hoewel de overwinning aan de neus van Hendrika voorbij ging, kon de coin toch weer verder reizen, en staat nu met 11 provincies op de 59e plaats. 4. De coin van Team Sinus. Na een prima start waarin al rap de eerste 6 provincies werden bezocht was het toch opeens afgelopen op 8 mei 2011 toen er in de auto van Team Kwebbel werd ingebroken en de cachetas waarin de racecoin zat buitgemaakt werd. 5. De coin van irisisleuk. Hoewel bij de verdwijning van deze coin FrisseFries wellicht nog onfortuinlijker was, kan deze toch niet in dit rijtje ontbreken. De coin was goed van start gegaan en leek een voorsprong te nemen doordat behoorlijk wat mensen de coin wilden zien, discoveren en retrieven omdat er een coord voor een cache aan vast zat. Helaas stapte FrisseFries eind juni in de hondenpoep (een bekend ARGH moment) en was de coin voorgoed vertrokken. Stemt allen!! 10 oktober 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
eitjes Geplaatst 10 oktober 2011 Geplaatst 10 oktober 2011 Ik wilde stemmen, maar ontdekte toen dat ik me eerst moet registreren. Helaas...
Aanbevolen berichten