dagger38 Geplaatst 6 november 2010 Geplaatst 6 november 2010 Hoi, Als je bij je watchlist met de muis over REMOVE hovert , krijg je (firefox) linksonder een link dat onderandere de ID code van de cache aangeeft! Totdat men bij GCZZZZ aangekomen was rekende men met BASE 31 om de id te berekenen (en dus ook de code) Weet iemand hoe je handmatig of met een tool de code van een b.v.b. nog niet bestaande cache kan berekenen (als het om een bestaande ging....wist ik het wel) dus de vraag is , hoe berekend men tegenwoordig de gc code? Groeten en bedankt!
topzoekertje Geplaatst 6 november 2010 Geplaatst 6 november 2010 (bewerkt) Antwoord weggehaald omdat dit een directe oplossing gaf op een mysterie. Groet, Topzoekertje 6 november 2010 bewerkt door topzoekertje
dagger38 Geplaatst 6 november 2010 Auteur Geplaatst 6 november 2010 prachtig, Maar als ik 0123456789ABCDEFGHJKMNPQRTVWXYZ achter mekaar zet is M = 21?
topzoekertje Geplaatst 6 november 2010 Geplaatst 6 november 2010 Nee, A=10, B=11 etc., net als in het hexadecimale stelsel.
dagger38 Geplaatst 6 november 2010 Auteur Geplaatst 6 november 2010 Thanks weer wat bij geleerd!! 0=0 9=9 a=10....z=30
Leandraakje Geplaatst 6 november 2010 Geplaatst 6 november 2010 (bewerkt) Thanks weer wat bij geleerd!! 0=0 9=9 a=10....z=30 Ha, kan ik eindelijk de cache die gepubliceerd werd « KNIP ». Uitrekenen mbv 31 based stelsel lukte wel. Maar die constante die er vanaf getrokken moest worden, die wist ik niet. Thnx 7 november 2010 bewerkt door Cernunnos cache verwijzing weggehaald
topzoekertje Geplaatst 6 november 2010 Geplaatst 6 november 2010 (bewerkt) Oh, dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik zal mijn bijdragen in dit draadje weghalen. 6 november 2010 bewerkt door topzoekertje
Leandraakje Geplaatst 6 november 2010 Geplaatst 6 november 2010 Thanks weer wat bij geleerd!! 0=0 9=9 a=10....z=30 Ha, kan ik eindelijk de cache die gepubliceerd werd tijdens « KNIP» Uitrekenen mbv 31 based stelsel lukte wel. Maar die constante die er vanaf getrokken moest worden, die wist ik niet. Thnx Oh, dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik zal mijn bijdragen in dit draadje weghalen. Helemaal terecht!
eitjes Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Volgens mij moet niet het antwoord op de vraag weggehaald worden, maar de post met de link naar de cache (al staat er geen specifieke link in, maar wel een duidelijk omschrijving over welke cache het gaat). Dit draadje begon met een 'gewone' vraag, dat hij later gelinkt wordt aan een mysterie cache is jammer.
dagger38 Geplaatst 7 november 2010 Auteur Geplaatst 7 november 2010 eer hier nog meer (ongewilde) links naar cache's verschijnen kan dit draadje beter dicht Bedankt voor de info dagger
Finbar.nl Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Tot nu toe had ik nooit eerder een link gelegd tussen de GCcode en de mogelijk oplossing van een mystery. Het is toch geen ramp dat daar iets over op het forum verschijnt? Zolang er maar geen directe cache bij genoemd wordt, zie ik het probleem niet. Integendeel.... voor mij dan toch.
Cernunnos Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 (bewerkt) Buiten het feit om dat het draadje off-topic gaat, wordt er wel gedaan waar een forum mede voor bedoeld is. Elkaar verder kunnen helpen met informatie en technieken. Dat is dus ook helemaal geen probleem zolang er maar niet op grote schaal wordt gespoilerd. Dus inderdaad geen verwijzingen openbaar in het forum naar caches waar de techniek op van toepassing is. Ga dan even over op PB of via de chat oid. Daarom, mede na bedenken door onderstaande post, toch maar cache info verwijderd. Wil iedereen er om denken om dit soort info niet te posten? 7 november 2010 bewerkt door Cernunnos bedacht na onderstaande post, info cache weggehaald.
rhr_nl Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Dus alle cache eigenaren moeten alle forums afstruinen om te kijken of er een oplossing voor hun mysterie staat en vervolgens vriendelijk vragen of er gegumd kan worden? Lijkt me de de wereld op z'n kop....
team nessa Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 En hoe meer mensen erover zeuren dat er gespoilerd wordt, hoe meer mensen er naar gaan zoeken.
Aanbevolen berichten